ילדי לא נשאר איתי
דממת מוות, אין איש
נגינת פסנתר עמומה חיש
נגן לי נגינה נעימה, אדוני
נגן לי נגינה עצובה, אדוני
כי ילדי
לא נשאר איתי.
לא נשאר איתי.
פרחים נבולים מפוזרים על השולחן
כבר מזמן הם חיכו לו, ממזמן
אך נרקבו כבר הם
בדרכיהם
והנגינה מתחילה לגעוש
כי ילדי
לא נשאר איתי.
לא נשאר איתי.
גחליליות מאירות את היער האפל
החולד יוצא ממחילתו, שפל
העלים מרשרשים ברוח
הסנאי ממלא ריאותיו באוויר הדלוח
כי ילדי
לא נשאר איתי
לא נשאר איתי.
ילדי לא יחזור
אבל ילדי היה גיבור
והמנגינה מתחילה להתעמעם
הפסנתר והכינור החלו לגמגם
מה רב צערי, אדוני
מה כאב רב לי, אדוני
אבל המנגינה נודמת לאיטה
כי ילדי
לא נשאר איתי
לא נשאר איתי.
תגובות (11)
נוגע ללב ויפהפה.
ודווקא אין לי הערות
וואו מדהים!! מרגש ועצוב): מקסים ממש
תודה :)
מאוד יפה..
יש לי הערה אחת- החרוזים בנויים כך שתי השורות הראשונות מתחרזות וכך גם השתיים אחיהן.
חרוז זה לא רק שהמיחה האחרונה תסתץיים באותה הברה כמו המילה האחרונה בשורה לפניה אלא גם שהמשקל של השורות יהיה זהה.
עמדת בתנאי הזה יפה עד שהגעת לשורות הבאות:
העלים מרשרשים ברוח
הסנאי ממלא ראותיו באויר הדלוח
זה קרוב… אבל זה קצת לא מדויק
לא הבנתי כל כך את הכוונה שלך…
דלוח ורוח מסתיימות באותה הברה של "וח".
לא נראה לי שהמשקל של השורות חייב להיות זהה, לדוגמא-
אני יכולה לכתוב:
'פוסע לו בצעדים כבדים
לחייו לא מפסיקות ולו לרגע להאדים
חוצה הוא את כל השכונה
נדמה שחייו נעשים בתבונה'-
אין בזה בעיה, נכון?
אבל אני לא מומחית לשון.
אין לי מושג בכלל.
אז… אני לא יודעת..
השיר כתוב בצורה מושלמת !
ומעביר רגשות וחוויות בצורה כל כך מדוייקת .
לדעתי כדאי לך לנסות להעביר את זה הלאה-אפשר להשתמש בשיר כזה בטקסים של ימי זיכרון .
הוא באמת מעורר רגש ומחבר מאוד למצב .
אומנם הייתי מוותרת על הבית השלישי -הוא נראה לי קצת לא משתלב עם האווירה המאוד רצינית של שאר השיר .
אבל זאת רק דעתי -אני בטוחה שאת יודעת טוב יותר ממני מה רצית להעביר דרך השיר ואולי זה הבית המתאים ביותר .
תודה רבה!
יכול להיות שאת צודקת בקשר לבית השלישי,
אבל יש מצבים שכבר איו לך מה לרשום אז רושמים סתם דברים אקראיים שאיכשהו מתחרזים,
וזהו נראה לי :)
שקוראים את זה רגיל זה נשמע מוזר (בלי להעליב)
אבל עם זה היה עם מנגינה.אז זה היה יותר
יפה אבל כל השאר ססבוש
סבבוש