למה? – למה יש מוזיקה?
כשהאדם עדיין חי במערות, המוזיקה היחידה שהייתה נפוצה היה הגשם שהיכה בסלעים. זאת הייתה מוזיקה מונוטונית, פראית, חסרת מעצורים ועם זאת רכה.
אומנם היו אלו קולות של פגיעה, אבל עם זאת היה בצליל משהו קסום.
האדם של העבר לא ממש הבין מה קרה. הוא פשוט נהנה לשמוע את הגשם. מאוחר יותר הוא אף התחיל להתפלל לאלים שלו שיורידו לו גשם.
אחר כך, הבינו בני האדם שאפשר לתופף על כל מיני חפצים ולשמוע צלילים חדשים.
כך הם גילו את כלי ההקשה.
האדם מאז ומתמיד חש רצון למשהו שירגיע אותו, שישמח אותו, שיחבר אותו לרגשות אחרים.
מוזיקה אמיתית מסוגלת לגרום לך לחייך, לבכות, לצחוק, לשמוח…
האדם מאז ומתמיד חיפש לו משהו שיוכל לעזור לו לחייך במצבים הקשים, וזה למה הוא המציא את המוזיקה.
במידה מסויימת, האדם אולי גילה אותה, או המציא אותה, אבל כפי שפרדריך ניטשה אמר, החיים באמת היו שגיאה ללא מוזיקה.
וזה למה יש מוזיקה בעולם שלנו.
תגובות (10)
עם מוזיקה אפשר לחייך,לבכות,ולהירגע.
אני ממש אוהבת מוזיקה,
ואני מאושרת שהמציאו אותה!
כתבת אחלה קטע!תודה לשירן,וגם לך כמובן:)
אני אוהבת את הרגעים האלה שאתה שומע שיר, ופתאום נזכר ברגע שמח, עצוב, רגע שהשיר הזה נהיה הזיכרון היחיד שלך ממנו…
מוזיקה יכולה לקחת אותך לכל מקום שאתה רק רוצה, וזה כל כך כיף למצוא נחמה בשירים..
קטע יפה, תמשיך לכתוב:)
איבדתי אותך בגשם…
אני חושבת שאם לא הייתה מוסיקה לא הייתי שורדת המוסיקה היא נצורה בתוכי ובמהלך כל היום המוסיקה מתנגנת לה ועושה לי טוב בלב.
זה נכון שיש גם מוסיקה שבעקובתיה אני מזילה דמעה אחת או שתיים אך תדעו שזה בריא מאד לעיניים ☺☺☺☺☺♥
המוסיקה מלווה אותי וכל מוסיקה אוהבת לאהוב. גם נעימות קלות, גם אופרות לא כבדות כמובן והכי הכי מוסיקה ארץ ישראל היפה והפורחת ♥
תודה אור ושבת ברוכה ♥ אמן !!!!!
תודה לילוש, חייכנית ובקי!
שבת שלום לכולם!
לא נראה לי שמישהו מאיתנו היה בכלל מסוגל לחיות בלי מוזיקה. אהבתי את הקטע =)
מסכימה איתך :)
מוזיקה עוזרת לי להירגע, להשתרר, לזכור, להתמודד ברגעי כאב ולשמוח ברגעי אושר.
אני אוהבת לשמוע מוזיקה מכל הסוגים, את השירים הכי טובים לפי דעתי, גם בזמן שאני קוראת ספר טוב, עושה שיעורים או אפילו באמצע מבחן (אם מרשים).
אני לא יודעת מה הייתי עושה אם בני האדם הקדמונים לא היו ממציאים את המוזיקה!
אהבתי את הקטע! תמשיך לכתוב ;)
מוזיקה זה הדבר כמעט יחיד בחיי (ראשון לפני כתיבה) מה שכתבת מרגש מאוד, הזכיר לי שלכול בנאדם יש את התחביבים שלו, ובכול אחד מהם אפשר למצוא משהו עצו, כמו במוסיקה.
תודה אור, שנתת לי חיוך על הבוקר (כמוהן עכשיו אני אחזור לסדר את החדר והחיוך הזה ילך לעזאזל)
:)
נכון שמוזיקה זה דבר מדהים :)
זה כל כך נכון, וכתוב בצורה יפה…
מה היה קורה לנו ללא המוסיקה?!