שיעורים המתמטיקה-אני לא יכולה יותר!!!
ישבתי בחדרם של הורי על השטיח במתפרס לאורך כל רצפת החדר ועשיתי שיעורים במתמטיקה.
אולי תגידו שאני מוגבלת, אולי תגידו שאני מטומטמת, או אולי פשוט תגידי שאני חסרת מוח.
אבל אני התחלתי לשבור את הראש
התחלתי לוותר, להתייאש
מכמה תרגילים שפשוט לא הצלחתי לפתור.
אם אבי לא היה בחדר, אני הייתי מכאיבה לעצמי מתוך אינטינגט.
אני פשוט לא יכולה לקבל את האוודה שאני לא מצליחה לפתור את הדבר שכל כיתתי מצליחה בתוך כמחמש דקות.
עם כל הכבוד שהשלמתי חומר של חמש שנים בחצי שנה, אני פשוט לא יכולה ככה
אני לא יכולה לקבל את האוודה שאני לא מצליחה את הדבר שאני כבר מתה לגמור.
לא יכולה!
אך, למזלי הרב, אבי היה בחדר לידי.
כך שמנעתי מעצמי לנעוץ את ציפורני בעור ידי החשופה.
אולי תגידו שאני מטורפת, אבל אני בעצמי לא יודעת למה אני עושה את זה.
אני פשוט-עושה!
מכאיבה לעצמי כשאני מתייאשת מעצמי
כאילו הכאב זאת הסתירה על כך שוויתרתי, עברתי לתרגיל הבא…
תגובות (20)
נוני אל תיתיאשי כך זה חשבון זה חומר קשה מאוד
ולא רק לך קשה תאמיני לי שלכולם קשה חשבון
ועם את צריחה עזרה בתרגיל או הסבר תמיד השמח לעזור לך
ואת לא טיפשה ביכלל אל תכניסי לך לראש כאלה דבריים
אוהבת שרית
תודה שרית
אבל לי די קל להתייאש מעצמי
להרגיש שאני לא טובה מספיק…
תראי, הבעיה אצלך היא שאת לא מסוגלת להתמודד עם הייאוש, ולכן את מחליפה את הייאוש בכאב הפיזי. לפחות זה מה שהבנתי מהקטע.
והדרך להתמודד עם זה פשוטה, אך עם זאת קשה כשלא רוצים מספיק: את צריכה להאמין בעצמך. כשאת מתקשה, בקשי עזרה מהורייך, או אולי ממני (יכול להיות שאנחנו לומדות אותו חומר, כי שתינו בכיתה ה') או שתעשי הפסקה קטנה- כלומר, תיקחי ספר בידייך, כזה שאת אוהבת, תקראי כמה קטעים אהובים ותחזרי לשיעורים. (לי זה עוזר, לקחת הפסקה קצרה, לעשות משהו שאני אוהבת ואז כשאני חוזרת פתאום אני מבינה הכול)
אשמח לעזור לך, ואפילו: כתבי לי עכשיו את התרגילים שאת מתקשה בהם ואני אפתור לך אותם, או שאשתדל.
תודה מור, אני באמת פשוט לא מצליחה להתמודד איתו.
תכתבי לי את התרגילים שאת מתקשה בהם, אפילו עכשיו, ואם אדע לפתור אותם- אראה לך את הדרך לפתרון ואסביר לך. ^^
זה יותר של נפח וכאלה.. בשביל זה צריך את התמונה..
משהו מסובך ומוזר…
אל תיעשי לכול חומר במתמטיקה יש טריק כמו לך הכפל וחוקי צורת להנדסה פשוט לא תמיד מכירים אותם אז אם את יכולה תשאלי תלמיד מבוגר איך לעשות והוא יפנה אותך לדרך הנכונה…
* תתעשי
תודה פלאר :)
אני לא יודעת איזו כיתה את, אבל אני רק רוצה להגיד לך שעברתי אותו הדבר. את לא מטורפת ולא נעליים. מתמטיקה זה אחד הדברים המתסכלים שקיימים. אבל לפעמים צריך להכניס הכל לפרופורציות ולזכור – זה רק מקצוע. זה לא הדבר המרכזי בחיים. ואף פעם אל תשווי את עצמך לאחרים. תתרכזי ביכולות שלך, אל תסתכלי על אחרים ותתבאסי שהם מצליחים מהר ואת לא. כל אחד חושב אחרת, לכל אחד לוקח פרק זמן אחר לחשוב. זה לא דבר רע. אז מקווה בשבילך שהכל יסתדר:)
תודה :)
ואני בכיתה ה'…
אוי. הייתי שמחה להתחלף איתך!! ><״
(השעה 9) (חברה אני מציע לכולם להתחיל לכתוב שעה ליד התגובת זה יותר נוח כדי לרואת אם מישהו עונה לך ישר…) את לא מעדיפה לגמור עם הלימודים?
סטורי-לא את לא! אני הייתי 10 שנים בחינוך ביתי!
תחשבי מה זה לבוא לבצפר ובכלל לא לדעת מה זה "גיאוגרפיה" או איך לעשות חיבור פשוט!
פלאר- אממ..
מה זאת אומרת?
מה זאת אומרת לגמור על הלימודים?
נשאר לי רק איזה דף וחצי באנגלית..
וזאת לא אשמתי, כי לא היה לי זמן לעושת שיעורי בית.
לא, דיברתי לסטורי אני דווקא רוצה לגמור עם זה להוציא תעודת בגרות ולדעת שיש לי את הבחירה לאן להמשיך…
רק אל תתיאשי.
אני במצב דומה לשלך אבל אני ברגע שאני לא מבינה משהו אני פשוט מתחילה לבכות אפילו מול כל הכיתה אני לא שולטת בזה זה פשוט בא כי אני לא מצליחה להבין את מה שכולם יודעים או בכללי.
זה קרה לי אתמול לפני יומיים שהיה לנו בוחן בהסטוריה וזה המקצוע שאני הכי טובה בו ופשוט הקראנו את התשובות לבוחן ופשוט נכשלתי ! כמעט והכל לא היה נכון וזה היה כי הייתי בלחץ של זמן המורה נתנה לנו 10 דקות ואני כמו מטורפת בקיצור נרגעתי באתי למורה לשאול כמה זה מהציון ובאמצע נשברתי ובכיתי כי לא הצלחתי והיא נבהלה ולא הבינה מה קורה…
בקיצור תאמיני לי את לא היחידה גם לי קשה בזמן האחרון אבל אסור לוותר !
היי קוראים לי גל ויש לי דבר בידיוק כמוך אבל להכאיב לעצמך זה לא בידיוק יעזור תחשבי רגע שאת סתם מכאיבה לעצמך וזה לא יעזור לך בכלום דבר שני יש לי מצוקה בידיוק כמוך אבל במשהו אחר בואי אני יספר לך תסיפור שלי ואיך אני מתמודדת איתו אני אחת שלא יודעת אנגלית טוב ובישראל הייתי צריכה עזרה בכיתה אנגלית ועכשיו בחופש הגדול האחרון אמרו לי שאני ומשפחתי עוברים לארצות הברית בהתחלה שמחתי כי חשבתי רק על הדברים הטובים אחר כך חשבתי על החיסרונות ואז שבאתי להרשם לבית ספר בידיוק הייתי אמורה לעלות לכיתה ז והם לא הסכימו לי כי הם אמרו שאני צריכה לעשות עוד פעם את כיתה ו בכיתה בשיעורי מתמטיקה אנחנו לומדים דברים שלא למדתי בישראל בכיתה ו ככה שאני לומדת חומר של כיתה ז בישראל אבל עדיין קשה לי כי אני צריכה להבין את כל נוסחאות והשאלות ואותו דבר במדעים והיסטוריה כי אני צריכה לדעת את ההיסטוריה של ארצות הברית לאט לאט עם הזמן הבנתי שזה לא יעזור לי להתעצבן כי אז אני גם מתעצבנת וגם לא יודעת שום דבר ביקשתי מהמורה שלי ל E.S.L שזה English Socand Lanauge עזרה כי היא זאתי שבעצם מלמדת אותי אנגלית ולמרות שהיא לא יודעת עיברית היא עוזרת לי ואני עכשיו יודעת אנגלית טוב מאוד אבל מה שרציתי להגיד שהיא עזרה לי ואני ככה גם לא התעצבנתי והוצאתי את הכעס שלי על עצמי ואפילו גם על ההורים שלי או אחותי שלא עשו לי שום דבר רק כי הייתי עצבנית וגם יצאתי מיזה יודעת את החומר אז מה שיש לי להגיד לך חבל שסתם תכאיבי לעצמך או תוציאי את הכאס שלך לאחרים את פשוט יכולה לבקש עזרה מהמורה שלך, מהמחנכת שלך, מאחד ההורים שלך או מכל אחד אחר שיכול לעזור לך אפילו אם זה אחד מהאחים שלך הם בטוח ימצאו שיטה לעזור אבל חבל שסתם תתעצבני באהבה גדולה גל! מקווה שזה עזר לך לחשוב שנית לפני שאת עושה משהו לעצמך!
עבודה* (במקום אוודה) והאמת בכנות, הלוואי עליי החומר שאת לומדת. אני מבינה שזה הרבה להשלים בכל כך מעט זמן אבל תמשיכי לתרגל ותנצלי את הרמה הקלה הזאת של התרגילים… הייתי שמחה להתחלף איתך XD
מילה אחת – מחשבון
סוף סוף מישהי שכותבת משהו אמיתי בצורה עלילתית במקצת. יפה ודרך אגב אני מורה פרטי לילדה בכיתה ה' ואני מאחל לך הצלחה, בסך הכל צריך להבין ואחר כך יהיה לך קל.