Amora
אשמח אם תבקשו בקשות או תציעו הצעות למה אני עוד יכולה לכתוב :)

מתקשים? כיצד לכתוב פגישות ראשונות:

Amora 25/07/2015 928 צפיות 2 תגובות
אשמח אם תבקשו בקשות או תציעו הצעות למה אני עוד יכולה לכתוב :)

וואו, סצנות פגישות ראשונות הן בהחלט האהובות עליי ביותר. ככה רואים איך ומה הדמויות האהובות בהן אתה קורא/צופה חשבו אחד על השני בפעם הראשונה, מה גרם להם להתחבר ומה גרם להם להמשיך לשתף פעולה ביחד. פגישות ראשונות הן בהחלט חומר שצריך לחשוב עליו, כי הן יובילו לעלילה המתמשכת בסיפור. הן מאוד חשובות ואסור שיהיו לא מקוריות! (אחרת, זה לא כיף… וכיף זה הכי חשוב!)
בסצנות של פגישות ראשונות הכי כדאי לתאר את המחשבות והרגשות של הדמויות כלפי מי שלצדם. זה יכול להיות סלידה ועצבנות ויכול להיות התאהבות או חיבה בלתי מוסברת, אולי אפילו התרשמות. אני לא באמת יכולה להסביר איך לכתוב (תיאורים מתאימים כתבתי בחלקים קודמים של המדריך, תוכלו להיעזר בהם), אבל אני יכולה לכוון אתכם לרעיונות שלא יהיו קיטשיים וצפויים מדי.

1. עזרה והצלה- מה יותר הירואי מפגישה ראשונה בה אחת הדמויות מצילה את השניה? זה קורה הרבה מאוד פעמים, אבל כדי לייחד את המפגש, עדיף שזה לא יהיה צפוי מדי. לדוגמא, אל תכתבו שמישהי נופלת מבניין ואז מישהו בא ומציל אותה והיא מתאהבת בו… זה קרה בסופרמן, זה קרה בספיידרמן, זה קרה בבאטמן, זה קרה. יותר ריאליסטי, עדיף לא לכתוב שמישהי נתקפת על ידי מישהו ואז ברגע האחרון מישהו בא ומציל אותה. במקרים כאלה בספרות, ברור שהם יתאהבו. ספרות יכולה להיות צפויה, אלא מה, אחרת לא סתם קראתם את הסצנה הספציפית הזאת. אם קראתם אותה, סימן שהייתה רלוונטית.
כדי להיות יותר מודרני, אפשר שבמקום להציל את הדמות הראשונה, הדמות השנייה תבוא לסייע לה.
או-קיי, במקרים כאלה, אין באמת אפשרות להיות יצירתיים. הכי כדאי להיות ספונטנים. לא לתכנן את הפגישה, אלא ללכת עם העלילה ולהפגיש את הדמויות מתי שנראה לכם נוח. במידה ואתם כותבים פלאשבק, זה כבר פחות קל להסביר, כי לכל פלאשבק סממנים משלו, תלכו לפי מה שאתם רוצים שיקרה.
מצד שני, סצנות הרסקיו האלה הן תמיד הכי מרגשות 3> קיטשיות עד כמה שניתן 3>

2. ציוות לא רצוי- בהרבה מקרים אנשים נפגשים כי מחייבים אותם להיפגש. פגישה עיוורת, לדוגמא, או ציוות של צוות שוטרים, בלשים או עובדים בכללי. בסצנות כאלה, המטרה של שני האנשים זהה, ולרוב תמיד הם לא מרוצים מהציוות הזה ומעדיפים לעשות את העבודה בעצמם, כי רק על עצמם הם סומכים. בסופו של דבר, הם מצליחים לעכל זה את זה ולהבין שדווקא היה להם טוב לשתף פעולה, והם מעדיפים את זה ככה. גם די קיטשי, אבל קיטשי אהוב.

3. בעיה משותפת- שני אנשים שלא הכירו בעבר נקלעים לבעיה משותפת. זה קורה המון פעמים בכל יצירה. בין אם זו בעיה מסכנת חיים שנקלעו אליה ובין אם לשניהם יש את אותה בעיה שגורמת להם להתקרב ולשתף פעולה. אין הרבה מה לומר, רק תחשבו על בעיה- ותגרמו לשניהם לחוות אותה, ובכך להכיר.

4. האיידול שלי- יש כל מיני יצירות, נקרא לזה ככה, שישנה דמות מפורסמת שפוגשת באדם לא מוכר. לפעמים האדם הלא מוכר הזה לא סובל את הדמות והפגישה שלהם מאולצת, ולפעמים האדם הזה מעריץ אותה, אולי עוקב אחריה בכל מיני צורות, ומנסה לשכנע אותה להיות חבר שלו. אולי הוא מנסה להתקרב אליה כמה שיותר וככה הוא פוגש אותה. זה יותר סוג של רעיון שקשור לעלילה מאשר לסיטואציה.

5. משפחה- היכרות מקרית לחלוטין שקשורה לאהבה 3> שני האנשים האלה לא היו מתחברים אם שני אנשים מהמשפחות שלהם לא היו מאוהבים. "דרייק וג'וש" למשל, לא היו מתחברים אם ההורים שלהם לא היו מתחתנים. אותו הדבר ב"לחיות עם דרק"- קייסי ואחותה מקבלות משפחה חדשה ושונה מהן לגמרי בגלל הנישואים של אמה שלהן. אולי חבר של אחד מבני המשפחה של הדמות פוגש אותה? משפחה היא סיבה מצוינת להיכרות.

6. בית ספר ועבודה- תמיד מגיע התלמיד/העובד החדש למקום שהוא לא מכיר, וזוכה להתחבר למישהו משם. בין אם הוא יושב לידו בשולחן בכיתה או עובד לצדו במחלקה. אלו גם סוגים של "היכרות מחייבת", בהן הם נאלצים להיות ביחד, ובכך הם מכירים זה את זה ולבסוף גם מתחברים.

7. הכרנו כבר מזמן- זו דווקא פגישה שיכולה להיחשב לפגישה שנייה. שתי דמויות מכירות אחת את השנייה, יכול להיות עובדים, יכול להיות תלמידים, יכול להיות שכנים וכו', אבל הן לא באמת מכירות אחת את השנייה. משהו קורה וגורם להם להתחבר- זה יכול להיות תחביב משותף, חבר משותף, אויב משותף, בעיה משותפת ועוד… הסיטואציה בה ייפגשו, זו כבר החלטה שלכם. (תודה ל- 498697 על ההערה ;))

לסיכום, אין באמת רעיונות ספציפיים להיכרויות ראשונות. כמו טוויסטים בעלילה, גם זה תלוי בעיקר בכותב, ובאיך הוא רוצה שהפגישה תראה. אני ממליצה קודם לחשוב על מה שהדמויות יחשבו זה על זה בהתחלה, ומשם לבנות את הסצינה.
זהו זה, בהצלחה ומקווה שעזרתי!
אם יש לכם עוד בקשות, אני יותר מאשמח לכתוב ולעזור ;)


תגובות (2)

אולי את יכולה לכתוב מדריך על התיאור של הדמויות?
שמתי לב שאת מתארת הרבה בסיפורים שלך ולי זה קצת קשה…
בכל אופן אשמח אם תוכלי לכתוב מדריך כזה.
תודה על המדריכים שכבר כתבת, הם מאוד מועילים!

27/07/2015 00:03

בטח :)

27/07/2015 14:06
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך