איש בלי שם
בוקר שכזה..

מגדל בבל

איש בלי שם 24/12/2014 637 צפיות 4 תגובות
בוקר שכזה..

מגדל קלפים, מלכים בגג המגדל משקיפים בדריכות זחוחה אל ההמון המחזיק את המגדל על כתפיו המתעקלות. המגדל עוד נבנה ועוד מספרים זוגיים וראשוניים תומכים בעול וזהירות שלא ליפול, זה עדין ובשנייה אחת של חוסר זהירות תיפול כל הממלכה אל הפשטות, תערבב עם האספסוף לכלוך על הפרצוף ומתחת לציפורניים, מחירה הבלתי נסבל של עבודת כפיים. משקיפים ומשחקים בכאילו אלוהים, מגדל קלפים-נסיכים מלכות ומלכים, ג'וקרים מסתוריים מצחקקים חרישית ומשחיזים שיניים ולשונות, סכינים קטנות ולהטוטים, בידור לארוחת הערב חגיגה בקרב משפחת המלוכה וכל טוב מוגש אל השולחן המהוקצע. כה עדין ושברירי המגדל כה יפה ונשגב, הכול נראה טוב יותר כשאינך סוחב מאומה על הגב, נושאים אותך ברוב מאמץ אל הפסגה ואין זמן להפוגה של אנשים פשוטים, זה עניין של אדונים ומשרתים. שכבות שכבות תשיעיות ועשיריות הנמצאים במעמד הביניים חצי מחייכים חצי דומעים מעבר למשקפיים, שמיניות במרפסות שביעיות במדרגות ושישיות מתחזקות, חמישיות ברחובות רביעיות מתחלקות במשקל בעוד ששלישיות רבות על טעמו המר של הגורל, והשתיים האלמוני עם סבלו הנצחי עוד סוחב את כולם על גבו בשקט כי קולו נלקח עם בחירתו החופשית, מחליף צבעיו עם קורות המגדל, כמו זיקית. האם יודעים הם קלפי השתיים כמה חזק כוחו של הבסיס על הפסגה השברירית ובאיזו קלות יוכלו הם להפוך את התבנית, ולשבור את החזית?. המגדל יבול נפסיק לסבול מסחיבת המלכים על גבינו, הממלכה הרעועה הזאת תיהרס בשל תאוות הבצע של שליטתנו, כך בעצם הכול בנוי, זה שגוי. מרד התחתית ירגיש המלך בתרמית וייחרב את החזית העממית לשחרור בני הזיקית, מגדל נחרב גשם של זהב, אנחנו חופשיים עכשיו.


תגובות (4)

ואו, לקחת את מגדל הקלפים וממש האנשת אותו.. מעניין לקרוא, רק שלמעשה בקלפים יש לא יותר מלכים מאחדות.. ארבעה מכל סוג, מה שמונע מקלף ספיציפי להיות נדיר במיוחד. ואולי זה רק מוסיף, מרחיב על כך שמתחת לפני השטח לכל קלף שתשלוף יש בדיוק אותו סיכוי למלוך ולשרת? אבסורד קצת, לא?
בנוגע לכתיבה, אתה לא עצרת מספיק.. היו לך המון הזדמנויות לרדל פסקא אבל פשוט לא ירדת, משכת ומשכת עד שאין מקום לנשום.

24/12/2014 08:41

יש פסקאות..משום מה כשאני מעביר את הקטעים לאתר ומפרסם זה משתבש שם איפשהו בפקודות של האתר, בגלל זה לא רואים, זה קורה לפעמים..אצלי לפחות.
ולגבי הקטע, זה יותר מדבר על קלפים כשמשחק בו החזק שולט, כמו נגיד בפוקר, קלפי מלוכה הם יד חזקה ומנצחת בהשוואה לנגיד….3 ו7.
אבל זה גם נכון שמזל משחק הכי הרבה, האנלוגיה מבחינתי הייתה שווה את החבל הדק שבין מה שציינת לבין מה שציינתי.
תודה על הביקורת,בוקר טוב :)

24/12/2014 08:48

וואו, זו מחשבה מעניינת ביותר.
אולי לקחת מגדל קלפים והאנשת אותו, או הפוך? דימית משטר מלוכני למגדל קלפים?
לגבי הכתיבה, תן לנשום חחחח…
אתה פשוט לא עוצר, גם כשיש נקודה, וזה מכניס אותי לפחות לסטרס מסויים בכל יצירה שלך.

24/12/2014 13:23

אני חוזר ואומר…זה מחולק לפסקאות, האתר הזה משבש לי את הדברים חחחח

24/12/2014 13:42
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך