ארנבי פרק 1
היה היה ביער מרוחק ארנב קטן שקוראים לו ארנבי. הוא שאל את ההורים אם הוא יכול לצאת לטייל ביער והם יסכימו. לפני שהוא יצא לטייל אחותו "לנה" בקשה שהוא יקח טלפון כדי שאם משהו יקרה הוא יתקשר.ארנבי לקח את הטלפון למקרה חירום ויצא לטייל ביער.
בביצה גרו טורפים שהם תנין ועוזרו דינו . הם תכננו לתפוס את ארנבי ולאכול אותו בלי לחשוב פעמיים. הם יצאו ליער הגדול לחפש את ארנבי או ארנב קטן אחר. הם שמעו קול של ארנב קטן מאוחרי העצים וחשבו שזה ארנבי. הם בדקו אם הקול הזה הוא של ארנבי וגילו שהם צדקו, זה היה ארנבי. דינו יתגנב מאוחריי ארנבי ותפס אותו בעזרת השק שלו.
ארנבי יתקשר לתוכי ובקש שיציל אותו מתנין ודינו. תוכי יסכים ועף להציל אותו מהטורפים הללו. הוא הגיע לביצה של תנין והתחבא. הוא ראה את דינו חותך ירקות ותנין שם סיר על אש. הוא גילה שהם הולכים לבשל את ארנבי ולאכול אותו. תוכי חיפש את ארנבי ומצא אותו נעול בכלוב. כדי לפתוח אותו צריך מפתח אז תוכי חיפש את המפתח ומצא אותו מסתר מתחת לשטיח. הוא שחרר את ארנבי והם ברחו.
תנין ודינו הלכו לקחת את ארנבי ולאכול אותו אבל הוא לא היה שם. תנין רתח מזעם וצעק "לא שוב ארנבי הצליח להתחמק מהמלתעות שלנו !" .
ההורים של ארנבי הודו לתוכי שיציל אותו וברכו אותו . הם חגגו את הצלת ארנבי מהמלתעות של תנין ודינו.
תגובות (2)
ראשית, נבי ארנבי, ברוך הבא.
שנית, סיפורי ילדים – הם ממש לא משחק ילדים. הרבה יותר קשה לכתוב לילדים מאשר למבוגרים. יש צורך לשמור על עניין רציף, ועל עקביות.
ככותב מתחיל (כותב, לא כותבת. סגנון הכתיבה צועק את זה), נסה לכתוב סיפורים קצרים (עד חמש דקות), בטרם תקפוץ למים העמוקים של סיפור בהמשכים.
שלישית, עברית. כדאי מאוד לעבור שוב על הכתוב, לפני הפרסום. זה תמיד נכון, ונכון במיוחד בסיפורי ילדים. המון שגיאות כתיבה בקטע של שתים-שלוש דקות!
רביעית, פיסוק. סביר, אך יש מקום לשיפורים. הסוגריים לא נכונות, ואף מיותרות. לפני סימן קריאה אין רווח. שלושים ושלוש נקודות? (ספרתי) – שלוש זה מספיק בהחלט. אגב – "הסוף ….." מיותר לגמרי.
חמישית, עימוד. כשכל הסיפור מופיע ללא חלוקה לפסקאות – הוא ממש לא מזמין את הקורא. נסה לקרוא ספר היסטוריה מלפני שישים שנה, ולעומתו ספר היסטוריה בן זמננו. התוכן זהה, אבל העימוד מנגיש את המידע.
שישית, זמנים. התחלת לספר בלשון עבר (היה היה), ולפתע עברת ללשון עתיד (יתגנב מאחורי ארנבי ותפס אותו, תוקי יסכים ועף) [אגב, תוכי] מה קורה פה?
שביעית, הקונפליקט. אם נתעלם מבעיות הניסוח, העימות בין תפיסת הארנב לשחרורו, הוצג יפה. הפתרון היה פשטני מדי, אבל לסיפור ראשון זה לא נורא. נסה לכתוב לעצמך את שלד הסיפור, ובנפרד את פרטיטורת הדמויות. אולי זה יקל עליך את הרכבת סדר הפעולות.
שמינית, שום ביקורת לא אמורה לגרום לך להפסיק לכתוב. המשך בכך כל עוד זה גורם לך להרגיש טוב. אשמח לקרוא סיפורים נוספים פרי עטך, וכמובן שיפורים.
תשיעית, מומלץ בחום לקרוא ולהגיב לסיפורים נוספים באתר. ההשתתפות תזכה אותך בהיכרות עם שאר החברים, ובקוראים נוספים.
אני לא גזען, אני שונא את כולם.
הסיפור חמוד מאוד..
משהו בו היה נחמד כזה, לא יודעת :)
בקשר לעברית שלך, אני חושבת שיש מקום לשיפור, אבל בסך הכל זה מאוד נחמד ^^