Enigma
פרק שני צוות שפירו

סיפור דימיוני שלא נגמר

Enigma 11/10/2016 966 צפיות 4 תגובות
פרק שני צוות שפירו

עשרים ושלוש שנים לאחר סיום המלחמה הגדולה עדיין רוב האנושות מנסה להבין איך היא יכולה לשחזר את חייה. כמעט ואין מדינה שהחיים של אזרחיה נשארו כפי שהיו.
בפרק זמן קצר מאוד המלחמה גרמה למותם של למעלה ממיליארד בני אדם, מספר עצום שגם האנושות למודת הסבל והאכזריות התקשתה לעכל.
הסיפור יחשוף לראשונה אירועים ממלחמת העולם השישית שהחלה כידוע באוקטובר 2228, על תושייתם ותבונתם של קבוצת אנשים שמנעו את השמדתה המוחלטת של כלל האנושות, השמדה אליה היתה קרובה יותר מתמיד.
אין זה כבר סוד שכמעט כעשרים אחוז מאוכלוסייתה של אירופה הושמד, שליש משטחה של צפון סין נהרס על יושביה, כמאתיים ושישים מיליון מאזרחי סין הצפונית נהרגו, מעל שלוש מאות מיליון אזרחים הודיים מאזור הצפון, דלהי, ג'איפור, פאטנה, תושבי קבול ואיסלאמאבד שבפקיסטאן, הנוי שבוייטנאם הצפונית, ערי צפון קוריאה וביניהן פיונגיאנג הבירה. כל הערים האלה נחרבו.
בהמשך הזמן מדינות כמו מצרים מרוקו לוב תורכיה אירן ערי הבירה שלהן הושמדו לחלוטין,.
בין הערים שנפגעו קשה באירופה היו ברלין, לונדון, אמסטרדם, פריז, רומא. היתה זו הפעם הראשונה שערים בשוויץ נפגעו ונהרסו למרות ההיסטוריה של ניטרליות ארוכת זמן.
שיקום כל הערים האלה ימשך כנראה עוד שנים רבות.
במשך מאות שנים התריעו גורמים רבים נגד התפשטות מרוץ החימוש הגרעיני והאפשרות לעלייתם של גורמים רדיקליים קיצונים שישתלטו על מקורות אנרגיה ובסיסי גרעין חיוניים, כה רבים שהזהירו שוב ושוב על הסכנה בנפילתם של כלי נשק הרסניים אלה לידי גורמי טרור או לידי מעצמות חסרות אחריות אך היתה זו הפעם הראשונה שהאנושות אכן איבדה כל שליטה על מערכות התקיפה וההגנה האטומיות בה בשעה שכל המעצמות מצאו עצמן מעורבות בה בצורה טוטאלית עם זאת שרובן גם לא ידעו נגד מי הן אמורות להילחם או להתגונן.
במשך כמה שבועות שמי העולם כוסו בטילים טעוני ראשי חץ גרעיניים, פצצות נויטרון, פצצות חום ומימן ופצצות מולקולאריות שגודל ההרס העצום שלהן מאפיל על רבים מאמצעי הלחימה המיושנים כמו פצצות הגרעין הסטנדרטיות. כל אלו הרסו את הערים הגדולות בעולם כאשר לאף אחד לא היה בתחילה מידע ברור מי עומד מאחורי כל אותן ההתקפות לכאורה חסרות ההיגיון.
מנהיגי העולם עמדו חסרי אונים ללא כל מענה לתושביהם. היתה זו תקופה בה כולם האשימו את כולם.
מדינות העולם חשדו שלארה"ב היה נשק סודי שהגן עליה ועל קנדה אך מעבר לחשד הן פשוט היו נתונות חסרות אונים לחסדיה.
השנתיים הראשונות לאחר סיום האירועים גרמו בכל ארצות העולם לשיתוק כלכלי מוחלט. האטמוספרה שנצבעה בצבעי סגול ושחור השמידה את רוב היבולים והחי בכל היבשות. אור השמש התקשה לחדור את גרעיניות אטומי הקרינה וקרניה הבהיקו לעיתים רחוקות במשך היום. כמו רשת קורי עכביש סבוכה מיליארדי ברקים חצו את השמים שנעו בהבזקים צבעוניים שניתכו מדי פעם בקרקע במבנים או בבני אדם.
היו מדינות שמצבן היה כה קשה שבפועל הן חזרו לתקופה החשוכה של ימי הביניים.
ללא חשמל, ללא כל מקורות אנרגיה, אמצעי תקשורת, מזון ומים הנדרשים לאוכלוסייתן בגלל זיהום קרקעות וכל מקורות המים ללא כל תקנה. שנתיים שהאנושות לא ידעה מה יהיה עתידה.
מדענים בכל העולם חיפשו דרכים להתמודד עם השינויים האטמוספריים שקרו בהמשך לכל הקרינה הרדיו-אקטיבית. מובן מאליו שכולם חשבו שסוף האנושות הגיע.
האנושות פעם אחר פעם לא למדה לקח ואכן הגיע הזמן שתלמד.
שכר הלימוד הפעם היה כבד ביותר.
הכאוס פרץ ב- 21 לאוקטובר 2228 בשעה בשעה 22:45 לפי שעון אריזונה.
הייתי בלונדון כאשר בשעה 06:45 דר' אלי יצרה איתי קשר ואמרה בקצרה,
'הרכב ממתין לך בשדה, חזור מיד ליחידה'.
ההודעה היתה תמוהה כי משרדי היה בוושינגטון אך היה ברור לי שאם דר' אלי מבקשת שאגיע ליחידה סימן שיש לה סיבה טובה לכך.
היה זה יום חמישי קר במיוחד כמו בכל ארצות העולם בחצי הכדור הצפוני.
שמי אדוארד שפרד והיום אני בן מאתים ואחד עשרה.
נולדתי בשנת 2040 ורבות ראיתי בשנות חיי הארוכות אך לא אני הסיפור כאן למרות שכנראה שחלק מהקוראים ודאי יהיו מסוקרנים לגבי. אבל באמת שאני לא נושא הסיפור.
גילי בוודאי מסקרן אחדים מהקוראים. לא, זו לא טעות כתיב ואיני האדם הזקן ביותר עלי אדמות. למי שתוהה למראי, אני אדם גבה קומה, גוון עורי בהיר, שער ראשי חום בהיר ועיניי שחורות. מאז ומתמיד הקפדתי על משקל גופי ולמרות גובהי המתנשא לגובה מטר ושמונים וארבעה סנטימטרים תנועותיי גמישות ומהירות.
המתבונן בי יעריך את גילי לכל היותר כבן חמישים אולי פחות.
הסיפור המעניין הוא איך באמת נשאר כדור הארץ שלם למרות הכל ועדיין עם אטמוספרה הניתנת לשיקום.
אתמקד באירועים שהתרחשו בבסיס 13-433 אליו השתייכתי גם אני. פיקודית הייתי מפקד אגף חמש של הארמיה השלוש עשרה, האגף שהפעיל את כל מערך המלא"א.
מבצעית, מפקדי יחידות המלא"א היו כפופים ישירות אלי.
פיקודיי, רבים מהם היו בעלי דרגות גבוהות משלי כמתחייב מפעילותם מול גורמי צבא וביטחון חיצוניים אך תמיד אהבתי להישאר בדרגתי למרות תמיהת רבים שהכירוני שנים ארוכות ובעיקר שידעו על שרשרת הפיקוד המוזרה למראית העין שהתנהלה תחתיי.
השנה היתה 2228.
מטוס מיוחד המתין עבורי ומיד טסתי חזרה לאריזונה. הגעתי לבסיס כמה שניות לפני שכל ההר ננעל.
אין יוצא ואין בא.
אני חייב לעצור כאן ולתאר את בסיס היחידה שלנו.
זו לא היחידה הצבאית הרגילה אליה רובנו מודעים, הבסיס הזה הוא מכלול אדיר של אמצעים ועוצמת אש, כוח האדם בו הינו המיוחד בעולם.
הבסיס שוכן במעמקי הר במדינת אריזונה ארה"ב, מזרחית לעיר הנטס'וויל הסמוכה לגראנד קניון הידוע ונהר הקולורדו המפורסם. הבסיס כפוף ישירות לנשיא ארה"ב דרך הזרוע התיכונה של הארמיה השלוש עשרה אליה גם אני השתייכתי.
בתוככי הארמיה, במשרדים מוצנעים בוושינגטון הבירה ישבה יחידת המודיעין שתפעלה את כל יחידות המלא"א שמהותן יסופר בהרחבה בהמשך.
באותו יום חמישי בערב הבסיס היה כבר באיוש מצומצם של מתכונת סוף שבוע. הבסיס שבעצם היה יחידה צבאית גדולה מאוד במושגים שלנו.
בימים כסדרם מנתה היחידה כארבעת אלפים שבע מאות וחמישים בני אדם.
בערב זה הבסיס מנה רק כאלף ארבע מאות ושבעים אנשי צבא. היה זה צוות כונן שהיווה כעשרים אחוזים מכלל היחידה.
המתקן בסוף השבוע הסתמך על כך שרוב משרתי היחידה היו נגישים בעיר הסמוכה הנטס'וויל שבתרגילי הפעלת הכוננים תוך עשרים דקות לפחות אלפיים מאנשי היחידה היו מתייצבים בעמדותיהם. במקרה שלנו התגבורת הזו לא הגיעה ליחידה כמתוכנן בדיוק כמו המתרחש על פי חוקי מרפי, אם משהו יכול להשתבש הוא ישתבש.
מה שלא הובא בחשבון בתכנון כוח האדם לשעת חרום היה מקרה נדיר בו מסכי ההגנה של המתקן ינעלו תוך שניות בודדות מרגע הישמע צליל ההתרעה על מהלומה גרעינית.
המתקן לא אפשר לקציניו וחייליו את האפשרות להכניס או להוציא דבר.
נושא זה הטריד אותי בעבר לא מעט כאשר נקבעה מערכת איוש הבסיס בסופי שבוע ואיטום הבסיס היווה תקלה חמורה שרק בהמשך התבררה סיבתה.
בכל מקרה גם תקלה זו לא היתה אמורה להתרחש.
בפיקוד עמד סגן מפקד היחידה מייג'ר אלברט שהיה בתורנות קצין תורן.
הצוות שעמד לרשותו היה צוות של אנשי צבא ומדענים, ובנפרד גדוד אבטחה שהיה מצוייד במיטב הטכנולוגיה הצבאית כמו טילי נשיאה אישיים, תותחי לייזר אישיים קטלניים.
רכבי ה- לוקאסט שפותחו במיוחד עבור יחידות המלא"א שהיו כלים אימתניים חסינים כמעט לכל אמצעי ירי ומערכות בקרה אלקטרוניות ששימשו לו מעטפת הגנה כמעט בלתי חדירה.
גדוד האבטחה היה מורכב מחיילי קומנדו מיומנים שבהחלט היוו כוח צבאי מעולה.
בקומות הנמוכות של היחידה שהה צוות הטילים שהיה ממונה על אולם הבקרה תפעול הטילים הגרעיניים וכמה טילים עם ראשי חץ עם אמצעי פיגוע מהסוג המסווג ביותר.
היו אלוהאמצעים קטלניים במיוחד.
בקומות הנמוכות יותר התנהלו כוחות מיוחדים אחרים שזהותם הייתה ידועה לבודדים ביחידה.

