קטע קצר שכתבתי עכשיו, סוג של פריקה, אפשר לומר. אשמח לתגובות!
(אז ראיתי אתמול סרט שגרם לי לצלקת נפשית אמוציונלית במיוחד, אף על פי שידעתי שמה שיקרה יקרה, וזה דיכא אותי, למרות שהסרט ממש טוב. אז כתבתי קטע מתוך הסיפור שלי שההשראה לא נבעה מהסרט, אלא זה צירוף מקרים שזה מזכיר. בכל מקרה, אשמח לתגובות! ניסיתי לתאר כמה שיותר אבל לא ממש יצא לי :<)
מצאתי את עצמי יושב באמבטיה ומתבשל בתוך המים החמים, כשאני לא יכול לזוז בכלל וממשיך לבהות בקצף שעל פני המים. עצרתי את נשמתי והכנסתי את כל ראשי לתוך המים. הרמתי את ראשי והרגשתי את השיער הרטוב שלי נדבק לפניי. המים שעל פניי התמזגו עם הדמעות שכבר הספיקו להתייבש על לחיי. לא היה לי חשק לעשות כלום. הרגשתי ריק מבפנים. רציתי להמשיך להישאר בתוך המים, שאף על פי שידעתי שיתקררו בקרוב ולא יהוו לי נחמה לאורך זמן, נתנו לי כרגע תחושה מרגיעה ושלווה, שכנראה תיעלם ברגע שאצא מחדר המקלחת.
את השקט ששרר בחדר קטעה דפיקה בדלת. מיד אחריה שמעתי את קולה של מירה מאחורי הדלת. "טנא, אני יכולה להיכנס?" היא נשמעה מודאגת.
אני לא השבתי לה. באותו רגע, בכלל לא היה לי אכפת מה יקרה הלאה. שתיכנס, שלא תיכנס, שום דבר לא ישנה את המצב הנוכחי כרגע. מירה פתחה את הדלת בכל מקרה. היא התקרבה אליי והתיישבה על יד האמבטיה. אני המשכתי לבהות בקפץ שעל המים.
מירה הזיזה את השיער הרטוב שלי מפניי בעדינות. הסתכלתי עליה רק במבטי, ומיד חזרתי לבהות קדימה.
"תגיד משהו." היא ביקשה. עדיין, לא עניתי לה. לא מצאתי את הקול בתוכי לעשות זאת. "אני שונאת לראות אותך ככה." היא אמרה. "יותר מזה, אם אתה נותן לי להיכנס כשאתה עדיין בפנים, משהו ממש לא בסדר אצלך." היא ניסתה לגרום לי לחייך, אבל לא היה לי חשק לצחוק באותו רגע. "בוא נדבר על זה." היא ביקשה שוב.
"על מה?" אחרי הרבה זמן שלא הוצאתי הגה מפי, הרגשתי מוזר כל כך לעשות זאת פתאום.
"על אח שלך." מירה אמרה.
"אין מה לדבר. הוא מת." השבתי.
מירה נאנחה. "למה לא סיפרת?" היא שאלה בדאגה.
"אני לא יודע." עצמתי את עיניי. "אני מצטער ששיקרתי לך. כל כך הרבה פעמים."
"לא עשית את זה בכוונה רעה." היא אמרה.
"זה פשוט – אחרי שהצלחתי סוף-סוף להשלים עם זה, להתחיל מחדש," התחלתי לשפוך את מה שהיה על ליבי. "אני פתאום רואה אותו בכניסה לבית, כשהוא נראה בדיוק כמו בפעם האחרונה שראיתי אותו, והוא אמיתי, והוא חי – ואני – " לא הצלחתי לסיים את דבריי לפני שפרצתי בבכי שקט. מירה שמה את ידה על כתפי בניסיון לעודד אותי.
"אבל הוא חי." היא אמרה בחיוך.
"אבל אני לא רוצה." הכרזתי בקול מאופק. "הוא לא יכול להופיע פתאום ולצפות שהכל יחזור להיות כמו קודם."
"הוא מחכה לך בסלון." מירה אמרה. "אם אתה רוצה." היא התקרבה ונישקה את לחיי, לפני שיצאה מחדר המקלחת והשאירה אותי לחשוב לבד.
תגובות (13)
קטע יפה, סוחף, ממוקד. התיאורים ברורים ומדויקים.
בקיצור- כתיבה מצויינת, רעיון יפה.
תודה רבה :)
זה נחמד, ואת מוכשרת מאוד. למרות שאם הייתי במקום הדמות לא הייתי יושבת ובוכה על זה באמבטיה שהאח המת שלי חזר לתחייה [הוא זומבי?XD], אלא דווקא שמחה מזה שעכשיו הוא בחיים. ושאני יכולה לחבק אותו שוב. אבל כל אחד יכול לקבל את זה אחרת.
שיהיה לך לילה מקסים:)
כן, יש לו בעיות. חחח
בקטע הזה הוא עדיין לא יודע את זה, אבל אח שלו הפך להיות שד והוא בעצם ברח מהגיהינום, סיפור מסובך חח
תודה רבה, כיף לשמוע :)
אהבתי!! אם את מתכוונת להמשיק את זה לסיפור עם פרקים, אני לגמרי תומכת. יש לך אחלה כתיבה!!
יכול להיות שאני אכתוב קצת מה קרה לפני והכל, כי הקטע הזה הוא קטע מחלק שעדיין לא כתבתי, אז אני לא אמשיך כי אני עדיין לא יודעת אם יהיו דברים שישפיעו על מה שקורה או שיהיה לי רעיון חדש שיוסיף.
תודה רבה!!
נשמתי=נשימתי
חדר המקלחת=חדר האמבטיה (הוא אפילו מספר בעצמו שהוא בתוך אמבטיה, אז אין לך שום תירוץ גברת צעירה! ;P)
אם הדמעות התייבשו, המים לא יתמזגו איתן. בכל מקרה, אי אפשר לבכות מתחת למים.
כן, אני מבינה שזו "שפה ספרותית" וכו', אבל יש הרגשה שאין קשר בתוך המשפט עצמו, וזה סתם קוטע את המחשבה וחבל.
קוראים לו טנא? פלא שהוא רוצה להישאר לנצח באמבטיה עם כזה שם? טוב סליחה אבל זה פשוט שם קצת… לא שגרתי עד מעיד על שנאת הורים את ילדם.
התלוננתי מקודם על זה שאי-הגיונותה של שפה ספרותית מפריעה לפעמים. פה אני חושבת שזו לא הייתה הכוונה לספר איך מישהו חוזר לחיים. לא המעשה עצמו, אלא שזה בא להביע משהו.
אני התייחסתי ל"מת" בתור מישהו שעזב ואין סיכוי שהוא יחזור. כמו שבן אדם יסע למאדים. כמו שבן אדם ישנא אותך כל כך ויראה את זה כל כך שהוא לא יעז לחזור בחיים. פשוט השימוש ב"מת" חזק יותר מסתם "עזב". ככה לפחות אני הבנתי.
רואים שכתבת את זה מתוך משהו שמאוד נגע לך, כי זה מאוד חזק.
כל הכבוד לך שהצלחת. הרבה אנשים מרוב האמוציות (זה מזכיר לי אומצות O_O) שלהם מעמיסים ומבלגנים כל כך הרבה, או כותבים דברים מעורפלים במחשבה שזה מחוכם יותר עד כדי כך שאף אחד לא מבין מה הם רצו לעזאזל.
(מודה באשמה :s)
אני, למען האמת, נהנת לקרוא דברים מעורפלים ומבלבלים. זה נותן חומר למחשבה. את לא חושבת?
חח תודה. וכן, ניסיתי להשתמש בשפה ספרותית והצלחת למצוא את הקאץ' שעשיתי בטעות או לא בטעות או סתם כי לא הצלחתי לתאר כמו שצריך.
אממ קוראים לו טנא, הוא חי עם זה כבר מאות שנים והוא התגבר על זה אז גם אנחנו! חח
ואח שלו באמת מת, לא מהכוונה של לעזוב.
אני שמחה שהצלחתי!
קטע ממש יפה, כתיבה זורמת וקלילה. אהבתי
תודה :)
אהבתי מאוד את הכתיבה שלך.ממש.
תודה רבה ! :)