מה באמת קורה בעולם שמעבר?

הנושמת 11/09/2013 674 צפיות 13 תגובות

מה באמת קורה בעולם שמעבר?
אולי הוא שונה מבין אדם לאדם.
תלוי במעשיו ובמחשבותיו.
שלכל אחד מתאימים אותו במיוחד.
בדיוק כפי שהוא רואה אותו.
בדיוק כפי שדמיין אותו.

אני?
אני מדמיינת את גן עדן בתור יער.
כולו עצים.
אך במקום עלים יש דברים אחרים.
יש עץ שכולו אוזניות – כל אוזנייה משמיעה מספר סגנונות.
יש עץ שכולו ספרים – כל אחד מהם משלב מספר ז'אנרים .
יש עץ שכולו מיקרופונים – מתאים את שירתך לטונים הנכונים.
יש עץ שכולו רוחניות ודת – והוא, לדעתי, עץ הדעת.
בגן העדן שלי יש רק תשוקות, בין אם כאלה או אחרות.

את הגיהנום אני מדמיינת בצורה אכזרית.
עינויים נפשיים וקשים.
אבל בגלל שזה כבר העולם שמעבר ואין לך גוף רק נשמה,
הכאבים בצורה הרבה יותר קשה.
נסבלים פחות.
בגיהנום שלי, אין הקלות.

מה באמת קורה בעולם שמעבר?
זאת אינני יודעת.
אך לבינתיים יש לי את האפשרות רק לצפות ולדמיין,
לדמיין ולומר אמן.


תגובות (13)

לפי היהדות (עד כמה שאני מבין) העולם הבא הוא מצב בו האדם המת נשאר באותו המצב הנפשי שהיה בשעת מיתתו, כלומר הנפש שלו, הזיכרונות, התשוקות וכול שאר האישיות נפרדים מהגוף, אך נשארים לחיות. וזה מה שיוצר את השכר והעונש כביכול, אם היה אדם טוב, רוחני, אז הוא ייהנה מהעולם הרוחני בו הוא נימצא, עולם של נפש בלבד, והוא יזכה להתענג לנצח על המחשבות שלו שהיו רוחניות (הוא פשוט ימשיך ללמוד תורה, בקיצור…) ואילו הרשע שהיה אדם גשמי וכול תשוקותיו היו לחפצי העולם הזה, יתגעגע לנצח לאכילה ולשתייה ולשאר הדברים שאותם חמד, בידיעה מתמדת שהם לא קיימים עבורו יותר (וכמובן הוא לא יוכל להשתנות ולנצח ירצה את הדברים הללו, כי כך הוא תבע בנפשו) זהו בעצם גיהנום, להישאר אותו האדם הרשע שגרמת לעצמך להיות ולהתגעגע לנצח לדברים שאותם אתה יודע שלא תקבל וגן עדן הוא להתענג לנצח על המצב הנפשי הטוב שלך.

11/09/2013 10:37

אני די מודעת לזה, אבל אני לא יודעת אם זה באמת נכון. הרי מי באמת היה בעולם הבא וחזר בכדי לומר לנו שזה נכון?
אני די מעורערת בדת, קצת קשה לי איתה.
בגלל זה אני אוהבת לדמיין את החיים שמעבר,
ואתה יכול לראות בשיר איך אני מדמיינת אותו.
אתה בן אדם דתי?
אתה מאמין שככה זה יקרה?
ככה יראה העולם הבא?

11/09/2013 10:46

כן, אני אדם דתי, אומנם לא דתי כמו שהייתי רוצה להיות… אני מאמין שהגיוני לחשוב שאחרי שהגוף מת (אם נשאר משהו) אז מה שנשאר זה הנפש, והתיאור הכי הגיוני של העולם הבא יהיה עולם שבו ההנאה או הסבל היחידים שקיימים, טיבם נפשי ולא פיזי (מהסיבה הפשוטה שהגוף הפיזי מת.) אבל זו יותר שאלה של אמונה אצל רוב האנשים מאשר של לוגיקה והיגיון… קשה להגיד על הדת, הגיוני לומר, כי כמעט ואין שום מדע שמעורב בעניין, הכול השארות שמתבססות על אמונה, ועדיין, אני חושב שאפשר להשתמש במילים "הגיוני להאמין" ולשעבד את הדת ללוגיקה (כך שהאמנות יהיו הגיוניות.) ואני מאמין שהגיוני שהעולם הבא יראה כמו שתיארתי.

11/09/2013 10:59

אתה מזכיר לי את אבא שלי בנושא הזה…
גם הוא דתי וגם הוא מאמין שאפשר ל'שעבד' את הדת ללוגיקה ושהוא רוצה להאמין יותר..
אני די מעורערת בדת כי אמא שלי חילונית ואבא שלי דתי,
ואני יותר הולכת בדרך של אמא שלי
עזוב לא נכנסת לזה
יש לי עוד מספר שנים עד שאני ממש אפתח דעה מוצקת לגביי אמונתי
בינתיים אני רק חוקרת את כל הדברים האלה, מפתחת את הדעה הזאת.

11/09/2013 11:19

שכחתי לשאול משהו – אתה הולך לסליחות בכותל היום?
אתה לא חייב לענות אבל יהיה נחמד לראות את הבן אדם היחיד שחושב כמוני על משחקי הרעב. אני באמת לא מבינה מה מוצאים בזה

11/09/2013 11:25

אני חולה… עדיין.

11/09/2013 11:49

שבוע? תרגיש טוב

11/09/2013 12:10

תודה :)

11/09/2013 12:11

אבל איך תצליח לצום בכיפור אם אתה חולה? יש הלכה לגבי זה או משהו? יצא לי לצום רק שלוש פעמים אז עדיין לא נתקלתי בקטע הזה..

11/09/2013 12:36

מי שהרופא אומר לו שאסור לו לצום בגלל בעיה רפואית, אסור לו לצום. בכול מקרה, אני לא שאלתי רופא ואני מרגיש יותר טוב ככה שאני אנסה לצום, אם אני ארגיש ממש רע אז… (יש לי אסטמה גם, ככה שזה יכול להגיע למצב מסוכן, אבל אני חושב אני אצליח להתמודד.)

11/09/2013 12:57

בהצלחה ותשתה הרבה מים!!

11/09/2013 13:10

תודה :)

11/09/2013 13:14

בכיף :)

11/09/2013 13:17
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך