puma161
סליחה אם הרסתי לכם את היום... כבר כתבתי כמה פעמים שאני בתקופה קריפית והזויה, אז הינה השיא -,- אין לי כל כך ניסיון בכתיבת שירים, או ליתר דיוק, אין לי מושג מה כתבתי פה. הערות וסקילות בתגובות יתקבלו בברכה :)

שולמית בונה סככה

puma161 22/10/2015 867 צפיות 4 תגובות
סליחה אם הרסתי לכם את היום... כבר כתבתי כמה פעמים שאני בתקופה קריפית והזויה, אז הינה השיא -,- אין לי כל כך ניסיון בכתיבת שירים, או ליתר דיוק, אין לי מושג מה כתבתי פה. הערות וסקילות בתגובות יתקבלו בברכה :)

*נא לקרוא לפי המנגינה של "שלומית בונה סוכה"*

שולמית בונה סככה,
באמצע החורשה,
שולמית בונה סככת כאב.

היא לא תשכח לשים,
חרבות ונפצים,
שולמית בונה סככת כאב.

צלקות וחתכים,
על גופות כל המתים,
נרצחו בתוך סככת כאב.

הולך הוא בחורשה,
אפוף בעלטה,
הולך הוא וגופו דואב.

והינה היא יוצאת,
הלהב מנצנץ,
הוא מת, אל מול סככת כאב.


תגובות (4)

השיר שכתבת מספיק רק לשני בתים מהשיר המקורי…
הבית השני, אני מניח שזה בהתאמה לבית בשיר המקורי: "היא לא תשכח לשים לולב והדסים ענף של ערבה ירוק רימון בתוך עליו וכל פירות הסתיו עם ריח בוסתנים רחוק."
אז את הבית השני שלך היית בעצם צריכה להכניס בבתים 3 ו -4 ולהוסיף עוד 4 בתים.
את האמת היא, לא הצלחתי להבין את השיר.
האם את מנסה ליצור הקבלה למצב הנוכחי בארץ???
למה הכוונה במילים סככת כאב? ההגדרה של סככה זה מן גג עשוי צמחיה שאמור להגן מהשמש או מהגשם.
אז את בעצם אומרת שיש סככה עשויה מכאב שאמורה להגן עלינו ממשהו? או שבעצם אין לנו דרך להתמודד עם הכאב? זה מה שאת אומרת?
המעבר החד בין שלומית לבן אדם שמת קצת הפריע לי…
והסוף היה מאוד ישיר, אבל אני מניח ששני הדברים האלו(המעבר החד והסוף) מתאימים לכתיבת שיר.
בכל מקרה, אני לא אהבתי את השימוש בשיר "שלומית בונה סוכה" כדי ליצור תמונה של המצב בארץ.
ובנימה אופטימית זו, תמשיכי את מגרש השדים!

22/10/2015 22:28

אני מניח שאת בטח חושבת לעצמך,
"מה הוא מתחיל לנתח את זה? כולה שיר קצר!"
אז האמת שאני די משועמם וזה מה שאני עושה כרגע. מנתח שירים קצרים.

22/10/2015 22:29

    בוא נראה, איך אגיב על תגובה כזאת…
    למען האמת, את השיר המצאתי בפרץ דיכאון שהיה לי בסוכות, והתחלתי לזמזם את זה. זה לא ביטוי של המצב הבטחוני בארץ, זה ביטוי השיעמום שלי -,-
    כבר כתבתי ברציתי להוסיף: מצטערת שהרסתי לך את היום, ואי בתקופה קריפית והזויה בעקבות סדרה שאני רואה – וחייבת להפסיק! – כך שזה מה שיצא.
    ניתוח שירים זו תעסוקה מצויינת לשיעמום אבל במקרה שלי זה לא יצליח לך.
    אבל יפה ששייכת את זה למצב הבטחוני שלנו. למרות שזו ממש לא הייתה הכוונה, עכשיו כשאני חושבת על זה זה הגיוני. אבל לא.
    ואת הבית השני חברה שלי המציאה, אין לזה שום קשר לשיר, זה פשוט בנוי על המנגינה שלו.
    ובנימה עייפה זו, אני מנסה!
    ותמשיך גם אתה את כוחות הטבע, נפש חיה, ובית ספר לחיים!

    22/10/2015 23:14

זה שיר טוב אבל קריפי מאוד.

24/10/2015 17:36
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך