letmewrite
זה קטע שכתבתי לפני חודשים בערך והעלתי אותו לפה ורק שיפרתי. הקטע לא עלי או על מישהו שאני מכירה. הוא מונולוג שאני מאוד אוהבת ומתחברת אני מקווה שגם אתם תראו מה שאני רואה בו. אתם בוודאי יודעים כמה זה מחמם את הלב לראות תגובות אז אני מבקשת בכל לשון של בקשה שתגיבו גם אם אלו דברים רעים. אני באתר כדי לשמוע גם את הביקורות הרעות אם יש כאלו. תציעו לי איך לשפר ואני מבטיחה שאנסה ואשיב באהבה לכל דבר שתכתבו.

התמימות שכבר איננה

letmewrite 16/12/2015 765 צפיות 6 תגובות
זה קטע שכתבתי לפני חודשים בערך והעלתי אותו לפה ורק שיפרתי. הקטע לא עלי או על מישהו שאני מכירה. הוא מונולוג שאני מאוד אוהבת ומתחברת אני מקווה שגם אתם תראו מה שאני רואה בו. אתם בוודאי יודעים כמה זה מחמם את הלב לראות תגובות אז אני מבקשת בכל לשון של בקשה שתגיבו גם אם אלו דברים רעים. אני באתר כדי לשמוע גם את הביקורות הרעות אם יש כאלו. תציעו לי איך לשפר ואני מבטיחה שאנסה ואשיב באהבה לכל דבר שתכתבו.

כשהייתי קטן כולם באו ואמרו "איזה ילד חמוד" "ממש בובון" צבטו לי בלחיים ופינקו אותי במתנות בשקל.
גדלתי קצת, למדתי לספור עד עשר וכולם מחאו לי כפיים "גאון הילד שלך" המחמאות זרמו כמו מים לאוזני אימי, הייתה לה סיבה להתגאות בי. היא הייתה מדביקה את הקישקושים המכוערים מהגן ומתלהבת כאילו תלתה ציור מקורי של פיקאסו.
גדלתי עוד קצת והבנתי שלימודים זה די חרא. אמרתי די?! התכוונתי ממש חרא! אבל איכשהו עברתי יסודי, נכשל פה נכשל שם אבל לפעמיים היו גם מאיות.
הגעתי לחטיבה. נחשפתי לילדים שמוציאים סיגריה בשיעור. בהתחלה התכחשתי לסקרנות הפנימית אבל היא רק גברה אז בשקט בלי שאף אחד ידע ניסיתי, אהבתי והתמכרתי.
כבר כיתה ט', חושב שאתה גדול.. יוצא למסיבות של תיכוניסטים, גם כאלו שלא הייתי צריך להיות בהם. רואה וודקה בשפע, מן הסתם לא נתתי רק לעיני להתגרות הייתי חייב לגעת, לשתות.
נגרר אחר הבנים שברגיל שתי בנות שלובות בזרועותיהם "ילדים טובים עם סיגריות אולי קצת סמים" חשבתי.
החיים שלך אש, 'ישיבה בשישי עם האחים' ככה פירסמתי את עצמי.
מה כבר חסר? רוצה לאבד בתולים? הנה יש פה מישהי מעוניינת.
הגעתי לתיכון, בגרויות והשטויות האלה לא ממש מעניין. מה מעניין? מחששה עם חברים
נכנסתי לחובות בגלל הסיגריות ומרוב הלחץ עישנתי יותר ויותר. כדי לכסות על זה התחלתי להמר וכמו בהימורים אפשר להפסיד אז הפסדתי. שתיתי בלי סוף, כדי לשכוח להתנתק מהעולם עד שאנשים יכלו להריח עלי מקילומטר.
גנבתי קצת מההורים שלא שמו לב ומהחברים "הטובים" שהביאו אותי למצב הזה. שיכנעתי את עצמי שהם טחונים רצח ובוודאי לא ישימו לב אם נעלמו להם מאה או מאתיים שקל.
אין לך אלוהים, מסטול מהתחת. מתעורר בבהלה בארבע בבוקר, מוצף דמעות ומשכנע עצמי שאני על הדרך הנכונה, שחיי לא יכלו להיות טובים יותר, נערצים יותר. מנסה להתעלם מהשמועות שרצות, השמועות הנכונות עלי.
יושבים סביב שולחן חצי שבור בגינה הציבורית ומעבירים נרגילה מאחד לשני, טעם תפוח, הטעם האהוב עלי. החברים משתוקקים לראות אותי עושה טבעת בתוך טבעת בתוך טבעת.
בקבוק אלכוהול במרכז השולחן אני אפילו בלי למזוג מתחיל לשתות היישר מהבקבוק. טעם מגעיל וחריף אבל לי לא אכפת. החברים פותחים את עיניהם יותר משהיו עד כה וצופים בי בהערצה תוך כדי קולות עידוד עד לכאן אני זוכר.
לאחר שנים חזרתי לאותו מקום, לאותה גינה ציבורית. מתיישב בשולחן החצי שבור ונאנח. בוהה בגרפיטי ספוג הקללות שעשיתי בענק, מסתבר שעשיתי כזה.
לא מוכן להודות בטעותי, להאשים את גיל ההתבגרות או משהו.
עמוק בתוכי אני יודע שאהבתי לחיות כך, כנער נערץ, שמי היה מוכר בכל רחבי העיר.
אין ספק שהחיים האלה גבו ממני מחיר יקר. אף פעם לא חוויתי אהבה אמיתית בשבילי זאת הייתה עוד חוויה מינית, עוד שוט, עוד סיגריה, עוד שאכטה. לא מעבר לזה.
עולים בי זיכרונות של ארוחת שישי התמימה עם הסלמון והגבינות.
משחקי קלאס ומחבואים עם אחיותי הקטנות.
עוד כשהייתי נטול בעיות רק ילד קטן שמחזר אחרי הילדה עם הצמות.
שקט ומצייר שמש בוהקת בפינת הדף.
בונה ארמונות מחול.
לא הייתי צריך להוכיח לאף אחד מה אני שווה והיום אני כלום. עוד אדם חולה.
זאת הילדות שאיחלתי לעצמי? אחבוט בעצמי שוב ושוב עד שאקבל תשובה
האשמה עלי. אני מודה. הרסתי את נעורי, הרסתי את חיי.


