אופק עם שפתיי הדובדבן
סיפור ארוך שאפשר ללמוד ממנו קצת.
רשמתי את הסיפור הזה שיבינו מה ילד בודד מרגיש פחות או יותר, ומה יכול לקרות ואיזה מהפך זה יכול לעשות בחיים שלו.
מקווה שרשמתי את זה טוב ואהבתם.

האכזבה שבאה

סיפור ארוך שאפשר ללמוד ממנו קצת.
רשמתי את הסיפור הזה שיבינו מה ילד בודד מרגיש פחות או יותר, ומה יכול לקרות ואיזה מהפך זה יכול לעשות בחיים שלו.
מקווה שרשמתי את זה טוב ואהבתם.

עכשיו אני כבר יודע שאם לא הייתי לוקח את זה כמובן מאליו, לא הייתי נפגע בצורה כזאת קשה.
כולם מכירים אותי בתור הילד הבודד, ולא מכירים אותי כחברים. ההפך מכירים אותי רק במראה שלי.
כשמסתכלים עלי רואים שהם מבינים מי אני, ואף פעם אחד מהילדים לא בא והתחיל לדבר איתי.
אני מגיע לבית הספר כמו כולם, רק שאני מגיע לשם ברגל וכולם מגיעים ביחד באוטובוס.
אני יודע איך הבוקר שלהם מתחיל יפה, עם החיבוק והחיוך של כולם.
רק אני הולך על המדרכה עם ספר ביד, והולך ברגל לבית הספר לבד.
האמת שטוב לי לבד, אבל מצד שני רע לי. אני עדיין לא מבין את ההרגשה הזאת ואם אני צודק במה שאני אומר. האמת שלהיות בודד זה לא דבר מהנה, ברגעים מסויימים זה ממש טוב ונותן הרבה.
אבל רוב הזמן לא כדאי להיות עם עצמך. כשאני מקשיב לעצמי עכשיו שאני אומר את זה, אני בהלם מעצמי.
כי בכל פעם אמרתי משפט אחר לגמרי, תמיד חשבתי שהבדידות זה דבר שכל בנאדם צריך אותו.
חברת אנשים זה בזבוז זמן ארוך אמרתי, ותמיד צחקו עלי ואמרו שמשהו אצלי לא בסדר.
כמובן שאמרתי שהם לא בסדר, אבל תמיד אחרי השיחה הזאת עזבתי אותם והלכתי לדרכי.
ובתוכי ידעתי שאני טועה, אבל לא נתתי לעצמי לשנות את הדעה שלי.
כל יום שעבר זה אכל אותי בפנים שאני לא עובר את מה שאחרים עוברים.
אני רואה זוגות אוהבים, חברים שיוצאים ביחד אחרי הלימודים, או רק שניי חברים יושבים ביחד באיזה ספסל באמצע הפארק ונהנים. למה אני לא מרגיש את הרגע הזה שהם עוברים עכשיו, תמיד אמרתי לעצמי. איזה הרגשה יש כשנמצאים עם אחרים, זה בכלל כיף. לא ידעתי את התשובה עד שילד אחד נתן לי את התשובה.
הכל התחיל אחרי יום קשה בתוך בית הספר. איחרתי לשיעור הראשון בגלל קבוצת ילדים שרבה מכות איומות באמצע המסדרון ותלמידים התאספו ולא נתנו לעבור. המורה לא הייתה מרוצה מהתירוץ הזה
"טדי הייתה יכול לדחוף כמה תלמידים ולעבור, או שפשוט הייתה מגיע לכיתה כמה דקות לפני הצלצול" אמרה לי המורה, ורשמה איחור ביומן של הכיתה. כעסתי על עצמי באותו הרגע, והמצב רוח שלי ירד מהרגע הזה. שעה אחת לפני סיום הלימודים ילדה מהכיתה שבה אני לומד, ישבה ודיברה עלי עם החברה שלה בלחש, בזמן שאני מסדר את המגירה שלי. היא חשבה שאני לא שומע את מה שהיא אומרת.
התאפקתי לא לדבר ועשיתי את עצמי לא שומע. המשכתי להכניס את המחברות שלי אל תוך המגירה ולהוציא את הספרים שאני צריך להחזיר אל הספרייה. אחרי כמה שניות שמעתי שהן צוחקות התרתחתי כל כך והסתובבתי אליהם, כשרציתי לפתוח את הפה ולדבר פתאום ראיתי ילד עומד מולם שהוא נראה עצבני. הוא שם ידיים על המותניים וכייוץ את הגבות שלו
"נו מה ?!" הוא צעק אליהם וגרם לאחת לקפוץ בבהלה
"מה יש לך ?" שאלה אותו בתמימות, החברה של האחת שהתחילה לדבר עלי
"תסתמו את הפה כבר ואל תדברו עליו" אמר בקול חוצפן
"מי דיבר עליו, דיברנו על חברה בכלל" אמרה בקול יהיר
"לא ידעתי שאת מגדירה אותה בתור בן" אמר, והביט לתוך העיניים שלה
"אתה חירש" אמרה לו וקמה ממקומה והתחילה ללכת. נשארתי במקום מסתכל עליו שאני לא מזהה את הפנים שלו. מי הוא ומה הוא עושה בכיתה שלי, את זה עדיין לא ידעתי.
יצאתי משער בית הספר והתחלתי ללכת הבייתה. אני לא אוהב לחזור הבייתה שהמצב רוח שלי ירוד וכולם מסביבי נראים שמחים, זה מעציב אותי עוד יותר.
הלכתי בצעדים איטיים והסתכלתי על המדרכה כל הדרך, לפתע מישהו רץ מאחורי ונותן לי מכה על התיק שלי. הסתכלי ישר לראות מי זה וראיתי שזה היה הילד שהיה בכיתה
"מה קורה איתך ?" הוא שאל אותי בחיוך. באותו רגע הכל השתנה אצלי הרגשת הבדידות התפוררה בתוכי והרגשתי שמח
"אני מכיר אותך ?" אמרתי בחצי חיוך מחוק
"לא ראית אותי, כי אני נמצא בקומה למעלה" אמר והלך אחרי הצעדים שלי
"אה קשה לראות את התלמידים בקומה הזאת" אמרתי בחיוך והסתכלתי עליו. זה היה נראה שזה הרגע הראשון שבו אני מדבר עם מישהו. זה היה מרגיש כמו דבר חדש שילד מקבל וזה החלום שלו להשתמש בו, וברגע שהוא מתחיל לשחק בו זה שמחה ענקית בשבילו. אותו דבר אני הרגשתי באותו הרגע.
בתור נער מתבודד שמעולם לא היה לו חברים, זה משהו חדש ולא רגיל.
דיברנו כל הדרך ושמתי לב שאני מתלהב מהשיחה הזאת, ושאני יוצא מוזר ממה שאני עונה לו.
המבטים שלו היו נראים מובנים, והבנתי שהוא לא נער בודד כמו שחשבתי בהתחלה.
"אני גר כאן" אמרתי שאני מסתכל על הבית בחיוך
"יפה אז מה אתה עושה כשאתה מגיע לבית ?" שאל בסקרנות. מחקתי את החיוך שלי והסתכלתי בו ללא מילים. לא ידעתי מה לענות לו חשבתי שזה בושה להגיד שאני נשאר בבית אחרי לימודים, הרי כולם יוצאים ועושים משהו בחוץ ומי נשאר בבית, זה נשמע מוזר.
"אני עדיין לא יודע" אמרתי ונלחצתי מהתשובה שלי
"אם אתה רוצה, אתה יכול לבוא איתי אל הקניון אני פוגש שם חברים" אמר ומשך בכתפיו. עקמתי את העף אחרי שהוא אמר את המשפט הזה, ממתי אני יוצא לקניון ואני ביישן אני לא מסוגל להכיר אנשים, ואני עוד לא יודע איזה ואיך לדבר איתם
"אתה רוצה ?" שאל
"טוב בסדר.." אמרתי בחוסר רצון, ובתוכי לא רציתי בכלל, אבל בשביל לא להשמע מוזר אמרתי 'בסדר'. הוא חייך ואמר לי לאיפה ללכת ועזב. עמדתי במקום והורדתי את הראש. כעסתי על עצמי עוד יותר והרגשתי שאני מתחיל לשנוא את עצמי, למה שאני יגיד 'כן' על דבר שאני לא רוצה לעשות.
אבל המילה 'לא' נשארת בפנים היא לא יוצאת, כי אני מפחד שיגידו עלי דברים, שיגידו שאני מוזר וכדי לא לצאת כזה אני משקר. ואת ההרגשה הרעה הזאת אני לא אוהב, כי אותה אי אפשר להעלים.
רק מתי שאני אומר את האמת, היא יכולה ללכת, אבל איך אני יגיד את האמת ומתי..
לבשתי בגדים אחרים, סידרתי את השיער, הרמתי אותו למעלה רציתי להרגיש קצת שונה.
הייתי מרוצה לרגע אחד אבל מצד שני פחדתי, כדי שהפחד לא יפריע לי התחלתי להגיד לעצמי משפטים שאיש לא אמר אותם
"אל תפחד, הוא ילד טוב הוא רק רוצה להכיר לך כמה חברים אולי יצא מזה משהו" אמרתי לעצמי, בזמן שאני מסדר את השיער
"אולי לא תהיה בודד, אולי יאהבו אותך, בטוח יהיה לך יחס מיוחד מכולם" המשכתי להגיד, והדמיון התחיל להפעיל סרט שרואים בו אותי וכמה אנשים אחרים, ושם כולם מחייכים אלי ונותנים לי יחס של מלכים. חייכתי לעצמי והרגשתי טוב, חשבתי חיובי והסתכלתי על עצמי במראה בפעם האחרונה ויצאתי מהחדר
"אמא אני חוזר יותר מאוחר" אמרתי בחיוך ויצאתי מהר מהבית. הרגשתי מוזר עם הבגדים האלה ועם השיער שהפעם הוא נראה אופנתי יותר. אני רגיל להיות עם בגדים רגילים, עם חולצה חלקה בלי אותיות באנגלית או ציורים עליו, ושיער ישר בלי קוצים או בלורית קטנה עומדת.
אבל לא נתתי לעצמי להוריד את הראש, עמדתי זקוף והלכתי אל התחנת האוטובוס.
אחרי כמה דקות האוטובוס הגיע ועליתי. בזמן הנסיעה הרגשתי שאני מתרגש.
הידיים התחילו להזיע מהתרגשות, וחיוך נמרח על פניי גם אם ניסיתי להסתיר אותו לא הצלחתי, הוא היה חזק בלהופיע. האוטובוס עצר וירדתי, הסתכלתי מסביב לראות איפה הילד נמצא עד ששמעתי קול קורא לי
"טדי !" הסתובבתי וראיתי אותו עומד, שלידו עומד ילד וילדה. חייכתי והתקדמתי אליהם.
בזמן שאני מתקרב ראיתי שהילדה צוחקת ומדברת איתם, שהיא מסתכלת עלי.
כשעמדתי מולם התביישתי וחייכתי בביישנות
"טדי תכיר זה אחי התאום ג'ודי, וזאת החברה שלנו נגה" אמר בחביבות, והצביע עליהם
"מאיפה אתה ?" שאלה אותי, זה היה נראה שהיא שמחה אבל לא טובה כמו שרואים עליה
"אני.. ?" אמרתי והצבעתי על עצמי, הרגשתי שאני רועד ולא מצליח לדבר. התחלתי לדבר ופתאום ג'ודי דיבר ביחד איתי
"ג'ו אתה יכול לבוא איתי רגע לצד ?" אמר. ג'ו הנהן והם הלכו ונעמדו בצד. שתקתי והסתכלתי עליהם, הרגשתי שמשהו לא בסדר. נגה הסתכלה עלי וכיווצה את הגבות שלה, ומידי פעם הסתכלה עליהם
"למה אני פה ?!" אמרה והיא נשמע מדברת לעצמה. היא הלכה אליהם ודיברה איתם, שהיא נראית לא מרוצה בכלל.
הרגשתי שהשיחה שלהם היא עלי, ולא טעיתי עד ששמתי את נגה אומרת
"למה הבאת אותו ?" וג'ו ענה לה
"הוא היה נראה מסכן"
הרגשתי שקפאתי במקום, הרגשתי גל של עלבון חודר אלי. הורדתי את הראש והרגשתי שאני מזיע, ידעתי שהלחיים שלי אדומות מבושה. רציתי לבכות, רציתי להעלים את עצמי מהמקום.
פתאום הם חזרו ונעמדו מולי עם חיוך מזוייף, וג'ו אמר בקול חביב
"בא אנחנו נכנסים" אמר. הרמתי את הראש והסתכלתי עליהם
"אני צריך ללכת" אמרתי בקול חנוק, וברחתי משם בריצה, שאני פורץ בבכי.
מהיום שזה קרה, לא הייתי מסוגל להסתכל עליהם בעיניים ולא רק עליהם גם לא על אחרים.
זה גרם לי לחשוב שכולם ככה, ולא כדאי להתקרב אליהם.
אני עד היום שואל את עצמי, האם הם לא הצטערו על זה, על מה שהם אמרו עלי, על ההרגשה שהם נתנו לי להרגיש, האם זה עושה להם טוב, אני עדיין לא יודע את התשובה.
אולי אם אני יעשה את אותו הדבר למישהו אחר אני אדע את התשובה.
אבל למה שאני יעשה דבר כזה למישהו אחר, הרי מה הוא עשה לי, הוא אדם עם רגשות, הוא לא בובה או חפץ, הוא בנאדם. איך אפשר לפגוע במישהו ולגרום לו להרגשה כל כך רעה.
אני יודע שגם אותו אדם שפגע לא מרגיש טוב עם עצמו, אני מאמין שבבנאדם יש חלק טוב.
אז למדתי משהו שאף אחד לא לימד אותי, לא לקחת את הכל כמובן מאליו.
בגלל שלא ידעתי את זה בהתחלה, זה מה שקרה פגעו בי והאכזבה באה אלי.
לפני כל דבר שעושים צריך לחשוב, שלא יפגעו בנו שלא יאכזבו אותנו, ושלא יגרמו לנו לחשוב שלילי.
אני תמיד אומר את זה לעצמי, לא לפגוע באף אחד כמו שאנחנו לא רוצים שיפגעו בנו.


תגובות (8)

וואו..!!זה ממש סרט שרץ בראשי…אתה רושם ממש אבל ממש יפה..ואמיתי…אתה רושם דברים שקוראים לאנשים ביומיום…

21/03/2013 17:23

סיפור יפה.את האמת היא שגם אני חווה את זה בצורה כזאת או אחרת…
וכתבת את זה מושלם.אין לי מילים אחרות.מראה בבירור לכאלה ש,מזל,שאינם בודדים,איך זה להיות בודד.כל הכבוד

21/03/2013 23:25

אני כבר לא עומדת בזה…
אני כבר אמרתי לך שהסיפורים שלך מרגשים אותי?!?
כי הם באמת מרגשים. תמיד. ולא משנה איך תכתוב אותם.
הסיפור שלך נגע בי כי אני גם הייתי כזאת (לא בדיוק אבל המקרה דומה)
בתור ילדה שתמיד לבד אצלי זה הפוך. תמיד נמצאים סביבי אנשים למרות שאני מעדיפה שלא.
אני אל אוהבת לדבר עם אנשים כי פחדתי גם- פחדתי שהם יגידו שאני מוזרה כי אני לא מסתובבת עם אנשים או יוצאת לבחוץ בפסקות.
בו נאמר שאם לא הייתי בגן אם חלק מהכיתה, סביר להניח שאו שלא הייתי מדברת איתן, או שהן לא היו מדברות איתי. כך או כך, זה נשאר אותו דבר.
הקטע של שתי הבנות שדיברו- אני מזה מכירה את זה. יצא לי כמה פעמם אפילו לשמוע בנות מדברות עלי. בדיוק כמו לילד בסיפור.

אפשר לקחת הרבה דברים מהסיפור ורק חשוב לדעת להשתמש בהם נכון ולא לפגוע !
(טוב אני מסיימת את התגובה הזאת למה קשה לי להמשיך-)

21/03/2013 23:46

בהתחלה חשבתי שזה אמתי… :(
יש משהו נכון בכול הסיפור הזה.. שבנות זה עם מגעיל שאוהבות לרכל.. (חוץ ממני וכמה בודדות..;)
התחברתי קצת לדמות….
שלפעמים אתה מרגיש שאתה אוויר- כי אתה לא מקבל יחס…
ואתה ממעיט מעצמך, וכבר לא רוצה לצאת לקניון (דבר מומלץ, אבל לא בעיר שלי.. העיר שלי משעממת..)
ומסתגר ומביא את הבדידות לעצמך…
אני גם כן כמו ספיר.. שמוקפת אנשים..
אבל אישית, אני די אוהבת חברה…(ברבים)
זה נותן לי אומץ, להכיר תכונות חדשות…- לפעמים אני באמת רוצה להיות לבד..
בל לא תמיד זה מתאפשר -_-
בקיצור:
הסיפור הזה מרגש, ומלמד המון!!!!!!!!!!!!

סליחה שזה ארון… 0_-

22/03/2013 01:00

אולי זה בגלל שאני שומעת עכשיו לינקים פארק בגרסת פסנתר- או בגלל שאני קראתי את הסיפור שלך, או בגלל שניהם, עולות לי מדעות בעיינים. ההרגשתי מוזר. כאילו הסיפור הזה הוא סרט רץ, שעובר מול העיינים שלי, ואין ביכולתי לכבות את הוידיאו, ואין ביכולתי לעצור את זה, הקולות של המוסיקה והסיפור, הקול של המספר, שאינו נשמע כול כך… כועס או בודד, אלא קול די שליו, כאילו התרגל למציאות הזו.
כמו שאני האמנתי.
האמנתי שאני יכולה להיות בודדה בחיים שלי, להסתובב לבד, ולא הייתה לי בעיה להיות עם עצמי, לדבר עם עצמי, להמציא לעצמי חברים שאני מדברת איתם, לשיר לעצמי, לשחק עם עצמי… לא הייתי לי בעיה. אפילו הרגשתי שחברים זה מיותר. אפילו מעבר למיותר, משהו נולזה שכך או כך אין לכולם, אז מה הטעם?
חשבתי שאני יכולה להסתדר, אבל לאחר כמות זמן מסויימת מצאתי את עצמי מתחננת לחברה, לחבר, למשהו. לישות שאני יכולה לדבר ולהאמין לה, לבטוח בה..
לא האמנתי שאני סוגדת בעקרונות שלי, לא האמנתי שאני ככה עושה את זה, זורקת אל תוך הזבל את כול מה האמנתי בו. את העקרונות שלי, את הביטחון שלי, את היכולת שזה באמנתי. את ההישרדות היחידה בחברה- היכול לשרוד לבד. והגעתיי למסקנה שאני לא יכולה. שבנאדם לא יכול לחיות ככה, בבידוד. בעצב, בענן שחור שאופף אותו באופן קבוע… איזו שהיא הרגשה של רטיעה…
כשהגעתי לכיתה הזו- שזה אני עכשיו, ההרגשה הזו אפפה חלק ניכר מהילדים, והם, ואני, התחלנו להיפתח, למצוא משותף- כולנו ידענו שבאיזשוא מצב אנחנו מוזרים, וכשכולם כאלו- רק הרגילים יוצאי דופן. כול אחד הוא מיוחד. וכולנו אנחו בגלל היחוד הזה. הילדים צחקו מהבדיחות שלי, והילדים התחילו לצחוק עליי אבל לא בלעג- אלא מין בדיחה עדינה ורכה, אני צחקתי איתם עליי, והם צחקו איתי על עצמם… מים איחוד משפחתי, משפחה שלא הכירה את גרומיה אלפי שנים.
כול בנאדם רק צריך למצוא את המקום שלי. את הקורדינתות, את המקום המדוייק בו הוא משתלב.
אני כרגע לא בדיוק משתלבת איפה שאני, אני עדיין אפופה בשאריות אותו הענן, מרגישה מוזרה ומשוגעת, לא מצליחה להבין מה שאני מנסה להעביר לאנשים אחרים- העובדה שהיחוד הוא זה שהופך אותי לעצמי, ואתוך לעצמך- והבידוד הוא רק שלב בהכרה של הדבר הזה. אנשים צריכים להבין שזה לא אתה אשם- אלא שהם חסרי כול תכונה המיחדדת אותם.
אני עדיין מחוץ למעגל, אבל עוד מעט אתקרב יותר, ואכנס, ואז אחזיק ידיים עם מי שלידי, ושמח שאני במעגל המכשפות הזה- שנותן לי איזה שהוא קיבעון…
כול בנאדם עובר בידוד מסויים- בים עם זה משפחה, או חברים, או מורים, או הסקייטבורד של השכן- מי יודע?
אבל זה רק שלב,
כולם ,
כווווווווווווולם
יבינו שאתם מיחדים-
ואופק-
סליחה שחפרתי-
אבל אתה מדהים אותי כול פעם מחדש…. אתה פותח לי את הלב פתאום, כול מה שנמצא שם נשפח בנגלות…
תודה אופק
אתה אוצר :)
אלין,יעל
תחליטו אתם :)
נ.ב: הסיפור מדהים, מרגש, וכמו שאמרתי- מה אלו הדמעות שבעייני?

22/03/2013 02:37

תודה רבה לכולם ^^

22/03/2013 03:21

וואו , ממש יפה כתבת את זה
ואני חושבת שאתה כל כך צודק
לפחות אני לפעמים רוצה להתנתק מכל הרעש של החברות
וכל הריבים השטותיים
וחשבתי פעם שאולי אני ירחיק את כולם ממני ויהיה פשוט לבד
אבל זה קשה
יש אנשים שפשוט רגשית לא יכולים להיות לבד
אבל אני גם למדתי לא לקחת הכול ללב
ומהסיפור הזה למדתי שצריך לחשוב כמה פעמים לפני שאומרים משו
הסיפורים שלך דיי מלמדים דברים חדשים ועוזרים
הכתיבה שלך מושלמת תמשיך איתה תמיד
שבת שלום :-*

22/03/2013 08:07

תודה שבת שלום גם לך ^^

22/03/2013 08:10
15 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך