פרספקטיבה על גיהינום
אמרו בסרט שגיהינום אמיתי נוצר בעודנו בחיים,שהוא אינו אלא פרי חיינו,הוא הרגעים החלשים שלנו והפחדים הארוכים שלנו. צודקים,אני הייתי מעדיף כאב שיקרע אותי וישרוף,כי כאב חולף ואש שורפת אבל זה שוכח,צלקות נפשיות הן האיום הנורא שלנו,שיכולות לשים לשפיות שלנו קץ בהרף עין,מפחיד כל כך שהמוח מחביא אותן עמוק למטה בשחור בוצני,שיטבעו וישכחו עד שנתכסה בעפר.
גיהינום אמיתי זה לחיות כל חוויה משפילה כל שיתוק רגשי וכל אהבה נכזבת שמרסקת אותנו,פעם אחר פעם ואין סוף לדמעות שאין להן משמעות יותר,כי מי ישמע אותנו זועקים מן הגיהינום מי יושיענו מהטעויות המחפירות שלנו,אנשים מדוכדכים צועדים אל עבר זוועות עברם הקודר,כמה משפיל כמה מבחיל להיווכח באמת של המעשים שלא עשית,שעשית,שרצחת ושיקרת שמכת האגרוף שברה שיניים ועיקמה פרצופים שחייכו אלייך,שעצרו מילים שהיו גורמות לך לשמוח ולהפסיק להילחם.
נכון שזה נשמע מפחיד?,זה מרטיט את הגרון שבולע רוק ומתייבש,אנחנו נחדל מלהיות עצמנו לרגע ונצא מגופנו,נחפש צדיקים וגם אותם נדחף החוצה,אנחנו לא מספיק חזקים בכדי להתמודד עם עצמנו,ולמה זה אני שואל את עצמי,ואין לי תשובה,זה פשוט ככה וזה פשוט חבל שנוצרנו חלשים כל כך שאפילו מול הטעויות שלנו לא נעז להילחם,עלובי חיים סמרטוטים נקיים תליות שכולן דם וזפת.
ואיך נשתנה איך לא נתענה מהמחשבה של מאבק שכזה,נחרדים מלבינים ומתכווצים,כולם אטומים ומבוצרים בתוך עצמם,חשבון נפש על דפים לבנים,וזה באמת לעשות בגרות באמת להתבגר באמת לקחת אחריות,זה שלי ואני אחראי על זה,על מה שזה לא יהיה.
תגובות (4)
אתה מצליח להביע את עצמך בצורה מאוד אינדיבידואלית ואישית לך.
אבל לא הצלחתי להתחבר..
אני אפילו לא יודעת להסביר למה.
אני מניחה שזה מכוון שהפרספקטיבה שלי על העניין הזה שונה לחלוטין, אבל מאוד אהבתי את הכתיבה.
למה הביקורות שלי כל כך גרועות כשזה מגיע אלייך?
האמת שאני מסכימה עם אנדרי… הרבה פעמים אני קוראת ורוצה לאהוב ולהתחבר אבל ממש קשה לי. אני מרגישה שאתה כשרוני נורא ואת הרגש פורץ והמילים והתיאורים כל כך טובים אבל משהו קצת ילדותי לפעמים אולי… כשזה סיפור משל אין לי בעיה עם זה ואני בעצמי עושה אבל כשזה מתואר כנקודת מבט שלך אמיתית כמו יומן או מאמר או פניה כבר לא סיפור שאפשר להשקיף עליו מהצד ולראות איזה יופי הצלחת להציג את זה, זה כבר נהיה משהו אחר. עמדה. ולכן קשה לי להתחבר כשהמספר והדובר מתאחדים. הרבה פעמים אני לא מסכימה עם הדובר אבל המספר המון פעמים מדבר בקול ההיגיון ואז נוצרת אירוניה או אבסורד או משהו כזה אבל אצלך זה נגמר נקודה ודי כאילו לא מתרחש אף קונפליקט עם הרגשות הקשים האלה שלך וקשה לי להכיל את זה. זו טרגדיה טןבה רק כשאנחנו מצליחים לעבור את החווויה איתך שמובילה לכתיבה הזו. אחרת הטרגדיה אצלנו מתפספסת וחל ניתוק בין המציאות שלנו למציאות בה אתה באותו הרגע היית נמצא.
חא התכוונתי לפגוע או שום דבר אני כן אוהבת הרבה ממה שאתה כותב ואולי זה עניין של טעם. אני פשוט יודעת כמה ביקורות לאנשים לפעמים חשןבות. מקווה שאולי הצלחתי לעשות משהו טוב אצלך
ביקורת תמיד מתבקשת, אחרת לא הייתי מפרסם אלא שומר את זה במגירה.
אני מאוד מצליח להבין שיש אנשים שלא מתחברים, כי הכתיבה של היא נורא אישית וגם כשאני כותב על משהו שלא קשור אליי אני עושה אותו שלי.
רק ככה אני באמת מצליח לכתוב את מה שיושב לי על הראש, וזה לא קל לכל אחד לקבל דבר כזה.
זה אולי בעייתי מצידך אוליב אבל רק ככה אני מעביר לעצמי את המסר..
אולי אני אנסה לעשות עם זה משהו, אבל לא בקטעים שכבר כתבתי מזמן שאלה בינתיים רוב הקטעים שקראת פה, רובם נכתבו לפני שנתיים ואולי יותר.
תודה על הביקורות..ואני שמח שלא איכזבתי לגמרי.. :)
אני חושבת על זה ונדמה לי שאם אולי תרשום ומעט תפרט על הסיטואציה שאירעה נוכל לשים את עצמינו בנעליים ונבין. אחרת זה האוט אוף דה בלו. צריך צל של מושג מה הולך כאן ולא ישר הר של רגשות קשים ומחשבות מתוסבכות. אני מבינה שאתה כותב בעיקר לעצמך ואין לי מה לומר נגד זה. סתם חשבתי באמת לשתף מה לפעמים המרגש ואולי זה יעזור לנו מתישהו קצת