תגובות (6)

רעיון נחמד, ביצוע פחות..
שפתך תפלה (סלחי לי, אך מילים הן חולשתי), ואף על פי שזהו סיפור מנקודת מבט של אדם המדבר בשפה זו, קשה מאוד לקרוא לסיפור "סיפור" אם נכתב בשפה מדוברת, ולא כתובה. אם תשאלי את דעתי (ואני סבורה שאם הייתה הבחירה ביידיך לא היית שואלת, אך אין מה לעשות, זהו חלק בקבלת ביקורת), אולי היה עדיף לכתוב את הסיפור מנקודת מבט כללית, ולא מנקודת המבט של הגיבור. מקווה שלא תראי בהערותיי סיבה להעלב, אלא ביקורת בונה שכתבתי כדי לייעץ לך (אני מודעת לרמת ההתנשאות במשפט זה, ואני מתנצלת, כוונתי לא בזה). מחכה לשמוע עוד, אליס

16/12/2015 22:50

    כמו שאמרתי ביקורות אני מקבלת באהבה ותודה לך אליס שכתבת לי
    הרעיון של הקטע זה לדבר בשפה מדוברת, כמו שכתבתי זה מונולוג צריך לדבר את זה כמו במחזה.
    ומדובר פה על ילד רחוב שמבין מיתוך המנולוג מיתוך מילותיו שהוא טעה

    16/12/2015 22:59

עימוד נכון, פיסוק סביר. נסי להוסיף פסיקים במקומות שבהם יש הפסקה מתודית או שהקורא צריך 'לקחת אויר' בין חלקי המשפט.
משלב השפה נמוך. נכון, זו נקודת מבטו של ה'גיבור', אבל המונולוג נכתב במבט לאחור, לא נאמר כלפי דמות אחרת. כדאי להרים מעט את השפה.

כאחד שכתב מנקודת מבט נשית (זה היה אתגר), אני מעריך שהיה לך קשה לכתוב מנקודת מבט גברית. כל-הכבוד על עצם הניסיון.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

17/12/2015 00:10

    חחחח הצחיק אותי המשפט האחרון
    וסליחה שאני אצא בוטה אבל אולי כדאי שתקרא גם אתה וגם אליס מה כתבתי על עצמי בפרופיל. אני כותבת שכותבת בשפת רחוב מהסיבה הפשוטה שאני כותבת על אנשי רחוב. אני לא סובלת את השפה הפלצנית שאתם קוראים לה "לדבר בשפה גבוהה" זה לא מדבר לאף אחד. מעטים האנשים שמדברים כך.
    בהתחלה הוא מדבר על ילדותו ואז הוא עובר לתאר את עצמו כאילו הוא מישהו אחר ואז הוא מתאר את הסיטואציה של הגינה והשולחן חצי שבור כאילו זה קורה עכשיו. הוא עוצם את עיניו ורואה את זה מתרחש, כועס על עצמו ולא מבין למה הוא לא מוכן להודות שטעה.
    במקור על הגרפיטי כתוב "אני שיכור וכולכם על הזין שלי" אז תאמינו לי שהמונולוג נכתב בשפה גבוהה מאוד אני לא מדברת ככה. אני מדברת עם קללות ועם אמת. זה שפה הכי גבוהה שיכלה לדבר על דברי רחוב

    18/12/2015 15:15

    חחחח הצחיק אותי המשפט האחרון
    וסליחה שאני אצא בוטה אבל אולי כדאי שתקרא גם אתה וגם אליס מה כתבתי על עצמי בפרופיל. אני כותבת שכותבת בשפת רחוב מהסיבה הפשוטה שאני כותבת על אנשי רחוב. אני לא סובלת את השפה הפלצנית שאתם קוראים לה "לדבר בשפה גבוהה" זה לא מדבר לאף אחד. מעטים האנשים שמדברים כך.
    במקור על הגרפיטי כתוב "אני שיכור וכולכם על הזין שלי" אז תאמינו לי שהמונולוג נכתב בשפה גבוהה מאוד אני לא מדברת ככה. אני מדברת עם קללות ועם אמת. זה שפה הכי גבוהה שיכלה לדבר על דברי רחוב

    18/12/2015 15:16

אליס (אין לי כוח לכתוב את השם) כיום את תמצאי הרבה ספרים רומנים (!) עם שפה יותר ירודה מזו, הכתיבה פה בשפה נורמלית ועוד לבן אדם שזה מה שהוא עבר.

17/12/2015 18:37
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך