לכול הטבעונים והצמחונים
כולם הזהירו אותי לא לתת להם, לא לאפשר להם להיות כאן, אבל אני? אני הייתי צעירה ונאיבית, נתתי להם. אתם בטח יכולים להבין מה קרה לאחר מכן, הם פגעו בי בכל דרך אפשרית.
בהתחלה הכל דווקא היה מעולה ונחמד, הם התייחסו אליי כאמא, הם התנהגו אליי הכי יפה שרק יכולתם לדמיין. חלק מהם אפילו סגדו לי, קראו לי בכל מיני שמות מפוארים, היו בונים לי מקדשים ומתפללים לי כל יום. אבל לאט לאט זה יצא מפרופורציה, חלק חשבו שאם הם יקחו חיים בשמי ויקריבו אותם בשבילי, אני אשמח. הם טעו, זה לא מה שרציתי.
במשך אלפי שנים הם המשיכו לעשות את זה, והם כבר שכחו מה היא המוסריות, מה היא האכפתיות אחד לשני. הם היו בטוחים שמה שהם עושים זה בסדר.
היו ימים שכבר לא יכולתי לראות את זה ושאגתי, הכל רעד, אבל הם ראו בזה משהו טבעי והמשיכו במעשיהם הנוראיים. אותם מעשים נוראיים רק הפכו לנוראיים יותר, הם הפסיקו לסגוד ולהקריב לי, והחלו לאכול חיים של אחרים במחשבה שאם מותר להקריב מותר גם לאכול. אבל לא, למה הם לא מבינים ששניהם שגויים מהיסוד? למה הם לא מפסיקים? הם שכחו אותי. הם החלו לפגוע גם בי.
עברו ימים רבים והם החלו לייצר דברים שיקלו עליהם, דברים שיעשו להם חיים קלים וכיפים, אבל הם לא הבינו שהם פוגעים בי. הם התחילו להתעלם מהעובדה שלכולם מגיע לחיות באותה מידה והחלו לחלק אותי לשטחים וטריטוריות, כל אחד רצה לשלוט על יותר ויותר שטח, כל אחד רצה להיות הכי גדול שאפשר. זה השלב שהתחלתי להתייאש, הבנתי שטעיתי כשאפשרתי להיות להיות כאן. פשוט טעיתי.
הם הפכו לשאפתנים יותר ויותר, החלו ליצר להם נשקים אכזריים ונוראיים על מנת לנצח את האחר, על מנת להיות חזקים יותר. הם יצרו נשקים ביולוגים, הם יצרו נשקים כימים, אבל יותר מכל? הם פגעו בי וטינפו אותי. היו אחדים שראו את זה וניסו לעזור לי, אבל הם היו מעטים, מעטים חסרי אונים.
הכל סביבי החל להתפרק, אני התחלתי להתפרק. לא ידעתי כמה זמן עוד אוכל לשרוד ולהחזיק מעמד. היו ימים שרציתי פשוט להפסיק, להתפוצץ ולתת להם את מה שמגיע להם, אבל לא יכולתי. חלקם עוד טובים, לא מגיע להם את זה.
עכשיו אני רק תוהה אם יום יבוא והם ישימו לב, יתחילו לנסות לעזור לי, אני רק מקווה שזה לא יהיה מאוחר מידי. אתם וודאי תוהים מי הם שפוגעים בי, ומי אני בכלל. ובכן, זה אתם, ואני הכדור שעליו אתם חיים.
תגובות (6)
לא הבנתי למה זה מיועד לצמחונים וטבעונים?
וזה פחות מדובר על כל הקטע הזה, אלא יותר על איכות הסביבה…
אבל קטע יפה, כתיבה מעולה.
אגב, פעם הקריבו קורבנות לה', ככה שהם חשבו שה' יברך אותם וישבח אותם…
היום הייתה לי מתכונת בהסטוריה, כשקראתי על החלק שהם כל יום הקריבו כבשים לה', זה ממש עצבן אותי. אבל אז התחנמתי בזה שזה לא אמיתי
תני לי לגלות לך שני סודות קטנים
1) כן הקריבו קרבנות בבית המקדש (עזים איילים פרים ותורים)
2) ולדעת הרמב"ם אם יבנה בית המקדש נתחיל להקריב קרבנות צמחונים וכולם יפסיקו לאכול בשר
האמת שבתקופה הראשונה היו מאות מיתולוגיות ודתות שסגדו ל"אמא אדמה" והקריבו לה קורבנות.
גם אני לא הבנתי את השיוך הזה לטבעונים וצמחונים.
ולי יש מסר לאימא אדמה הזו:
מדוע את לא מתלוננת בפני נשרים? אריות? דרקוני קומודו ודובי פנדה? גם הם אוכלים חיים אחרים, גם הם לא היצורים הכי נקיים בעולם, וגם הם מגנים על הטריטוריה שלהם במידה כזו או אחרת. האם פתחת את הטלויזיה המזוהמת, וראית משהו על בבונים? הם יכולים להבריח אפילו טיגריסים בלוחמנות התוקפנית שלהם.
בנוגע לזיהום העולם, אני מסכימה, אבל זה קשה לא לזהם בכלל.
הבעיה פה היא שזה לא נוצר באבולוציה מהטבע. זה לא קשור ללוחות טקטוניים, רוח ומים. לכן, הטבע לא פיתח שום דבר שיאזן את זה.
אולי הוא פשוט מצפה שאנחנו נהיה הדבר הזה.
טוב, אני מתחילה לחפור פה בתגובות – אבל לחפור משהו שהייתי יכולה להשתמש בו. *תסכול*
חיות מהסוג הזה אומנם נלחמות אחת בשנייה, אומנם מזהמות (בקקי, לא יותר. רמה מזערית), אבל לא באותה מידה של בני אדם. בני אדם ממציאים נשקים שפוגעים, עושים הכל כדי שהחיים שלהם יהיו נוחים וטובים יותר. חיות לא. הן בסך הכל חיות ומנסות להגן על עצמן.
אריה למשל אוכל חייה אחרת, את יודעת מה ההבדל בינך ובין האריה? האריה קרניבור, את קרניסטית. קרניבורים הם יצורים הצורכים בשר, הגוף שלהם צריך את זה, לעומת הקרניסטים בוחרים לאכול בשר למרות שהם לא צריכים את זה.
אם גם תשימי לב, האדם הוא היצור היחיד שחולב אמא אחרת שהיא לא שלו רק בשביל לשתות את זה, גם לאחר גיל הגמילה שלו.
הטבע לא היה צריך לאזן את זה, כי זה לא היה צריך לקרות מההתחלה.
קצת איבדתי ריכוז אז אני אפסיק עכשיו.