כרצון האל הטוב
על המזבח
לאור הכוכבים
וארים את ידיי
על הנער
ואחבוט בו
אל תשלח ידך אל הנער
לא! לא! אל תשלח!
כל המאלכים בוכים
לא! לא! אל תשלח!
כל הכוכבים צווחים
לא! לא! אל תשלח!
ואני במבט זדוני בעייני
מקיים את מצוות האל
וחובט בנער
ובועט בנער
ונושך את אוזנו של הנער עד זוב דם
לא! אל תשלח ידך, רשע!
צועקים עלי כולם
ואני כאילו לא שומע
זה הנער שלי ואעשה בו כרצוני
וכרצון האל הטוב
תגובות (13)
זה השיר הכי גרוע שקראתי בחיי לא מאמינה שבזבזתי רגע אחד על לקרוא את זה אפילו אין פה סכיזופרניה
היי דני. הגבתי לך על השיר "נועץ בי עיניים". אני יודעת שזה קצת מאוחר עכשיו להגיב על השיר הזה, אבל רק עכשיו קראתי אותו. אני אשמח אם תקרא את התגובה…
טוב.
לאיזה סיטואציה זה קשור? לעקדת יצחק? או שאני טועה..בקיצור פחות או יותר המציאות של המאמינים.
כן, עקידת יצחק. ולמה אף אחד לא מגיב מה הוא חשב על השיר? ????
אה ועוד משהו , אין לי שמץ אם רצית בעצם להעביר לנו דרך המשפט ׳האל הטוב׳ שהוא בעצם לא כזה ..ואם לזה התכוונת אז אני כ״כ חולקת עלייך ואני יכולה להסביר למה אבל אני בטוחה שזה לא מעניין ואם זה ההפך ממה שנדמה לי אז מעולה , בגדול יש לך כתיבה ממש טובה , ואני נהנת מקריאת הקטעים שלך.
התכוונתי שהוא לא טוב. ותודה. ואת מוזמנת להסביר.
אני הגבתי. ZVAHA!
אני יסביר לך מה אני חושבת על כול המצב זה של אברהם ובכללי על האמונה בה׳ המסירות והביטחון בו , למרות שנראה לי שאתה יודע , עושה רושם שאתה כן ..אבל אני ישלח לך את זה מחר ב״ה .
אוקיי אז ככה , אני לא יודעת באמת עד כמה אתה בכלל מאמין יכול להיות שאתה אפילו אטאיסט ..לא ידוע (לא מזלזלת) אבל אני יכולה להגיד לך , אנחנו מאמינים שכול דבר שייך לה׳ וכול דבר באמת שייך לו, הרי הוא זה שברא את כולם , הוא בעצם הבורא לא? נכון שאם הוא היה מבקש מימני להרוג את הבן שלי הייתי ישר מגיבה אחרת מאברהם ( אני מתייחסת לסיטואציה הזאת ספציפית) כי התחברתי אליו רגשית , אבל תאכלס בהבנה עמוקה מי שברא אותו זאת לא אני , אולי אני שותפה בכול הבריאה המטורפת הזאת , ואני לא ירחיב מה זה בכלל עובר עכשיו ואיך הוא באמת נוצר! מה שאטאיסטים , מה שאני מכנה אותם קיר , כי לדבר איתם זה כמו לקיר ..לא יבינו בחיים. בקיצור , אברהם ידע לא לבלבל בין הרגשות שלו לבין המציאות , כי הוא ידע שאם ה׳ רוצה להשיב את מה שהוא הביא ..הוא יכול לעשות זאת בחופשיות, אז אין טעם להתווכח ולכעוס, כי אתה מודע לזה שהוא לא שייך לך. עכשיו, זה קצת נושא עמוק ויש הרבה מה להגיד ..מה שאני פחות מעדיפה לכתוב ובגלל זה אני אוהבת לדבר פנים מול פנים , אבל זה לא יקרה ..אז אני יכתוב לך בנקודות
האמונה שלנו מתבססת על זה שגם הכאב הגשמי לא צריך לעניין אותנו בכלל, הבנו כבר שהגוף שלנו לא שווה כלום , זאת אומרת כן צריך להעריך אותו ..אבל גם צריך להקריב אותו , וגם אם זה תלוי בלפצוע את עצמך ולא את הנשמה , וגם זה תלוי למה אתה מקריב אותו כמו קידוש ה׳. מה שה׳ רצה בעצם זה לבחון את אברהם , הוא לא באמת התכוון שיהרוג אותו , כי תאכלס אם אברהם לא היה רוצה ולא היה מוכן להקריב את יצחק אז ה׳ היה מניח לו והיה מבין שאברהם לא נאמן לו. ככה זה חלק מהאמונה שלנו זה הנסיונות שאנחנו עוברים , הנסיונות שבונים אותנו כביכול .. ועכשיו אולי תשאל אם אלוקים יודע כבר מי יעלה בגורלו של כול אדם , אז למה הוא בחן אותו ? אז זה בגלל שלכול בנאדם יש בחירה חופשית , ה׳ נתן לנו לבחור בין הרע לטוב ונתן לנו לדעת מה קורה אם בוחרים ברע ומה התוצאות של הבחירה הזאת ( גם זה נושא שצריך להרחיב אבל בכול זאת ה׳ לא מתערב בבחירה שלנו ) ה׳ רצה לדעת אם הוא באמת נאמן לו , כי הרי אם תקח את הזמן הזה , אברהם היה בו האחד שמימנו צריכים לצאת כול בני ישראל , כי הוא היחיד שאחרי השכחה מה׳ הוא זה שהאמין בו. אז הוכיח את עצמו , הוא היה מסור לה׳ ובטח בו ..אנחנו בחיים לא נגיע לגדולה שלו , אולי נגיע לגדולה אך לא כמו שלו , שוב ה׳ ראה שהוא באמת מאמין בו ומוכן לעשות כול דבר בישבלו, אז הוא שלח את המלאך להפסיק אותו , כי שוב פעם ה׳ לא רצה להרוג את יצחק , אם הוא היה רוצה הוא היה עושה את זה לבד . אני בטוחה שאני לא מחדשת לך , אבל זה מה שאני מאמינה בו ..ומי שמפקפק שישא בתוצאות ( אני גם מתכוונת לכתוב קטע על זה בקרוב)
אוקיי, אבל הוא פאקינג רצה לשחוט את הבן שלו.
הוא לא רצה. הוא עשה מה שאלוקים ביקש ממנו. בטח זה היה לו קשה. אולי לכן אלוקים ביקש את זה ממנו ולא ממישהו אחר, כי הוא ידע שאברהם יכול לעמוד בזה. מה שאני לא מבינה זה למה לבקש מבנאדם לשחוט את הבן שלו.