"מאחורי הקלעים" של הגיבור הלא מוגדר
בסיפור זה אני רוצה להסביר לכם כל מיני סוגיות והסברים לדברים שקרו בסיפור "הגיבור הלא מוגדר".
ראשית כל – על מה ביססתי את דמותו של לאון, הגיבור?
יש לי חבר מאוד טוב (שאת שמו לא אפרסם לפי בקשתו) שהוא מאוד חכם (בלשון המעטה) ולכן רציתי שהוא יהיה הגיבור של הסיפור. בחרתי שיגיע מליטא בגלל שיש לי משם חברה לעט ואני מאוד אוהב את המדינה הזו (וכן למי ששאל, יש לי שורשים ליטאיים).
דבר שני, עשיתי אותו בלונדיני גם כי זה מאפיין של בני אתנה (ספר ראשון – עמוד 111 "אנבת' ישבה בשולחן שש עם חבורה של ילדים אתלטייים וחמורי סבר. לכולם היו עיניים אפורות ושיער בצבע בלונד-דבש כמו שלה"). המשפט הזה מוכיח גם שאני צדקתי בוויכוח שהיה לי עם החבר שלי על כך שבני אתנה הם גם בלונדיניים.
בכל מקרה, יש גם את הדמות של אדם. לדעתי הדמות של אדם היא הדמות המסובכת ביותר שלקח לי קצת זמן להגיע אליה.
באחד הלילות היה לי חלום. חלק מהחלום עסק בילד אחד שאיתי בכיתה (הכיתה הישנה בין כיתות א'-ו'). לא ראיתי מה הוא עשה אבל שמעתי הרבה קולות שאומרים "הדבר הזה מעולם לא קרה". רציתי דמות שיגידו עליה "הדבר הזה מעולם לא קרה" ואכן הייתה דמות כזו – חשבתי על שלושה מוטיבים שעוד לא קרו ב"פרסי ג'קסון".
1) בן של ארטמיס – האלה הבתולה
2) בן של פרומתאוס – מעולם לא הוזכר חצוי שהוא חצי טיטאן חצי אנושי
3) בן של אלה וטיטאן – שני הורים אלוהיים ואחד אלה ואחד טיטאן – דבר שמעולם לא קרה.
לאדם נתתי עיניים ירוקות ושיער שחור בשביל ההטעייה – שיחשבו שהוא בן אפולו.
הדמות של קיילה:
קיילה (לאלו שזוכרים) הופיעה לראשונה בספר החמישי למשפט.
מייקל יו אומר :"שלחתי את אוסטין ואת קיילה להטמין מלכודות בהמשך הגשר" (אין מספר עמוד כי לא בדקתי, זה בפרק של "אנחנו מפציצים גשר" אם ככה קוראים לפרק). רציתי שללאון יהיה רומן עם בוגדת ולכן החלטתי שצריכים משהי שבהכרח יש לה ניסיון ובחרתי בקיילה. יש לה עיניים ירוקות ושיער שחור כמו כל בני אפולו.
בדמות של אלון:
יש לי חבר טוב מאוד בשם אלון. אלון במציאות ממש לא דומה לאלון בסיפור כי ביססתי את הדמות של אלון על אלון אחר. ילד שהיה באופן קבוע מציק ומעצבן אותי. השינוי שחל בו לאט לאט הפך אותו לאלון השני – החבר שלי היום. רציתי שיהיה משהו שלא ציפו שיתנהג כמו שהוא מתנהג בסוף הספר. הפתעה חיובית זה תמיד כייף, לא?
הדמות של בנג'מין:
בנג'מין היא דמות שלא כל כך משפיעה, הוא מופיע רק בשיחה בביתן אתנה ומתחיל את מסע החיפושים עד למותו. רציתי שיגלו שהוא לא באמת מת אבל החבר שלי (שעליו מבוסס לאון) טען שזאת תהיה טלנובלה וזה לא יכבד את הסופרים. לא הזכרתי את זה אבל זה אומר שגם פרסי ג'קסון וים המפלצות הוא טלנובלה כי כולם היו בטוחים שטייסון מת עד שהתברר שהוא לא, ואם ריק ריירדן הוא סופר רציני ומוערך ועשה את זה, אז אני מניח שגם לי מותר אבל וויתרתי לו, הרי לו הגיבור הראשי של הסיפור יחליט שהוא לא רוצה יותר להופיע בסיפור אז הסיפור יתקלקל וחבל כל כך, אתם לא חושבים?
הבית ספר:
אם אתם זוכרים, בפרקים הראשונים אני מתאר שיש מחבוא בין העצים ויש גם חדר מנהל עם גשר לחדר המורים. קודם כל, זה שילוב של שני בתי ספר.
האחד מהם – בית ספר יסודי. השני – בית ספר תיכון.
בבית הספר היסודי אני ממש סבלתי, ילדים מציקים, הייתי החנון השכבתי, זה שנשאר בכיתה בהפסקות, זה שמנצלים כל הזמן ואני מודה שהיה לי קשה. הייתה פעם אחת שהייתי שבוע חולה במחלה ואף טלפון לא הגיע אלי. לא מהמורה ולא מהתלמידים. הפלא ופלא, יום לפני המיצ"ב במתמטיקה המורה בכבודה ובעצמה מתקשרת לשאול האם אני אבוא מחר לבית ספר. (אני לא נכשלתי בכוונה כיוון שמשרד החינוך יודע מי עשה איזה מבחן ורציתי לתת את הכי טוב שלי אבל לעצמי, לא לבית ספר). מכיוון שהייתי החנון הכיתתי וזה שהכירו בתור "זה שאפשר להעתיק ממנו שיעורי בית ואחר כך לרדת עליו" אני קצת מודה שהדמות של לאון מבוססת טיפה גם עלי, אבל אני חייב להודות שאני לא כל כך גיבור כמוהו וככל הנראה, בקרב נגד ענק לסטריגוני אני אפול חלל.
החלק השני – המסדרון שמחבר בין חדר המנהל הגבוה לחדר המורים היה מתיכון. לא למדתי בתיכון אבל הייתי אמור ללמוד אבל העדפתי בית ספר אחר. אני זוכר שנתנו לי להתייבש שעתיים שלמות בזמן שההורים שלי דיברו עם המנהלת והיה שם מסדרון שכזה בשמש שממש מצא חן בעיניי, גשר בשמיים שמגשר בין המנהלת לחדר המורים ומתחת מדרגות.
הביצה שכלאה את האלים:
את הרעיון קיבלתי מחבר (שלא הוזכר כאן בכלל) – ביצה שהיא כמו בבושקה שלוכדת. מאוחר יותר כבר התברר לי שזה מתוך הסרט "שוליית המכשף" (ראיתי אחרי זה את הסרט – סרט מקסים).
ועכשיו, אם יש עוד משהו שאתם מעוניינים לדעת עליו עוד, להבין מאיפה זה הגיע אתם תמיד מוזמנים לכתוב בתגובות ואני אשמח לענות.
תגובות (0)