הפחד שלי-פריקה

Broken Angel 08/09/2013 820 צפיות 6 תגובות

אני מפחדת ללכת בשכונה החדשה כי היא קרובה לגדר. אני מפחדת לעלות הביתה ולפתוח את הדלת בלילה כשהדימיון שלי משתולל בצורות נוראיות. אני מפחדת להסתכל בלילה דרך החלון כי אני מפחדת לראות מחבל בגינה. אני מפחדת לישון עם תריסים פתוחים כדי שאם מישהו ינסה להיכנס מהחלון שלי יהיה משהו לעכב אותו. אני מפחדת לראות דברים מפחידים. אני מפחדת לאבד מישהו.
אני מפחדת.
הכל התחיל ביום הראשון של חופשת פסח. ישבנו כמה ילדים על הספסל שליד המרפאה ודיברנו. פתאום אחיה אומר: "היה פיגוע בגיתי(אנחנו תמיד אומרים בקיצור גיתי במקום להגיד 'בצומת גיתי אבישר')" שניה אח"כ תמר אומרת "זה אנשים מיקיר" כולנו מתחילים להילחץ, מה זאת אומרת מישהו מיקיר? מי זה? מה קרה? אח"כ מגיעה שמועה שילדה קטנה מיקיר נהרגה. בשלב הזה כולם בדיכאון וכל הבנות על סף בכי. אמא של אחיה מתקשרת. "אני יודע מי זה. זה לא קרוב של אף אחד מהשבט הילדה הקטנה לא נפטרה אבל היא במצב אנוש אסור להגיד מי זה כי לא כל המשפחה יודעת" בשלב הזה ככככככווווללללםם מתחילים לתחקר אותו. אומרים שזה משפחת ביטון. מגיעות התמונות והסרטון. אנחנו רואות כל הבנות ביחד ובוכות. אומרים להגיד בינתיים תהילים. כולנו אומרים ביחד. אדל היא שכנה של 3 בנות, עוד אחת עשתה עליה בייביסיטר וכולם מכירות אותה ואת דוד שלה כי הוא בגיל שלנו. מודיעים לכולם שבתשע תהילים לכל הנשים והנערות בבית של הרב ולגברים בביהכנ"ס. כל היישוב ל הרגליים. כולם מפחדים. הילדה המתוקה שהיא אפילו לא בת שלוש בסכנת חיים ואחיות שלה ואמא שלה במצב בינוני וקשה כולם אומרות תהילים בכוונה וחצי בוכות. יוצאים משם ואומרים על הפגנה בגיתי. המון אנשים הולכים. לי לא הרשו. אני וחברה שלי יושבות לדבר עוד קצת ובוכות. כולם בוכים. כל היישוב נמצא בענן שחור. כולם במשך הזמן עוזרים למשפחה. עד היום עדיין עוזרים להם.
זה גרם לי להתחיל לפחד. לחשוב ש10 דקות מהבית שלי זרקו עליהם אבנים והדבר הנוראי הזה קרה.
שבוע אח"כ נסענו כל המשפחה ואבא שלי הסביר לנו מאיפה הם זורקים אבנים.
חודש וחצי אח"כ, אביתר בורובסקי נרצח.
כל פעם שאני חושבת על איך שגיליתי על זה מתחשק לי לבכות אבל נראה לי חפרתי לכם על איך שזה קרה יותר מידי פעמים.
שבת בלילה. אמצע החופש. אני וחברה שלי יושבות ומדברות. פתאום שומעים ירייה או שתיים מרחוק ואנחנו לא מפחדות. יש המון פעמים יריות מהבסיס/מהמטווח או סתם מחתונה ערבית(למי שלא יודע ערבים נוהגים לירות בחתונות והמון פעמים גם זיקוקים ושומעים את זה אצלנו) אנחנו שומעות קריאה לא ברורה מרמקול. אני אומרת לה:"בטח סתם מהבסיס שומעים את זה לפעמים" (היא לא גרה ביקיר אבל היא באה הרבה אז יש דברים שהיא פחות רגילה אליהם ממני) חצי דקה אח"כ אנחנו רואות ג'יפ צבאי עובר ברחוב ואנחנו שומעות שיש עוד שנוסעים ברחובות אחרים. בבוקר אחותי מספרת לנו ששתי ערבים חדרו ליישוב והצליחו לפרוץ לשתי בתים שב"ה בנס ענק המשפחות שגרות בהם לא היו ביישוב בשבת ואז מישהו ראה אותם וירה שתי יריות אזעקה והקפיצו את הכיתת כוננות ואת הצבא וכל הלילה עשו פטרולים. ומאז בכלל יש לי סיוטים.
אין לי עם מי לדבר על זה ואני צריכה לפרוק, פשוט לפרוק את כל הפחדים שלי.


תגובות (6)

כל כך עצוב לי לשמוע את זה…
אין לי איזו תרופת פלאים נגד פחדים אבל, תנסי לקחת דף ולצייר או לכתוב עולם שהיית רוצה לחיות בו ולחלום עליו ורק להתעלם מהמציאות המגעילה הזאת
אני אישית לא ניסיתי אני פשוט חושבת שזה יכול לעזור
ותמיד נחמד להחזיק למישהו את היד חזק עד שאת מגישה בטוחה ;)
וב הסיכויים שלא עזרתי אבל אני מקווה בשבילך שהכל יהיה בסד והפחדים יתפוגגו ♥

08/09/2013 12:09

זה מפחיד!!!!

08/09/2013 12:13

אני מבינה את הפחד שלך….
ואני זוכרת את הסיפור על אדל, אם זה הסיפור שהתכוונת אליו
תנסי לדבר עם מישהו, אפילו לעבור דירה או משהו..
לשים אזעקה.. זה מפחיד.
אני מפחדת בדיוק כמוך
לפני שנה פרצו לנו לביתת ורוקנו לנו אותו, אני הראשונה שראיתי את כל הזוועה הזאת
הדלת היתה פתוחה לרווחה ומאז אני מפחדת לחזור לבית לבד, אני נשארת בחיץ עד שאמא שלי באה ואז אני נכנסת
זה נשמע דבילי אבל זאת המציאות.. אני ישנתי בזמן שמישהו בא באור יום ורוקן לי את הבית

08/09/2013 12:53

את עוברת דברים לא פשוטים… כאלה שילדות אחרות קוראות עליהם רק בספרים. וזה הכי הגיוני בעולם שתפחדי.
אין כל כך איך לעודד במצבים כאלה, אני רק יכולה להגיד לך שלכתוב תמיד עוזר. ואת עושה את זה מצויין.
את גם יכולה להתייעץ עם איש מקצוע. זה לא דבר רע, הוא פשוט יתן לך כלים להתמודד עם המציאות המאוד לא קלה שאת חיה בה….

09/09/2013 08:31

תודה ממש לכולם על העצות!!
אליאנה-כן התכוונתי לסיפור של אדל… אני מכירה את המשפחה די טוב…:')
ונעמה- הבעיה שזה כרגיל קורה לי מאוחר בלילה כשאני הולכת לישון ולא נרדמת או שאני חוזרת באמצע הלילה הביתה…
הבעיה היא שההורים שלי בחיים לא יעזבו את השומרון, וגם אני לא רוצה לעזוב וגם אנחנו באמצע תהליכים כדי לבנות בית חדש אז מעבר דירה לא בא בחשבון…

09/09/2013 09:16

ובר- אני יודעת שזה עוזר לכתוב לכן כתבתי כאן…

09/09/2013 09:26
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך