Lucy Koren
טוב... אני אחרי תעודות, אחרי כיתה י'א..
טענות ומענות הקשורות לקטע, נא לשלוח למשרד החינוך שהחליט שבא לו לטגן לי את המוח...
enjoy :)

ברקיע השביעי.

Lucy Koren 20/06/2012 797 צפיות 6 תגובות
טוב... אני אחרי תעודות, אחרי כיתה י'א..
טענות ומענות הקשורות לקטע, נא לשלוח למשרד החינוך שהחליט שבא לו לטגן לי את המוח...
enjoy :)

מאוד הייתי רוצה ללמוד לעוף. להניף את ידיי ופשוט לרחף בשמיים.
אף פעם לא רציתי להיות ציפור- אני לא רוצה כנפיים או נוצות. אני רוצה פשוט לעוף.
אני רוצה להסתכל על כולם מלמעלה. לראות את דרך חייהם, את בעיותיהם. לראות את כולם מתגמדים בשל הגובה.
אני לא רוצה רק לעוף, אני רוצה גם להשאיר את בעיותיי מאחור. להסתכל עליהן מלמעלה ולצחוק על טיפשותן ועל כך שהן פשוט לא שוות מאמץ מיוחד.
כי ככה הן הבעיות. כשמסתכלים עליהן מגבוה, או מנקודת מבט שונה, רואים עד כמה הן קטנות ולא חשובות. רואים עד כמה קל יהיה לעבור אותן.
כשאחרים מסתכלים על בעיותיי הם בטח צוחקים לעצמם בשל טיפשותי. הרי הבעיות שלי כל כך קטנות. אבל רק מלמעלה הן קטנות. הן קטנות רק בשביל מי שחווה אותן בעבר, או אפילו חווה בעיות קשות יותר.
בשבילי הן גדולות, ובגלל זה אני רוצה לעוף.
אני רוצה להסתכל על עצמי כמו שאחרים מסתכלים עלי, מגבוה. אני רוצה לראות מי אני בעיניהם של אחרים, כי בעיניי שלי אני משהו אחד, ובעיניהם אני משהו שונה לגמרי.

כל כך הייתי רוצה לעוף. לשכוח את עצמי, אפילו לשעה בלבד. לנוח מכל הלחץ, לנוח מהזמן שדוחק. לנוח מהעשייה ומהבטלות, לנוח מהעצלות ומהחריצות. לנוח מהשנה הזאת שעברה עלי כל כך מהר.
לא לחשוב על שנה הבאה, לא לחשוב על שתי הבגרויות שמתקרבות בצעדי ענק. לא לחשוב שהנה, הסתיימה לה עוד שנה. השנה ה-11 שלי בבית הספר. עוד שנה אחת וזה נגמר.
לנוח שם למעלה, בין העננים, ולהסתכל למטה על איך כולם הולכים וממהרים. לראות את חייהם של אנשים ממשיכים לזוז במרץ, לראות את הלחץ על פניהם של כולם ולדעת.. לדעת שאני עכשיו נחה, ושיש לי קצת זמן עד שעלי לחזור למציאות.
יש לי קצת זמן לעצום עיניים ובאמת לחשוב על השנה. להיזכר בצחוק ובדמעות, להיזכר בחוויות הטובות, והטובות פחות. להיזכר במורים ששנאתי, ובמורים שאהבתי יותר מכל.
לחייך לעצמי ולומר בלב שלם- "זו הייתה שנה טובה. שנה מלאה בלחצים והפוגות קטנות, שנה קשה, אבל מספקת. שנה של אתגרים קשים שאותם עברתי בהצלחה יתרה." כן, קיבלתי את התעודה, אני עולה לכיתה י"ב, עם תעודת הצטיינות לימודית, וציוני הגשה מעולים. אני עולה לכיתה י"ב. וזה עומד להיות מדהים!"
שם למעלה בין העננים אני אחשוב לי על השנה שעברה ואצחק. אצחק על כך שעברתי אותה, אצחק על הטעויות הקטנות שעשיתי. אצחק על הדמעות שנפלו ללא סיבה מיוחדת. ואודה למורה נפלאה.
כתבתי לה ברכה, ונתתי לה שוקולד כמתנה. כתבתי לה תודה על כל כך הרבה דברים.

אתם יכולים להתפלא.. אבל אני אוהבת את רוב המורים. ובעיקר את המורה הזאת. ואני גם אוהבת את המקצוע שהיא מלמדת- לשון. כן, זה תמוהה, וכן זה מצחיק, אבל המורה הזאת הכניסה בי את האש ללמוד. היא הכניסה בי כוח שלא ידעתי שהיה בי. היא עודדה אותי, ותמכה בי, ועזרה לי בכל.
כבר שלוש שנים שהיא המחנכת שלי והמורה ללשון. שנה הבאה היא תהייה רק המחנכת, אבל אני מודה לחום באילת שהביא אותה לבאר שבע, ואני מודה לבית הספר שנתן לה את המשרה.
אבל יותר מכל אני מודה לה.

את כל זה אני כותבת מהרקיע השביעי. אלה המחשבות שחולפות עכשיו בראשי.
כן, הייתי רוצה ללמוד לעוף. לדעת שיש לי מקום ללכת אליו כשלי קצת עצוב.
כן, המחשבות שלי מבולגנות.. בעיות חוויות, הכל מתערבב.. השנה הזאת הייתה רכבת הרים, ועכשיו ירדתי ממנה. למזלי, לא כואבת לי הבטן, ואני לא מסוחררת, אז, כנראה, שעברתי אותה בהצלחה.. בערך.. נראה עוד שבוע.


תגובות (6)

את מדהימה אותי כל פעם מחדש! הקטע הזה כל כך נוגע ומרגש…
את צודקת בקשר לרצון לעוף. הלוואי ובאמת נצליח לעוף. לברוח מכל הבעיות ולהתכנס בתוך הענן הפרטי שלנו כשאנחנו נחים מכל שעברנו כשרק המחשבות והחלומות לרשותנו.
המורה שלך נשמעת נפלאה! והאמת היא שגם אני זכיתי למורה כזו…
נשארה לך עוד שנה, את מתארת זאת לעצמך?
עוד שנה!
אני מאחלת לך שתהיה לך חופשה מדהימה בה באמת תוכלי לעוף ולהשתחרר מכל הלחץ…
ואז לתת את כל כולך לשנה האחרונה.
ואל תפחדי…
החיים יפים :)
אוהבת מאוד ומזדהה איתך בהרבה…
בהצלחה בבגרויות!

20/06/2012 10:40

מקסימה שכמותך, כתבת מדהים! ואת באמת צודקת, מה שאולי ניראה לנו כ"בעיה רצינית" יתפס בעיני אחר כבדיחה, אבל אני חושבת שאסור לזלזל בבעיותיהם של אחרים אלא אולי לנסות להסביר לאחרים את נקודת המבט שלך.
כל הכבוד על התעודת הצטיינות, אני מקנאה בקשר שלך עם המורים (ובעיקר עם המחנכת), פה בבית הספר שלי זה כל כך שונה.
אוהבת אותך מאוד.

20/06/2012 10:41

הצלחת לתאר בצורה מקסימה את ההרגשה הזו של הסיום… גם אני מרגישה ככה.. זה באמת היה יכול להיות נחמד לעוף ולראות איך כל הבעיות מתגמדות.. גם לי יצא לחשוב לא פעם איך אני רואה את עצמי, ואיך אנשים אחרים רואים אותי – זה באמת מעניין! זה באמת נשמע מפתה להיעלם רק לכמה שעות ולשכוח מהכול!
אהבתי מאוד, את כותבת מדהים:)

20/06/2012 10:41

ואוו. העברת את המסר הזה בצורה כ"כ יפה!
ודי הזדהיתי עם מה שכתבת כאן… גם אני הייתי רוצה לעוף לפעמים ולשכוח מכל הטרדות של היומיום, המבחנים, החברות, המשפחה…
אבל אלו החיים, מאתגרים. וצריך להתמודד איתם כמו שהם.
ותראי עד כמה מורה יכולה לשנות את הבנאדם!
גם לי יש מורה ללשון, מורה מקסימה. רק בזכותה התחלתי לחבב את המקצוע הזה, יותר נכון- רק בזכותה הצלחתי בבגרות. היא נתנה לי להרגיש כ"כ טוב עם עצמי, כמו שאף אחד אחר לא נתן לי להרגיש כך.
והיי לוסי, שתיהיה לך חופשה נעימה:)
אל תשכחי לנצל כל דקה! חח

20/06/2012 15:11

כול כך יפה!!!
את כותבת מדהים :)
אני מאוד היתחברתי לקטע שכתב, לכולנו יש לחצים ובעיות שבעני כול ניראות פשוטות ואת מביעה את מה שכול אחד מרגיש בלב בצורה מיוחדת ,מושלמת.
{באמת ,הלוואי שיכולתי לעוף}
חופשה נעימה j.yael

22/06/2012 03:12

תודה רבה בנות על התגובות, אני שמחה שהזדהיתן (:

22/06/2012 03:23
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך