אני רואה
אתם לא מבינים שהגאונים לא באמת גאונים,
כלומר, הם גאונים, אבל לא איך שאתם חושבים שגאונים הם גאונים.
אתם חושבים שגאונים הם כאלה שהמציאו דברים, פתאום, ולכן הגאונים גאונים, כי אתם לא יכלתם לעשות את זה.
אתם טועים! מפגרים! אדיוטים! חכמים! אתם פשוט לא יודעים!
הגאונים לא גאונים בגלל זה. הגאונים מטומטמים בכל הקטע של המצאה-פתאום! , מה? אף אחד לא ממציא פתאום! מפגרים! אדיוטים! חכמים!
הגאונים פשוט רואים. לא?
אני אסביר.
כולכם חושבים איכשהו ורואים דברים איכשהו.
כל אחד והעניים שלו.
אתה רואה איך צריך לשים טעמים במרק,
אתה רואה איך צריך לדבר לילדה שבוכה,
אתה רואה איך המכנסיים עם המגפיים והמעיל,
איך הכתום עם הסגול עם האדום עם הירוק,
זה טבעי. זה אתה. אתה רואה.
הגאונים. הם רואים.
כל אחד והעניים שלו. בלי הקטע הזה של המצאה-פתאום.
זה טבעי.
ולכן למדתי את תורת היחסות, בספרים, במשוואוות, בסרטונים. והבנתי את זה. זה היה יפה. אבל הבנתי. לא ראיתי את זה.
אני לא רואה ככה. הבנתי את ניוטון, גלילאו, פוקו, אבל לא ראיתי אותם. בחיים לא אראה.
יש לי את העניים שלי.
ואני רואה. לא ניראלי שאני גאון, אבל אני רואה.
אני רואה דברים שאתם לא רואים.
אולי תבינו. אבל לא תיראו אף פעם.
אני לא יודע אם אני רוצה לראות כמו מישהו אחר.
אני לא יודע אם אני רוצה לראות כמו אני
אבל זה חלק מהראייה שלי; האי-ידיעה הזה
זה אני
תגובות (13)
אממ אם כמה שזה מעניין זה נשמע אגרסיבי מאוד, אני מניחה שזה בא מתוך כעס וכאב, אני מסכימה שגאונות אכן צריכה להתפרש להרבה כיוונים, אולי גאונות יכולה להראות בדברים הקטנים של החיים או הגדולים ולא בהגדרות מסוימות, אולי גאונות לא צריכה להיות מוגדרת בכלל. מי יודע.
למה כעס? חח זאת דרך יפה לראוצ את זה, ואני גם מניחה שזה נכון ברובו, כתוב יפה
עמוק ונכון. אני גם רואה. אני לא חושבת שאני גאון (למרות שאחרים אומרים שאני כן, כולל הIQ שלי, אבל אני לא ) אבל אני בהחלט רואה דברים שאחרים לא רואים. וזה כל כך יפה מה שאני רואה, וכל כך עצוב שאחרים לא יכולים לראות למרות שאני מנסה להראות להם. אבל אני חושבת שזה מעבר לראיה, זה עוד משהו. סוג של אינסטינקט או אינטואיציה. בכל אופן אהבתי את הקטע מאוד
מזכיר לי קטע שלי
https://www.tale.co.il/שירים/קיום-2.html
אני חושב שידידנו המלומד מנסה להראות לנו כאן, שהגאונות היא הבחנה אינטואטיבית. צריך להרגיש דברים שמישהו אחר קצת קהה להם. הגאונות אם כך, היא היכולת להבחין רגשית באירועים ולהצביע עליהם ולפרש אותם אך ורק כפי שה so call גאון רואה אותם. תקנו אותי אם אני טועה.
מרגיש כמו האשמה. מוזר (?)
גאונות זה יחסי. אי היכולת לראות את העולם בדרך בה מישהו אחר רואה אותו יכולה להתבטא בשני הכיוונים, ״גאון״ לא יכול לראות את העולם כפי ש״טיפש״ רואה אותו ולהיפך.
מסכימה עם הרוב, בעיניי גאונים זה אנשים שמצליחים לראות את מה שחסר, שמצליחים לחשוב על משהו שאף אחד לא חשב לפני כן. כל המחשבות שעוברות לנו בראש מורכבות מדברים שראינו, שמענו וכו. גאונים הם האנשים שמצליחים לחשוב על משו חדש לגמרי. אבל זה פשוט תלוי איך כל אחד מגדיר גאון.
אהבתי את הנושא, לא אהבתי את ההטחה הזו שטוענת שאני מטומטמת.
אהבתי את הרעיון מאוד, ההתחלה היתה טיפה מסורבלת אבל המשפט האחרון נחמד.
וואי אני לא זוכרת בדיוק את המילים של א. איינשטיין אבל היתה לו התבטאות מצחיקה בנושא הזה, משהו בסגנון ״לא בוחנים דג לפי היכולת שלו לעוף״
אלברט איינשטיין אמר: "כולם גאונים. אבל אם אתה שופט דג על פי היכולת שלו לטפס על עץ, כל חייו הוא יחיה באמונה שזה טיפשי"
יש לי שאלה שדיי קשורה לנושא, יש קשר ו/או הבדל בין גאונות לכישרון?
כן. גאונות זה מוחי.כישרון זה אחר. אבל לפעמים כשאתה גאון את בהתאם גם מוכשר בהרבה דברים, ולפעמים הכישרון שלך כל כך מדהים עד שהוא הופך אותך לגאון בנושא