כיצד מתאפשרת מציאות התשובה?
כֵּיצַד מִתְאַפְשֶׁרֶת – מְצִיאוּת הַתְּשׁוּבָה?
אֵיךְ עֲבֵירָה – יְכוֹלָה לַהֲפוֹךְ לְמִצְוָוה?
כֵּיצַד מַעֲשֶׂה רַע – יָכוֹל לְהִתְהַפֵּךְ לְטוֹבָה?
וְאֵיךְ זֶה קָשׁוּר לַהֶבְדֵּל – בֵּין רוֹבֶד הַמַּעֲשֶׂה וְהַמַּחֲשָׁבָה?
.
הָאָדָם בָּנוּי – מִגּוּף וּנְשָׁמָה,
וּכְנֶגְדָּם בְּכֹל מַעֲשֶׂה – יֵשׁ פְּעוּלָּה וְכַוָּונָה.
הַפְּעוּלָּה מַגִּיעָה מֵהַגּוּף – מֵימַד הַהַגְשָׁמָה,
וְהַכַּוָּונָה מֵהַנְּשָׁמָה – מֵהָ'דַּעַת' אֶל 'חוֹכְמָה וּבִינָה'.
.
הַגּוּף בָּנוּי מֵחוֹמֶר – מַיִם חֶלְבּוֹנִים וּפַחְמָן,
וְלָכֵן הוּא מוּגְבָּל – בַּמֶּרְחָב וְהַזְּמַן.
הַגּוּף הוּא נַרְקִיסִיסְט וְנַרְקוֹמָן,
הוּא רוֹצֶה – עוֹד וָעוֹד הֲנָאוֹת, תַּאֲווֹת וְשׁוּמָּן.
.
הַנְּשָׁמָה – רוֹצָה לְהַשְׁפִּיעַ וְלָתֵת,
בָּרָצוֹן לְהֵיטִיב לְזוּלַת – אֵצֶל הָאָדָם הִיא מִתְבַּטֵּאת.
אַךְ הִיא לֹא – זוֹ שֶׁשּׁוֹלֶטֶת,
הִיא כְּבוּלָה בַּגּוּף – וְנִשְׁלֶטֶת.
.
הַגּוּף מוֹבִיל אֶת הָאָדָם אֶל הָרַע,
לַחֵטְא – לְהַחֲטִיא אֶת הַמַּטָּרָה.
לִשְׁכּוֹחַ – בִּשְׁבִיל מָה הוּא נִבְרָא,
לְהַגְדִּיל – אֶת הַהַסְתָּרָה.
אַךְ יֵשׁ – דֶּרֶךְ חֲזָרָה,
עַל יְדֵי הַתְּשׁוּבָה – סְלִיחָה וְכַפָּרָה.
.
הַתְּשׁוּבָה מִתְאַפְשֶׁרֶת – עַל יְדֵי חִיבּוּר לַנְּשָׁמָה,
שֶׁלֹּא כְּפוּפָה לְמִגְבְּלוֹת הַגּוּף – וְהָאֲדָמָה.
.
הָאָדָם לֹא יָכוֹל לְשַׁנּוֹת – אֶת הַמַּעֲשֶׂה בָּאֵירוּעַ,
אַךְ הוּא יָכוֹל לְהָסִיר מִמֶּנּוּ – אֶת כַּוָּונַת הָרוֹעַ.
וְאָנוּ מַעֲנִישִׁים עַל הַכַּוָּונָה – לֹא עַל הַבִּיצּוּעַ,
וְזוֹ הַסִּיבָּה שֶׁלֹּא נֶעֱנַשׁ – תִּינוֹק שֶׁגָּנַב צַעֲצוּעַ.
.
וְלָכֵן כְּשֶׁהָאָדָם מְקַבֵּל אַחְרָיוּת – וְשָׁב בִּתְשׁוּבָה,
מוּסֶרֶת מִמֶּנּוּ הָאַחְרָיוּת – כִּי הוּא שִׁינָּה אֶת הַכַּוָּונָה לְטוֹבָה.
.
וְאוּלַי הַפֵּירוּשׁ – לֶ"תְּשׁוּבָה קָדְמָה לִבְרִיאַת הָעוֹלָם",
הוּא שֶׁלִּפְנֵי הַקִּלְקוּל – כְּבָר נִבְרָא פּוֹטֶנְצְיָאל מוּשְׁלָם?
תגובות (0)