שלגייה ושבעת החטאים
ערגתו של מלאך אל אלוהיו… כמיהתו של אדם אל חווה… תאוותו של תינוק לשדי אמו…
כל אלה אלא שווים- לא בתכליתם,
לא במשמעותם,
אל התואר,
הטוהר!
שהצופה מהצד היה מכנה בו את אהבת הנסיך אל חמדתו,
שלגייה.
מסופר על שלגייה הנעימה- שיפה אין כמותה!
שיערה התופס גוון אדמדם,
עורה הקורן כניצוץ אזמרגד,
ענייה המדמות את ים הרחמים,
ומלבושה המזכיר את פריחת הגפנים.
מסופר גם שטוב ליבה של שלגייה, היה פלא פלאים!
בכל פעם שהנסיך ביקש לסרור בחוקי האלוהים,
כלתו אספה אותו בשתי ידיה אל מיטתה והניאה אותו מלבחור בחטאים.
אך אבוי! מזל ארור!
שלגייה אכלה את הפרי האסור!
מאז ועד היום,
הנסיך מגיע תכופות אל ארון התנומה;
ובתקווה שיחשוף את סודה,
מנשק הוא את שפתי החסודה.
כשהנסיך פוגש בשעלי המלחמה,
נזכר הוא בעלמתו הרדומה,
ומצייר בראשו את חיטובי גופה.
אך חזיז ורעם!
דבר לא עוזר עתה לנסיך האבוד,
שאבדה לו דרך הטהרה.
אבל אולי…
ורק אולי…
כל התסריט הוא בכלל סיפור אגדה?
תגובות (6)
אתה מתאר יפה, באמת. אבל המשמעות הרגישה לי מעט סתומה. אולי זו רק אני שלא רואה מעבר
חח זה בסדר.. יש לי חשיבה קצת מוזרה, אני האשם..
הקטע מתאר את המצב נוכחי של המוסר מהעיניים שלי.
ב"עולם מקביל" יש מוסר מצד האמת, שכולם נוכחים לו.
בעולם שלנו, המוסר משתנה מאדם לאדם, והאנשים בעולם נוהגים לפי מוסר אישי שהם חושבים לאמיתי בלבד. על חלקם נאמר המשפט "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות" (וגם אם לא על חלקם, זה מסתדר עם ההבנה שרציתי להעביר אז מכפת לי :P חחח)..
הסיפור נגמר במשפט שמטיל ספק במציאות של מוסר אמיתי- שמעלה אפשרות שמוסר אמיתי הוא עוד מיתוס עלוב וכל אחד הוא האלוהים למוסר של עצמו..
הוו אני חושבת שאני מתחילה להבין ולחבב את זה. אני גם חושבת שהרעיון מסובך מאוד ולכן היה זקוק יותר השקעה כדי להפוך סיפור על שילגיה למשהו מעין זה, כי היה יותר מדי קל להתבלבל לכיוונים הרגילים ולכיוונים המיוחדים לא היו כמעט כיווני דרך.
מסכים… צריך להקריב פוטנציאל הבנה גדול בכדי לכמת את הרעיון הזה לכדי חצי מסך…
שבת שלום שתהיה זית :)
חח כן או לבחור מילים נורא בחדות. אגב הגבתי לך על השיר אבל נראה לי זה בטעות יצא תת תגובה לדני. שבת שלום (:
הגבת לי על משו וסיננתי??? ????