עץ העולם (ללאסתםמישהי)
אריאל שוכב על המיטה ומעמיד פנים שהוא עץ. הוא עוצם את העניים, פורס את היידים, כמו עלים, ונושם בעדינות כמו רוח של קיץ.
הדמעות שעל לחייו הם כמו טל של בוקר, והכתמים האדומים שעל זרועותיו הם כמו פרחים. יפים, בדרך שלהם.
לעצים אין זמן. השניות הם ימים, הימים הם שנים, והשנים הם נצח. שאיפה. נשימה. שאיפה.
לפעמים הוא אחד מהעצנים של טולקין, לפעמים הוא הערבה המפליקה, לפעמים הוא משהו כמו נימפה- רץ ורץ ורוקד.
'אריאל?' הוא שומע צעקה 'אתה בא? אוכל!'
שאיפה. נשימה. שאיפה.
'כן' הוא מקפל את העלים ומתרומם. לפעמים הוא מדמיין שהוא עץ בסתיו והם נושרים.
הוא שומע את כולם בחוץ, עומדים לאכול. אבא אמא אור ויותם. הוא אוהב אותם.
הוא מביט מבעד לחלון בחושך, ומרגיש כמו שהוא מרגיש ברגעים האלו, שהכל אחד, בלי הבדל. פשוט. והוא – שזה הכל- הוא עץ העולם.
הוא שליו, והדמעות שבעניו הם כמו גשם של חורף.
'אריאל! אריאל!' הוא שומע את הצעקות, שוב.
הוא יוצא אליהם ומרגיש כמו שהוא מרגיש ברגעים האלו, שאחרי, כמו עלה ברוח, כמו מטורף.
'אריאל! אריאל! '
הוא צוחק, למטורפים מותר:' אני בא! אני בא! '
נשימה. שאיפה. נשימה.
הוא ברוש, ניצב בתוך שדה מול פני השמש, אולי, הוא ממצמץ והולך אליהם
תגובות (10)
זה עצוב,ממש צבט בליבי,כתיבה יפה
תודה…
בהחלט הקשבת. השיפור ניכר. יפה מאד, כישרון בולט.
ההשוואה לעץ תמיד מתקבלת בברכה :)
יש פה דברים שמראים ניגוד בין להיות בחדר לבין להיות עם שאר המשפחה; בחדר – שליו, כשעומד לצאת – מטורף. בחדר – שאיפה נשימה שאיפה, כשעומד לצאת – נשימה שאיפה נשימה (יכול להיות שזו רק, כי אני עושה דברים כאלה). יש גם שני קטעים שבהם הוא "מרגיש כמו שהוא מרגיש ברגעים האלו", שני קטעים שונים עם מעבר די דרסטי שביניהם הצעקה של השם שלו. אבל עדיין החדר והמשפחה מתחברים. נפלא, לא?
נחמד שבהתחלה הסברת את ההרגשה של עץ ובסוף שמת משפט שממחיש. איך ברוש מרגיש? גבוה, חשוף לשמש, ממצמץ. כלומר, ללכת למשפחה זה לצאת מחדר המוכר והחשוך לאור. זה מעניין. כי מצמוץ זו הרגשה קצת לא נוחה ומקודם כתוב שהוא אוהב אותם. טיפוס מתבודד, הא? חושב שלא מבינים אותו?
אני אוהבת את היחסים שלו עם עצמו. "עץ העולם" זה דימוי מופלא.
והכאב שציירת כאן הוא יפהפה ועדין.
תיקונים:
1. *ידיים *הן כמו טל *השניות הן *השנים הן *הן כמו גשם.
2. בין הקו המפריד למילה יש רווח משני הצדדים ("נימפה-" זה לא נכון וגם "שזה הכל-").
3. דיבור כותבים עם מירכאות.
4. "הוא צוחק, למטורפים מותר(:)[.] "אני בא! אני בא!" (בלי רווח בין המילים למירכאות.
5. שיםםםםם נקודההההה בסוףףףףף.
אתה חושב שהפעם כתבת יותר טוב מהפעמים הקודמות? הדעה שלך חשובה.
וסליחה על החפירה ^^
חחח וואו, זה אחת התגובות, לא חפירה בכלל. נחמד לראות שאת שמה לב לכלכך הרבה פרטים- (אפילו התיקונים! ואני אתקן, דיסגרפי שכמותי…) – ומבינה.
אז תודה… ממש….
נ.ב.-5. לללעעעוווללם לא נקודה! חח
ואהמ, אני לא יודע אם זה יותר טוב, זה שונה פשוט, לא?
חחח בכיף. מה אני אעשה באתר הזה אם לא אתן ביקורת ופרשנות? ;)
אתה לא מרגיש שזה הסגנון שלך? אתה אוהב את זה בכלל? אם לא, אין טעם שתמשיך כך. סגנון אריאל צריך להיות סגנון אריאל.
חח ברור שזה אני ואני די מחבב את זה, זה רק שלפעמים הקטעים שלי ממש אינפורמטיבים או שהם ממש תיאוריים, ואני לא יודע מה אני מעדיף, כאילו לכל סגנון יש את הקטע שלו,
(סגנון אריאל, הממפ, באחד הימים אולי)
באחד הימים, בהחלט. אבל כרגע אתה צריך לעצב ולפתח את הסגנון לפי איך שאתה מרגיש ואוהב.
חוץ מזה, שיכולים להיות לך כמה סגנונות.
עלי. חח, אני אמשיך לחרטט עד שיצא משהו טוב (הסתברות: אחרי מספיק פעמים זה חייב לקרות)
יותר מידי מטאפורי בשבילי. אבל אי אפשר לספק לכולם את הציד.
חח ציד. פנתרה,