Pepper
מה דעתכם? איך זה אצלכם\היה אצלכם?

ה"גאונות" במערכת החינוך שלנו

Pepper 17/11/2014 687 צפיות 16 תגובות
מה דעתכם? איך זה אצלכם\היה אצלכם?

מלמדים אותנו דברים שגם ככה לא נזכור,
מחכנכים אותנו לדמוקרטיה תוך כדי רודנות.
למה אנחנו חייבים לכתוב את מה שהמורה מכתיבה? אולי שגם היא תכתוב ואז נראה כמה נצתרך לכתוב גם אנחנו!
המורה לגאוגרפיה לא בטוח יודעת את החומר של שאר המקצועות והיא בת 30+ אבל אנחנו בגיל 10-18 חייבים לזכור את הכל!
לא יודעת מה איתכם אבל לי בבית ספר אומרים ש"מי שבא ל******* רק כדיי ללמוד הפסיד" אבל מצד שני שיעור אחרי מורה אומרת "אתם כאן כדיי ללמוד ולא יותר" אולי תחליטו?!
יש מורים ומורות שמעליבים, יורדים, מביכים, וצוחקים מול כל הכיתה על תמיד וזה 'בסדר' אבל אם אנחנו נכתוב בטלפון "תרגיש טוב" לקרוב משפחה בבית חולים זו הפרעה או "שימוש בטלפון" שהולכת ישר להורים שלנו?
ולמה אני צריכה ללמוד עברית או ספרות? אני כותבת כבר 8 שנים ולא השתמשתי בחומר של 5 השנים האחרונות אפילו פעם אחת וגם לא הייתי צריכה!
למה מחנכים אותנו מגיל צעיר שבבית ספר יש רק צעקות ועונשים ואז בכיתה ח' או אפילו ו' אומרים לנו "רק צעקות אתם מבינים!", לא היינו מבינים רק צעקות אם הייתם נותנים לנו טיפה יותר חופש וקצת פחות מרגילים אותנו לצעקות, שבשלב מסוים גם מהם אנחנו כבר מתעלמים.
אז מה אני מציעה?
אני מציעה שמכיתה ז' (שכבר אחראיים יותר) יאשרו להשתמש בטלפון על מצב שקט בשיעור, אם לתלמיד יצא במבחן הבא ציון נמוך מסויים לא יתאפשר לא להשתמש בטלפון עד המבחן הבא.
שבשיעורי עברית וספרות ילמדו מה שצריך מחומר הלימוד ובסוף כל חודש התלמידים יכתבו סיפור (כמו כאן באתר) ויגישו למורה. אם היא תראה שהכתיבה טובה וברורה הכל ימשיך כרגיל ואם היא תראה שהכתיבה לא טובה היא תבקש מהתלמיד ומההורים לחזור ולהתאמן על כתיבה בבית.
אחרון אני מציעה שהמורה שמכתיבה תבחר תלמיד או תלמידה מסויימים שהכתב שלהם קטן ויפה שיודיע לה כשמגיעים לשתיי עמודים של כתיבה. (אצלי זה כל שיעור בין 3 ל 6 עמודים בכתב קטן).

זו דעתי, ומה אתם חושבים?


תגובות (16)

uta uta

וואי באלוהים באלי עכשיו להקריא את זה מול המורה שלי..
מדהים!

17/11/2014 16:51

אני מסכים איתך לחלוטין כמה אנחנו אמורים לכתוב ולסבול צעקות ועונשים ממורים וחוץ מזה המורים לומדים באותו הזמן את החומר ומעבירים אותם(החומר)אלינו ב2 לוחות גדולים!!.

17/11/2014 16:56

אני לא כל כך מסכימה, המורים למדו בדיוק כמונו, והם גם היו צריכים לזכור את כל החומר, של כל המקצועות, הם עברו את מה שאנחנו עוברים, השקיעו והכל… ובגלל זה עכשיו הם מלמדים אותנו, מערכת החינוך יודעת מה היא עושה, והכל לטובתנו, גם אם לפעמים זה מעצבן ונמאס.
ובקשר למה שאמרת בסוף לגבי שיעור ספרות, לפי דעתי זה לא רעיון טוב כי יש תלמידים שיודעים טוב ספרות ועברית, אבל הם לא כל כך טובים בכתיבת סיפורים,
וגם אם הרעיונות שלך היו טובים ומקובלים לכולנו, לא בטוח שמשרד החיוך היה מציית לך ולתלמידים בני גילנו…

17/11/2014 17:33

    חחח בטעות כתבתי משרד החיוך במקום חינוך…

    17/11/2014 17:34

יש לי בית ספר כל כך מדהים, אני מודה על זה בכל פעם מחדש. כל הדברים שהזכרת לא תקפים כל כך והתלמידים יכולים לאכול ולהתכתב בשיעור.

17/11/2014 17:34

    את כאילו בכוונה רוצה לגרום לי לקנא?! חחח. וhappy_girl אני חושבת שאם יהיו הרבה *מאוד* תלמידים יסיכו איתי אפשר לשנות…

    17/11/2014 18:16

אוח הלוואי, זה נוראי
המורות מכתיבות בלי סוף על חומר שלמדנו וכתבנו עליו שיעור לפני, הן אומרות משהו אחד ושנייה אחרי זה סותרות את עצמן..
הלוואי שבבית ספר הזה יהיה קצת יותר הגיון ושהמורות יקשיבו לחוקים שלהן..

17/11/2014 17:49

אני מסכימה ולא מסכימה אבל מה שכן כיוון החשיבה שלך נפלא. עשית לי רצון להעלות בקרוב מה שאני חושבת על המערכת. אגב מחשבה מקורית שאף פעם לא חשבתי עליה היא העניין עם המורים שלא יודעים מה שילדה בת עשר מתבקשת לזכור. תודה לך על השיתוף בכל מקרה זה נהדר ואם חשתי אי הסכמה זה רק למען חידוד הדברים שאת אומרת

17/11/2014 19:35

אני לא מסכימה עם המון דברים שכתבת פה.
מה שאני כן מסכימה איתו בעיקר הוא עניין העלבות מורים- זה לא מכובד, זה דוחה ופוגע, לחלוטין לא חינוכי. לעומת זאת, אנחנו מעליבים אחד את השני כל הזמן. באיזשהו מקום זה נראה אנושי… באיזשהו מקום, מיותר.

עכשיו, עניין בית הספר זה להעשיר את הידע שלנו במקצועות מסוימים, כדי להכשיר אותנו לדברים שיבואו. אני לא חושבת שכל ילד מסוגל לבחור את המקצועות שבאמת חשובים לו ויהיו רלוונטיים לו בעתיד בגיל 12, לכן נותנים לנו את הכל. העניין של "יש דברים חשובים יותר ויש דברים חשובים פחות" זה מאוד, מאוד לא אובייקטיבי ויש המון המון תלות בתלמיד. גם לדעתי יש דברים שלא יהיו כל כך חשובים לי בעתיד, אבל הם עדיין מעניינים אותי ואני מאמינה שאני צריכה ללמוד לפחות את הבסיס שלהם, כי הבסיס של גאוגרפיה, למשל, יכול להיות דיי חשוב (לא כל כך קשה לזכור שמות אוקיינוסים ויבשות- ועדיין לא כולם זוכרים את זה וזו טיפה בורות, גם ידע כללי זה משהו).

"דמוקרטיה", "רודנות". השתמשת בשני מושגים כאן. אני לא חושבת שדמוקרטיה שונה כל כך ממה שהולך בבית הספר (יש בתי ספר דמוקרטיים יותר, ויש כאלו שפחות. ולאו דווקא רק בתי ספר שמכונים דמוקרטיים הם כאלה), ויש המון מורות שכותבות על הלוח. ומורות שמכתיבות- קודם כל, מי ישב וחיבר את כל הטקסט שהיא מכתיבה? מישהו שהוא לא את וטרח המון והשקיע/הן עצמן. יש המון פעמים שהן גם מחברות את הכל בראש באותו רגע. דבר שני, את חושבת שהמורות לא כתבו בבית הספר? אולי אפילו יותר מאיתנו, מכיוון ששולחים אותנו ללמוד באתרים באינטרנט, דואגים לצמצם כתיבה בעזרת מצגות ואמצעים טכנולוגיים אחרים.

את חושבת שתלמידים בז' אחראיים יותר? אם להגיד את האמת, תלמידים בכיתה א' וב' יכולים להיות הרבה יותר אחראיים בעניין הזה. כלומר, בשיא הרצינות: דברים שאת שומעת שמתרחשים בבתי הספר, דברים שמתרחשים אצלך בכיתה, דברים ששומעים בחדשות- אחריות היא לא מילת המפתח של כיתה ז'. את האמת? לדעתי, בחטיבה הרבה יותר קל לסטות. לא סתם לא שומעים המון על החרמות פלאפונים אצל השכבות הנמוכות יותר… I:
הפתרונות שאת הצעת, לדעתי, נוגעות יותר מידי לך ומתחשבות יותר מידי בך ופחות בתלמידים אחרים. אז קשה לי להסכים איתם.

זו דעתי, בכל אופן. אם את רוצה לדון, בשמחה.

17/11/2014 20:11

    אגב- אני לא חושבת שבתי ספר ומשרד החינוך מושלמים. ממש לא. יש נושאים שאני יותר מאמינה בהם שלא טובים: ענייני החופשים, שוביניזם והחפצה והאשמת קורבן בבתי הספר…

    17/11/2014 20:18

    רואים שאת לא איתי בבית ספר… אני מכבדת את הדעה שלך, זה ברור! אבל יש הרבה מורות (כמו חצי מהמורות של בת דודה שלי, של אחותי ושל עוד הרבה אנשים שאני מכירה ולא איתי בבית ספר) שפשוט אומרות מה שהן יודעות ורוצות שאנחנו נכתוב ונזכור הכל, יש הרבה מורות שמגיעות לחמישה עמודים בלי לשים לב בכלל, ואם כל הכבוד יש גבול ליכולת של ילד, נער או מבוגר לכתוב כל כך הרבה, בעיקר שזו לא הפעם הראשונה שהוא כותב את זה.
    ההצעות שהצעתי בסוף אמנם יעזרו לי אבל אני מניחה שעוד להרבה מאוד תלמידים!

    18/11/2014 17:23

    "רואים שאת לא איתי בבית הספר". והאם זה משנה?
    את צודקת בנוגע לכמות. אפשר לכתוב הרבה פחות ולהעביר חלק מהדברים בצורה אחרת ולא בהעתקה. יש כמות מסוימת שלדעתי מה שאמרתי תקף לגביה, אבל 5 עמודים באמת מרגיש מוגזם. לא הייתי עומדת בזה בעצמי, ובעניין זה את צודקת לדעתי.
    בנוגע להצעות- באותה מידה שזה יעזור לכאלה שכותבים טוב, הדבר יפיל תלמידים רבים אחרים. מה שכן לטעמי לא צריכים להיות מבחנים בספרות מפני שפשוט דורשים שינון חומר שלא נחוץ לנו להילחץ בגללו. ספרות הוא מקצוע כיפי אבל לא דורש מבחנים.

    21/11/2014 22:57

מסכימה איתך!
מורים טיפשים ושיטת חינוך פרמיטיבית,מה מצפים שנהיה? שמטיפים לנו שכל מה שאומרים לנו הוא נכון, ולא נותנים לחשוב לבד, רק להיות רובוטים ולפעול לפי פקודות שאומרים, קודי לבוש מטומטמים שאמורים לטשטש פערים בין עניים לעשירים אבל בעצם עושים את הפעולה ההפוכה וגורמים להוציא עוד איזה מינימום 700 שקל בשנה, וזה רק מינימום!! עכשיו גם מכניסים לכיתות מחשבים, אייפדים, ועוד הסמארטפונים שהתחילו ללוות כל אחד. יותר קרינה מהירושימה… העיקר מחסנים נגד סרטן הרחם…. (כלומר הופכים אותנו לשפני נסיון. חינם עאלק) מטיפים לנו להעריץ את רבין מכיתה א' למרות שאם לא היו רוצחים אותו מי יודע מה היה הולך כאן… אומרים שאסור לצחוק על השואה אבל לאף אחד לא אכפת מעמים אחרים.
אומרים שחייבים תעודת בגרות בשביל לא להיות מנקי רחוב, שילכו לעזאזל, עדיף להיות ברחוב מאשר להיות עבדים רובוטים כל החיים. מצפים שנשקיע בלימודים, נזניח תחביבים, נוותר על החופש שלנו רק בשביל המשכורת הדפוקה שלהם. לפעמים הם גם הופכים ל"סוכני מכירות" של תאגידים נגיד משכנעים לקנות ככה וככה. שלא נדבר על השינניות שבאות כל שנה להצדיק את הפלואוריד במים ולגרום לנו לשתוק ולהקפיד לשתות הרבה מים (מה הקשר?) כאילו שהשיניים יותר חשובות מתפקוד של המוח. בסוף כל הדם יהיה מלא במתכות כבדות ופלואוריד.
ויש גם את המורים שידחפו את הדעות שלהם לכל משפט, והמורים שישפילו תלמידים כדי לגרום להם לשתוק או לעוף מהכיתה, או מורים שרק יתנו עבודות ושיעורי בית, ומורים שיטיפו להורים להעניש את הילדים שלהם (סכסכנים..), ויש גם את המורים שלא יתנו לצאת לשירותים או לשתות מים, ומורים שמוציאים עצבים על התלמידים שלהם, ומורים שמחרימים כל דבר (פעם אחת החרימו לי סווטשרט LOL), ומורים שצורחים לך באוזן (הכי נפוץ), ומורות שמתלבשות כמו איזה חשפניות (איכס, צריכים להעיף אות), ומורים שכל פעם שמי שיושב לידך לא בא או מבריז יעבירו לידך מישהו אחר (זה עונש כאילו? כי זה מרגיש כאילו העבירו את מי שזה לא יהיה בתור עונש), ומורים שמגיעים רצוף כל השנה (חחחח זה כבר הזוי), ומורים שעוברים לנושאים לא קשורים (מורה אחת שמה לכיתה שלנו אלבום של פינק פלויד, מה הקשר?! ואז היא התחילה לדבר שטויות והמציאה לזה פרשונים משלה) ומורים שאוכלים תפוח באמצע שיעור (למה הם כל הזמן נתקעים על תפוח? מה יש להם מתפוחים? ואחרי זה שואלים למה אני צוחקת… למרות שהייתה לי בכיתה ו מורה שאכלה ביגלה כל השיעורים וגם כשהיא דיברה היא ירקה וכל מי שישב מקדימה חטף שמוכטות ביגלה לפרצוף, זה היה דוחה), ויש מורים לספורט שבעצמם לא עושים כלום, מעצבנים…. בקיצור מורים זה דבר מעצבן…
טוב חפרתי…

18/11/2014 18:17

    וואו! איזה כבוד! הגבת על הסיפור שלי! (*מרגישה גאווה*). ולדעתי את צודקת, יש הרבה בעיות במורים ובכלל במערכת החינוך שלנו. הגיע אליי מורה מחליף שחצי שעה דיבר על זה שתלמידים מפריעים בשיעור ומקבלים הערות משמעת ומתקשרים להורים שלהם, אני לא כזו, במשך חצי שעה אולי אפילו יותר הרמתי את היד כדיי לבקש להיות בטלפון כי כל זה לא קשור אליי והוא הסתכל לי בעיניים והתעלם ממני, והכי "מצחיק" בכל זה זה שהוא בדיוק דיבר על זה שאנחנו מתעלמים מזה שהמורה בכיתה! ומה אם התלמידים הא?! אז פשוט הוצאתי את הטלפון ושיחקתי בו מול העיניים שלו, כמו שאמרת, אני לא רובוט של אף אחד!

    18/11/2014 18:34

    יואו את הגבת על התגובה שלי שהגבתי בסיפור שלך! איזה כבוד!!
    כן מורים תמיד מתלוננים על תלמידים, המורה שלי למתמטיקה תמיד מתעצבנת עליי שאני שואלת אותה שאלות. נגיד היא אומרת לי שאין לי זכות להתעסק בדברים אחרים בשיעור אז אני שואלת אותה למה ואז היא מתחילה לצרוח עליי! יש כל מיני שטויות כאלה כמו פלסטלינה וקפיצים שעוזרים לי להתרכז והיא פשוט צורחת עליי בגלל זה… היא חושבת שאם אני לא מסתכלת עליה אז אני לא מקשיבה.. מה הקשר? חוץ מזה היא בקושי מלמדת… חצי מהשיעורים זה רק צעקות ועוד שטויות…

    18/11/2014 18:49

אני בערך מסכימה איתך, אבל אם צריך להאשים אצלנו מישהו זה את הילדים בכיתה שלי, הם פשוט לא מפסיקים לדבר, אני כבר מרחמת על המורים שמגיעים אלינו, עושים להם את המוות (אני חושבת שהמורה למדעים שלי עזב בגללנו, באסה:) אני לא אחת כזאת שמרעישה, אני דווקא אוהבת ללמוד אבל יש גם מורים ממש מעצבנים, אבל זה יותר בגלל הילדים אצלנו, הם אומרים מה שעולה להם בראש ושמים פס על כולם.
מה שכן, יש לי הרגל כשאני לחוצה או כשאני רוצה להתרכז, אני מתופפת על השולחן או עם הרגליים -בעיקר במבחנים- ופעם אחת המורה פשוט צרחה עלי בגלל זה וגם כי מלמלתי לעצמי משהו והיא חשבה שדיברתי עם חברה שלי "בסתר" ואני לא הבנתי על מה היא מדברת והיא עוד יותר כעסה עלי בגלל זה. אחר כך היא ראתה שהמחברת שלי סגורה ושאלה אותי למה, אמרתי לה שבדיוק עמדתי לפתוח אותה, היא לא האמינה לי ואמרה לי לבוא אליה להראות לה אם עשיתי שיעורים, ידעתי שהיא חושבת שלא, אבל כן עשיתי וכשבאתי אליה והראיתי לה היא פשוט הפכה לאדומה מרוב בושה וכמעט נכנסתי להתקף צחוק :) אחר כך השיעור המשיך כרגיל (זה אומר שכל חצי משפט מפריעים והיא צריכה להתחיל הכל מהתחלה).
יש עוד מלא מקרים שלא עשיתי כלום והמורה חשבה שעשיתי, זה המקרה בהיסטוריה.
איזה איחור בתגובה, רק עכשיו שמתי לב שהעלית את זה…

19/11/2014 17:27
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך