ריקוד על דם בשלג
"בהתחלה היו גזרות ;
היהודים חייבים לעבוד מגיל 14 עד גיל 65 .
היהודים מחויבים ללבוש תלאי צהוב על כל מקום בולט .
היהודים מחויבים לסמן את חנויותיהם ואת רכושם .
נאסר על יהודים להחזיק במקלטי רדיו , הוטל עליהם עוצר משעות הערב עד עלות השחר .
חוקי נירברג* חלו עליהם .
ומשפחתי ואני : אמא חווה , אבא יהושע , אח אלכסנדר ואני שרה .
היינו מאוד דומיננטיים אצלנו בשכונה , והגרמנים ידעו את זה ,
אנחנו היינו הראשונים להיות מפונים מביתם כדי להראות לאחרים כמה הם יותר טובים מאיתנו .
לא לקחנו הרבה , רק כמה דברים חשובים ובגדים חמים .
עלינו על המשאית ונסענו לגטו ורשה .
כשהגענו הכל קרה מהר ; הגרמנים דחפו אותנו במעלה הבניין הלבן והרעוע , והכניסו אותנו לאחד מהחדרים , אבא אמר לא להילחץ . וישר הוא סידר לנו מין חדר קטן . זה היה מאוד נחמד .
אבל אחרי כמה ימים כבר הגטו היה מלא עד אפס מקום ואנשים המשיכו להגיע .
אחי הקטן אלכסנדר לא היה רגיל לעוני ולרעב . הוא בכה כמעט כל הזמן , אז כשאבא היה יוצא לעבודה אני הייתי מעסיקה את אלכסנדר .
יום אחד האס אס* חסמו את הגטו ולא היינו יכולים לצאת זה היה לא נוח בעליל . אבל הסתדרנו עד ש."
תגובות (4)
הסיפור יפה, חוץ מבעיה אחת: איך הוא קורה בשנת 1985, אם המלחמה הסתיימה בערך ב1945 והמדינה קמה בשנת 1948?
כאילו יונתן מהפרק הראשון הוא ב1985
אה מגניב…אז זה אומר שעברו בערך ארבעים שנה…הייתי עושה את זה יותר כי אז הסבתא יוצאת צעירה מדי אבל בסדר…
היא הייתה יותר מבוגרת בשואה אז ………….