מעט פרטים טכניים על הבסיס שכונתה גם היחידה.
היחידה, שבתקשורת הפנימית נקראה גם 'המתקן' סימונה היה 13-433.
יחידה 13-433 היא מלא"א, – מרכז לוגיסטי אסטרטגי של אריזונה.
היחידה בארה"ב נקראת s.l.c.o.a , Strategic Logistics Center of Arizona))
המתקן משמש בין היתר למעקב אחר פעילויות גרעיניות ואחרות ברחבי העולם.
כמו שאר היחידות הן היו כפופות לאגף חמש שכפי שכבר ציינתי אני הוא מפקדה, דרך הזרוע התיכונה של הארמיה השלוש עשרה הכפופה ישירות לנשיא ארה"ב.
מסתבר שרב היה בו הנסתר על הגלוי לעין.
מזה כמה שנים מפקח על המתקן מחשב מולקולארי רב עוצמה שאף הוא פותח באחד ממתקני יחידות ה- 13 המחובר לפיקוד העליון ולשתי היחידות המקבילות לו 13-431 , 13-432.
בשלב המוקדם של תחילת הלוחמה כלל לא היה ברור מי החל בהתקפה. כל מערכות הבקרה היו משותקות ולכן גם מנהיגי העולם עמדו חסרי אונים מול איומים שפגעו בארצותיהם והם לא ידעו מי הגורם התוקף.
רק בהמשך ידיעות שהגיעו מחוץ לכדור הארץ הבהירו את מה שאי אפשר היה לגלות ממקורות שהיו על כדור הארץ.
שוב התברר שהרגלי היוהרה והאגו של הצבאות שהניחו שהכל נמצא בשליטה הוביל את העולם לאנדרלמוסיה שכמעט הרסה אותו.
בשלב מסוים בני האדם איבדו את השליטה על האירועים אך מתברר שמעורבותו של קפטן בן ת'נדר וצוות עוזריו המסור שפעלו בתושייה רבה למרות המורכבות והאתגרים הקשים הם שהצליחו לגבור על ההרס הרב שנוצר במרחבי העולם.
קפטן בן ת'נדר כפי שיתברר בהמשך היה צריך להתמודד עם מוזרויות רבות שלא ידע על קיומן במתקן ועם גורמים רבים שלא הכיר וכן עם מכלולים רבים שהתגלו לו רק תוך כדי לחימה, מעברים ומפלסים נסתרים ויחידות שלא ידע כלל על קיומן למרות שהיה בעל סיווג גבוה ביותר עדיין לא ידע רבות.
זה היה אופי המתקן כמתחייב מהמידור הקיצוני שהיה.
אבל הגיבורה האמיתית בכל הסיפור כנראה שהיא ללא כל ספק אלי, דר' אלי.
אישה מדהימה כמעט בת גילי שהצליחה להפתיע גם את קפטן בן ת'נדר שהוא עצמו לא היה אדם פשוט.
בהחלט לא פשוט כפי שיברר בהמשך.
למתקן יש יכולת התקפית והגנתית ית עם מספר רב של טילים ואמצעים אחרים, למזלם הייתה החלטה אחת שהצילה אותם מקטסטרופה, היתה זו החלטה גורלית ששינתה את חייהם וכנראה את פני האנושות בכלל.
בעת התקיפה היו בבסיס רק אלף ארבע מאות ושבעים בני אדם וכן מוצרים מסוימים שנכיר אותם בהמשך, כמו כן ישויות זרות שרק מעטים הם שותפי הסוד שידעו על קיומן.
המתקן טמון כולו עמוק במעמקי ההר, דרך מנהרה הוא מחובר במסילת ברזל לעיר הקרובה הנטס'וויל, אריזונה.
