אני בכיתה יב ויודעת שאני לא היחידה שמתמודדת עם הבעיה הזאת. זה נושא שכל השנה האחרונה אני מתעסקת בו ועדיין לא החלטתי והיום פשוט כתבתי מה אני מרגישה בנושא. תהנו מוזמנים להגיב :)

הבחירה הקשה

28/09/2015 542 צפיות 2 תגובות
אני בכיתה יב ויודעת שאני לא היחידה שמתמודדת עם הבעיה הזאת. זה נושא שכל השנה האחרונה אני מתעסקת בו ועדיין לא החלטתי והיום פשוט כתבתי מה אני מרגישה בנושא. תהנו מוזמנים להגיב :)

שנת שירות
"את מתכוונת לעשות שנת שירות?" שאלה ששואלים אותי כבר מכיתה י' בערך.
"ברור" אני עונה ומתכוונת לזה.
"ואיפה?"
"עוד לא החלטתי.." זה מה שאני עונה בדרך כלל. האמת שאני לא בטוחה שאני אצליח להחליט. יש הרבה אפשרויות, יותר מדי: פנימיות, כפרי נוער, נוער בסיכון, הדרכת טיולים, גרעין עודד, קיבוצים, מכינות ועוד מלא אחרות. אני יושבת מול המחשב וקוראת, קוראת על פנימיה בדרום שנשמעת מדהים, על פנימיה אחרת קצת שונה, ועל כפר נוער שכולם מדברים עליו, ועל ניצנה שנחשבת השנת שירות הכי שווה, על גרעין עודד שגם נשמע שווה להמשיך בתנועה שאני אוהבת. קוראת וקוראת ומנסה להבין איך אני אחליט. פעם כשהייתי בכיתה י' לפני שנתיים אז חירטטו אותי שזאת משמעותית יותר וזאת לא, אבל זאת הכי משמעותית. כל מיני שטויות כאלה שעם הזמן הבנתי שאין כזה דבר כל מקום יהיה משמעותי אם אני אהפוך אותו לכזה. ההבנה הזאת רק הקשתה עליי יותר, לפי מה מסננים? הכל נשמע כיף בהכל אני אהנה ואתרום את כל מה שיש לי. לצערי, אין לי תשובה אולי בעוד כמה חודשים אחרי שיגמרו המיונים ואני אדע איפה אני עושה את שנת השירות תהייה לי תשובה אבל אני לא בטוחה.
הבחירה הקלה בשבילי היא האם לצאת לשנת שירות או לא, הבחירה הקשה יותר זה לאן. לא משנה עם מי אני אתיעץ לכל אחד אינטרסים או דעות שונות אף אחד לא יכול להיות 100% אובייקטיבי.. לכן אני צריכה לסמוך על עצמי וללכת עם האמת שלי.


תגובות (2)

היי, אני בכיתה י' ורק עכשיו הבנתי בערך מה זה שנת שירות וכמה שזה תורם. אני גם בין הקטנים בכיתה וזה אומר שבמילא אני אתגייס בין האחרונים. יש לי אפשרות או לעשות כסף כלומר למצוא עבודה או שלושה ולעבוד כל היום עד הגיוס. עכשיו סיקרנת אותי לגביי הפנימיות, אם אני יעשה שנת שירות אני מניחה שזה יהיה קשוב בילדים או בנערים אני מאמינה שכל עזרה וכל תרומה עוזרת לשנות את העולם

02/10/2015 03:41

    היי אני ממש שמחה לשמוע ! וממש אשמח לעזור לך בהתלבטות הזאת אם תרצי את יותר ממוזמנת ליצור קשר :)

    02/10/2015 18:36
סיפורים נוספים שיעניינו אותך