תבשיל המשורר

איש בלי שם 16/12/2014 607 צפיות 4 תגובות

המשורר, משנורר, ממחזר את הדברים שרצים בראש
מלקט, מתבלט, מקמט וזורק הכול, אין דבר קדוש
כתיבה או שירה או ציור, הכול מוכר ומכור
מוחה בזעם ומטיח השובר את השבור
בנקיקי הזיכרון עוד שוכנת השראה מקורקפת
עוד ועוד כאב וכעס ועצב, סכין נשלפת
חותך בבשר החי, בוחש בסיר הסיפורים
תבשיל מטאפורי של רגש ושקרים
זורק אל תוכו את כל מה שאין לו מקום
מוסיף את כל שלא העזתי אלא רק לחלום
מכסה, טבח מנוסה, מסואב ומעושה.
וזה רותח וקולח, מבעבע
ממליח בדמעות ואכזבות, כבר יודע.
קופץ בחומו ושורף את ידי כשאני נוגע
האוכל מוכן, קדימה אל השולחן


תגובות (4)

כשאתה כותב שיר, אתה מקריא אותו בקול? אני חושבת שאם תנסה זה יעזור לך לשפר בקצת את הקצב, כי כדקלום זה לא עומד בסדר. אולי זה מבנה שאני לא מכירה? טוב, בשיר הזה אני רואה הרבה תסכול(?) שנובע מהתהליך הארוך והאפשר לאמר מייגע של הכתיבה. בתור משורר אתה נתקל בקשי להישאר מקורי, למצוא חומר טוב, את ההשראה שרק הייתה ועכשיו כבר איננה. כשכבר יש שיר, הוא מלא בלכלוך- רגשות טפשיים שאתה כבר לא מרגיש, שקרים ששיקרת כדי למלא חורים, הגזמות ופנטזיות חסרות כל בסיס. אבל אתה כן מרגיש משהו אל השיר, עבדת עליו קשה, ואתה תפרסם אותו בכל מקרה. לא כך?

17/12/2014 01:28

מצוינת את.
האמת שזה בדיוק הלך הרוח שאני מסביר בשיר הזה, פיצחת אותו ברגע.
והאמת שלא, אני לא מקריא לעצמי את השירים בקול, אני כמעט ולא משקיע מאמץ ב…איך נקרא לזה, "שיוף השיר". בגלל שאם אני עושה את זה אני מרגיש שאני פוגע במסר שניסיתי להעביר לעצמי בשיר, כי הדברים האלה הם כל בשבילי..ככלי למידה על המצב הרגשי שאני נמצא בו, אבל את צודקת..זה קצת קשה וקשה מסובך, בדיוק כמו שהרגשתי באותו רגע, אולי בקטעים הבאים שאכתוב..(אני לוקח כמה ימים הפסקה,כי אחרי אתמול ברור לי שהגזמתי) אשתדל לשים יותר לב תוך כדי כתיבת השיר עצמו כדי שלא לפגוע בדברים החשובים לי בו.
אגב, זה מאוד נדיר לראות אותי רושם משהו כזה ארוך..אולי בשניים שלושה סיפורים של מרוגז בקלות ודניאל, סחטת ממני תגובה רשמית, כל הכבוד לך :)

17/12/2014 01:34

    למען האמת אני בדרך כלל לא קוראת שירים שלך, אבל מסתבר שזה חומר טוב.. תמיד הוצאת את עצמך כ"רומנטיקן חסר תקנה" ודביק, מה שדאג להשאיר אותי במרחק של שני מטר לפחות, אבל זה בעצם לא נכון- אתה בסדר. חוץ מזה, אין לך סיבה לעשות הפסקה, רק תאט קצת כדי שהקוראים יספיקו לעכל.
    לגבי המסר והשיוף- אחד הדברים היפים בשירים של ואל הם שאם יש לה שורה שלא מצליחה, והיא לא רוצה לשנות את המשמעות, היא תצוד באינטרנט ובמילון מילה נרדפת שיושבת כמו שצריך. למשל בשיר "סינדרלה" היא רצתה לכתוב "הבעייה שלך היא, קצת בעייתית" אבל זה כמובן לא יושב נכון, אז היא החליפה "בעיה" ב"אמתלה" ופתרה את זה>< אתה יכול ללמוד ממנה כמה טריקים..

    17/12/2014 01:51

החלק האחרון יפהפה. ממש.
אתה יודע אבל לפעמים יש לי את ההרגשה שאתה כותב בבום ומוסיף מילים שנשמעות טוב ופחות שם לב למשמעות… אולי? ואולי לא. לא יודעת חח

17/12/2014 04:38
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך