אלוהים מדבר מתמטיקה – הקדמה

Estonian 21/11/2013 1150 צפיות 10 תגובות

אני לא מצפה שהספר הזה יהפוך לפופולארי, שיהיה להיט או שבכלל יטרחו לקרוא אותו מעבר לעמוד הראשון. אחרי הכל, מדובר בנושא שנחשב לשנוא במיוחד בקרב רבים. המתמטיקה היא מפלצת ושד ועוד מילות גנאי רבות, והיא נחשבת למרושעת במיוחד.
כיצד ניתן לשייך מפלצת שכזו לדבר טהור שכזה וקדוש שכזה כמו אלוהים?
אני ממליץ לקרוא את הספר הזה באמת כדי להבין מהי חשיבותה של המתמטיקה, וכיצד היא משפיעה עלינו יום-יום.
ברצוני להדגיש שהספר הזה לא עוסק בקיומו של אלוהים או באי-קיומו, והוא מיועד בעיקר לאנשים שרוצים להשכיל ולהרחיב את הידע שלהם, ולא באלו שרוצים להתווכח.
לכל אלו שחושבים ואפילו לרגע שהספר שולל את קיומו של אלוהים – אני ממליץ כלל וכלל לא לקרוא. שילכו לקרוא סיפור מעניין אחר.
הספר עצמו חוזר הרבה על המשפט "אם קיים אלוהים אז…" הרעיון הוא שאני לא נוקט את עמדתי האישית. אני טוען שאם ישנו אלוהים – הוא מדבר מתמטיקה. זוהי מטרתו היחידה של הספר. לא לטעון אם קיים אלוהם או לא.
לכל המאמינים –אני ממליץ לקרוא את הספר במחשבה שאני מאמין באלוהים, וכי אני מגיע להוכיח שהעולם בנוי כל כך טוב, שזה מוכיח שיש אלוהים.
לכל האתאיסטים (כמוני) – אני ממליץ לקרוא את הספר במחשבה שאלוהים במובן של הספר הוא למעשה האנשה של כל חוקי הטבע.
אני שב ומדגיש – הספר נועד להדגיש את העובדה שהעולם שלנו נשלט בידי מתמטיקה, ולא מגיע לשלול את קיומו של האל.
אני מקווה שהשפה המתמטית שהובאה כאן ברורה מספיק, מעניינת מספיק ואם לא – אתם תמיד מוזמנים לשאול אותי ואני אשמח להסביר לכם.

אני מאחל לכם קריאה נעימה והנאה מהקריאה.


תגובות (10)

לא הבנתי כלום:0

21/11/2013 08:10

נשמע מעניין …
אני לא סובלת מתמטיקה ועדיין …
למי אכפת- באלי לראות האנשה של חוקי הטבע ולהבין איך אנו נשלטים בידי השד המרושע "מתמטיקה" ^^
בהצלחה עם לכתוב אתזה ^^

21/11/2013 08:16

לולדה – אני מוכרח לשאול. בפרופיל שלך כתוב שאת בכיתת מופ"ת. איך את שונאת מתמטיקה אם את במופ"ת? P:
ותודה.
ודידי – מה לא הבנת בדיוק?

21/11/2013 08:22

לא יודעת><
ככה אני…אני במופ"ת אבלך לא סובלת מתמטיקה (למרות שאני טובה בה)><
בן אדם מוזר אני ^^

21/11/2013 08:59

אבל*

21/11/2013 09:00

אני אוהבת די מתמטיקה
אני שונאת את המורה למתמטיקה, וכן השתמשתי במונח "שונאת"
אבל לא הבנתי למה אמרת שהשתמשת בשפה מתמטית… בכלל לא השתמשת בה בפרק הזה
נשמע מעניין

21/11/2013 10:42

אני אשתמש בה במהלך הפרקים הבאים. ותודה.

21/11/2013 11:13

לא אוהב מתמטיקה, אבל גם לא שונא :<
לא בדיוק הבנתי מה הולך להיות בסיפור לפי ההקדמה הזאת.
אבל אתה כותב את זה.
אז אני בטוח שזה יהיה מעולה.
תתחיל מהר ! :)

21/11/2013 11:29

סקרנת אותי, מחכה לפרק הראשון.

22/11/2013 03:43

המממ.
אויי מתמטיקה.
אני רוצה לקרוא את זה ^^
אני לא מתה על מתמטיקה, בעיקר בגלל שבכיתה שלי דוחפים לנו את זה בכמויות, במקום כל השיעורים הכייפים( כמו חקלאות ואומנות, אפילו שיעור אומנות אחד אין לנו! אפילו לא שיעור מזורגג אחד!)
זה עדיין נשמע מאוד מעניין.
חוץ מזה, אני סומכת עליך שתסביר לי את כל הדברים המסובכים….

22/11/2013 07:00
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך