תלמיד "רע"
אֲנִי רוֹצֶה לְהָבִין אֶת הָרַע,
אֶת הַסִּבָּה – לַהַסְתָּרָה.
לְמָה הוּא נִבְרָא?
וּמַהִי הַמַּטָּרָה?
לָמָּה מְתוּקָה – הָעֲבֵרָה?
וְהַמִּצְוָה פְּעָמִים רַבּוֹת – מָרָה?
.
אַךְ לַמְרוֹת שֶׁאֲנִי רוֹצֶה לְהָבִין אֶת הָרַע – יוֹתֵר טוֹב,
הָאֱמֶת הִיא שֶׁאֲנִי פָּשׁוּט רוֹצֶה – לְהַרְגִּישׁ טוֹב.
לְהַפְסִיק לְהַרְגִּישׁ – כְּמוֹ אִיּוֹב,
וּלְהַתְחִיל אֶת הַבּוֹרֵא – בֶּאֱמֶת לֶאֱהֹב.
.
יֵשׁ פַּעַר בֵּין הַשֵּׂכֶל לַהַרְגָּשָׁה,
זֶה כְּמוֹ לִחְיוֹת בַּיָּם – אַךְ לָדַעַת שֶׁיֵּשׁ אֵי שָׁם יַבָּשָׁה.
עֲדַיִן הַהִתְמוֹדֶדוּת עִם הַסְּעָרָה – קָשָׁה,
הָעוֹלָם הַזֶּה – הוּא לֹא חֻפְשָׁה.
.
זֶה מַאֲבָק – עַד אֲפִיסַת כּוֹחוֹת,
בֵּרוּר מָה חָשׁוּב יוֹתֵר – וּמָה פָּחוֹת.
בֵּין הַפּוֹטֶנְצְיָאל – לְאֵזוֹר הַנֶּכוּת,
הַאִם נִבְחַר בֶּאֱמֶת – אוֹ בְּנוֹחוּת?
.
וּבְכֹל יוֹם – הוּא נוֹשֵׂא תְּפִלָּה,
אַל תֵּבִיאֵנִי – לִידֵי נְפִילָה.
לֹא בִּשְׁבִיל תְּהִלָּה,
אֶלָּא בִּשְׁבִיל הַגִּילָה,
שֶׁל הַיְּצִיאָה – מֵאֲפֵלָה.
.
.
בְּמַסַּע נֶפֶשׁ קוֹגְנִיטִיבִי – תּוֹהֶה לְעַצְמוֹ אִינְטְרוֹסֶפְּקֶטְפֹבִי,
מִבֵּין שְׁלַל מַחְשֵׁבוֹתָיו – מָה אוֹבְּיֶקְטִיבִי, מָה סוּבְּיֶקְטִיבִי וּמָה בִּכְלָל פִיקְטִיבִי?
.
.
וְאִם הַחֹשֶׁךְ – בָּא לְלַמֵּד אוֹתִי,
אוּלַי אֲנִי עֲדַיִן – בְּגָלוּתִי,
כִּי יֵשׁ תּוֹבָנָה – שֶׁעֲדַיִן לֹא הֵבַנְתִּי?
כִּי יֵשׁ מַשֶּׁהוּ – שֶׁעֲדַיִן לֹא לָמַדְתִּי?
תגובות (0)