בארה"ב יש כשלוש מאות מתקנים דומים למתקן זה אך קטנים ממנו בהרבה ושונים בייעודם ואיכותם.
ישנם רק שני מתקנים נוספים בהיקף דומה, מתקנים 431 ו- 432.
לנו יהיה קשה להבין מספר אירועים כי האנושות השתנתה מאוד במהלך שלוש מאות השנים האחרונות.
המדע שכל הזמן מתפתח ויוצר טכנולוגיות חדישות יצר מוצרים שפעם היו רק חלומם של חוקרים בודדים.
מושגים פיסיקליים שהיו קיימים הפכו לאגדות והגדרות חדשות שינו את התפיסה המדעית בכל התחומים.
ספרים בדיוניים שנכתבו בעבר נראים כסיפורי אגדות לעומת ההווה, המציאות השתנתה מעבר לכל דמיון.
מי לפני מאתיים שנה היה מעלה על דעתו שישנם דברים היכולים לנוע מהר ממהירות האור והרבה יותר מהר ממנו?
מי היה יכול לתאר לעצמו שהבדיוני יהפוך למציאות? אך המציאות כבר הוכיחה שהידע תמיד נמצא מעבר לדמיון.
למדנו שגלקסיית שביל החלב אינה קצה הגבול לאנושות אבל גם למדנו שמעבר לטכנולוגיה שהתפתחה הבעיות האמיתיות לא השתנו. האדם מוגבל בראייתו, מוגבל בחשיבתו, תמיד בהחלטותיו עומדים שיקולים זרים. לא משנה כמה שבני האדם יהיו חכמים ובעלי ניסיון תמיד ההוויה שלהם תעמוד לרועץ בחשיבתם להעריך מצבים ונתונים.
אנחנו בני האדם לא השתנינו בהרבה.. כי לא כל מה שבני האדם חשבו בעבר שהוא חסרון ושיש לשנותו אכן היה חסרון, לעומת זאת ישנם דברים שרק במרחק הזמן ניתן להעריכם כיאות.
הניגודים הרבים בין החברה הדמוקרטית והאיסלם ואידיאולוגיות אנרכיסטיות היוו תמיד מקור לחיכוכים ועימותים למרות שנעשו פעולות רבות להסרת אותם גורמים מסדר היום והפיכתם להיסטוריה.
אגף חמש יחד עם סוכנויות הביון והמודיעין האחרות היו זרוע ביצועית לנושא זה, נושא שכל העוסקים בו ראו אותו כמטרה עיקרית בשגרת פעילותם. האיסלם כבר לפני כמאתים שנים הוגדר במעגלים שלנו כיעד למיגור. רוב הגורמים האיסלמיסטים הרדיקלים חוסלו במאה החולפת.
הממשלות כהרגלן דאגו להסתיר מידיעת הציבור מידע שהיה יכול לדעתן לגרום לנזק. הניסיון ההיסטורי הוכיח שעודף חכמה לא בהכרח פתר את בעיות היסוד, גם ניסיון העבר לא גילם בתוכו גילויי תבונה רבה, אבל הוכח שאפשר למזער נזקים כאשר הגישה הינה נכונה, כאשר החשיבה הינה יוצאת דופן, חשיבה שלא ניתן לראותה על פני השטח, צריך לחדור מבעד לאותה מעטפת המסתירה את האמת. חשיבה נטולת קיבעון ומסגרות, נטולת עכבות המסיחות את הדעת.
אנשי שפירו הובילו את העולם החופשי אל עתיד שנראה טוב אך היינו צריכים מדי פעם לפעול מול עולם רווי בערות ועוני שמטרתו הייתה ברורה, להשתלט על העולם החופשי. טבעו של העולם הפראי לכרסם באושיות העולם הנאור תוך שימוש בכליו הוא.

הגעתי למשרדי במפלס מינוס 137 והתבוננתי במסך הגדול שהיה מותקן על הקיר מולי שהציג מידע רב על המתרחש במרחבי הגלובוס.
המחשב תאר במילים יבשות את נתוני המידע שהשתנו כל הזמן על המסך. הדיווח נשמע לי לקוני מדי, חסר נתוני רקע רבים שלא כמנהגו. משהו היה לקוי מאוד. הייתי זקוק ובמיידית למידע נוסף.

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות למחבר


תגובות (4)

ראשית, אניגמה, ברוך הבא. אתה מוזמן גם להגיב על סיפורי אחרים, ובכך לרכוש לך קהל קוראים.

שנית, רצוי להשקיע בכותרת, שתמשוך את הקורא לקרוא. מידע- בסיפור עצמו או ב'רציתי להוסיף'.

שלישית, עבור פרק ראשון, זה ארוך מדי. תן לקורא לטעום, להנות, ולבקש עוד. בהמשך, אחרי שצברת קהל קוראים קבוע, יחסית, ניתן להאריך את הפרקים.
רביעית, הפיסוק לוקה בחסר. למרות העימוד המצויין, יש להוסיף סימני פיסוק להקלת הקריאה.

חמישית, מספרים כגון: בן מאתיים ואחת עשרה, מאה שמונים וארבעה סנטימטרים, אלף ארבע מאות ושבעים בני אדם, עשרים דקות, או שלוש מאות מתקנים – יש לרשום במילים.
שנת 2228, בסיס 433, מפלס מינוס 137 – ניתן להשאיר בספרות. שים לב להבדל.

שישית, וואו, מרתק. מחק מייד את ה'אולי יהיה המשך', ורשום תחתיו 'המשך בקרוב'.

תנו לחיות!! חיות.

11/10/2016 02:06

    תודה

    13/10/2016 17:47

קראתי…
וואו… רואים שהשקעת הרבה.
זה כמו סקירה היסטורית.
קשה לי לזכור את כל הפירוט שיש.
אני אקרא את הפרק הבא :)

13/10/2016 15:24

    מדובר ברומן ארוך ואמת שאיני יודע אם זה המקום לפרסמו.
    יש בו למעלה מחמישים פרקים.
    יש בו כמה תובנות ועובדות שחלקן הגדול אמיתיות מבחינה מדעית

    13/10/2016 17:46
21 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך