סוף לשגיאות כתיב, וגם לאי הבאת היצירתיות שלכן (ולכולן יש) בסיפור
טוב אני הולכת לעשות סדר.
זה אתר סיפורים, ואסור לגנוב סיפורים נכון?
אז ככה, חצי מהאתר רושם את הסיפורים שלו בדיוק בסדר הבא:
שונאים אחד את השני
אוהבים אחד את השני
ערס/פרחה נכנסים
הבן/הבת בוגדים
נפרדים
חוזרים
שוב פעם בגידה (רוב הפעמים של הגבר)
מחווה מרגשת/ נאום מרגש סוחט דמעות
חוזרים
הצעת נישואים
פרק אחרון – רק מתארים את המצב המשפחתי של הדמויות.
אלה סיפורים חסרי יצירתיות.
תנו למוח שלכן לקחת אתכן למקומות אחרים ולא להיות כמו כולן, ראיתי סיפורי ערסים שלא הלכו דווקא בסדר הזה והיו להם הרבה יצירתיות והרבה מאד עלילה.
ועוד משהו, השגיאות שלכן. חצי מכן לא בדיוק יודעות מתי להשתמש במילים מסוימות ובגלל שלא מתקנים אתכן אתן חושבות שזה נכון. אני שמה לזה סוף. הנה כמה דוגמאות לטעויות נפוצות:
\"בדיוק דיברנו אלייך, מתי הגעתי לכאן?\"
\"מה עם תבוא עליי?\"
\"אתם שתיכם בואו הנה!\"
\"שתיהם לא מבינות כלום מהחיים שלם\"
אוקי נתחיל מהראשון:
אל ן-על – אל:
1. ל־, לעבר, אצל.
\"לֵךְ-אֶל-נְמָלָה עָצֵל, רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם\" (משלי ו׳ – פסוק ו׳)
אל מי אתה הולך?
2. מילה המורה שלילה בזמן עתיד.
אל תצא מהבית לפני שאחֱזור.
אל תעשן,אתה תזיק לעצמך.
3. אלוהים באופן כללי, לאו דווקא אלוהי העברים.
זאוס הוא מלך האלים.
אפרודיטה היא אלת האהבה.
על:
1. הימצאות של עצם במצב עליון ביחס לעצם אחר.
המנורה מונחת על השולחן.
\"וַתָּנַח הַתֵּבָה… עַל הָרֵי אֲרָרָט\" (בראשית ח, ד)
2. לגבי, באשר, ביחס ל־, העניין המדובר (בפתיחת מושא עקיף).
המורה סיפר לתלמידיו על מנהגי חג הסוכות.
המפקד ציווה על פקודיו לעמוד בשלשות.
\"וַיִּקְצֹף פַּרְעֹה עַל שְׁנֵי סָרִיסָיו עַל שַׂר הַמַּשְׁקִים וְעַל שַׂר הָאוֹפִים\" (בראשית מ,
ב)
3. משום ש־, בגלל.
אני אחזיר לך טובה על כך.
\"מי גרם לו להביא כל הקללות האלה על שלא נתן פרוסה לעני\" (מסכתות
קטנות, מסכת אבות דרבי נתן, נוסחא ב, פרק יד)
4. סגנון גבוה (עליו ל…[שם פועל]) הוא נדרש ל…, מחובתו ל…
בכניסה לאולם עליכם להציג תעודת זהות.
5. בלשון הדיבור (עליו) באחריותו, הוא דואג לכך; על חשבונו.
\"יאללה, סיבוב משקאות עליי!\"
\"שיהיה ברור, אנחנו אחראים רק לתכנון. הביצוע – זה כבר עליך\".
6. יחד עם, כולל.
התהלכנו בעיר על שלל שווקיה.
\"אַל תֹּאכְלוּ מִמֶּנּוּ נָא וּבָשֵׁל מְבֻשָּׁל בַּמָּיִם כִּי אִם צְלִי אֵשׁ רֹאשׁוֹ עַל כְּרָעָיו וְעַל
קִרְבּוֹ\" (שמות יב, ט)
7. מפריד בין אורכי צלעות מאונכות.
בלוח שחמט יש שמונה על שמונה משבצות.
מידות התיבה הן ארבע על שתיים על שלוש.
8. [מתמטיקה] מכסה את כל איברי קבוצת טווח. כל איבר בטווח הוא תמונה
של לפחות איבר אחד בתחום.
הפונקציה המתאימה לכל אדם את לאומו היא פונקציה על, כי כל לאום
מורכב מלפחות אדם אחד.
פונקציה המתאימה לכל מספר שלם את העוקב שלו היא פונקציה מהשלמים
על עצמם.
9. [קומבינטוריקה] פעולה קומבינטורית הסופרת את מספר הדרכים לבחור
עצמים מתוך קבוצה.
מספר הדרכים לבחור שלושה קלפים מחפיסת קלפים הוא 52 על 3, כלומר
22,100 דרכים
10. תחילית או סופית דבר נשגב, עילאי, שמעבר לרגיל, סופרליטיבי.
סופרמן, ספיידרמן ובאטמן הם גיבורי־עָל מפורסמים שמקורם בחוברות
קומיקס.
עם ו-אם – עם:
1.אומה, לאום. ישות לאומית המורכבת מקיבוץ גדול של בני־אדם בעלי מוצא
אחד היסטוריה משותפת ומדינה. מרכיב משותף נוסף, ייחודי לעם היהודי, הוא
הדת.
2.א. יחס של היות יחד, בלוית-.
וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם.
(ישעיהו יא ו).
ב. את
וַתַּעַל עִמּוֹ דְּבוֹרָה. (שופטים ד י).
יְהִי אדני אֱלֹהֵינוּ עִמָּנוּ כַּאֲשֶׁר הָיָה עִם אֲבֹתֵינוּ אַל יַעַזְבֵנוּ וְאַל יִטְּשֵׁנוּ. (מלכים א\' ח
נז).
וַיָּבֹא יַעֲקֹב לוּזָה אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן הִוא בֵּית אֵל הוּא וְכָל הָעָם אֲשֶׁר עִמּוֹ. (בראשית
לה ו).
ג. וגם.
נַעַר וְאַדְמֹנִי עִם יְפֵה מַרְאֶה. (שמואל א\' יז מב).
ד. בקרבת-, ליד-
וּמָצָאתָ שְׁנֵי אֲנָשִׁים עִם קְבֻרַת רָחֵל בִּגְבוּל בִּנְיָמִן בְּצֶלְצַח. (שמואל א\' י ב).
וּמַלְאַךְ אדני הָיָה עִם גֹּרֶן הָאֲרַוְנָה הַיְבֻסִי. (שמואל ב\' כד טז).
ה. אצל, באותו מקום, בתוך
וְאָסְפוּ אֹתוֹ הָעִירָה אֲלֵיהֶם וְנָתְנוּ לוֹ מָקוֹם וְיָשַׁב עִמָּם. (יהושע כ ד).
גֵּר וְתוֹשָׁב אָנֹכִי עִמָּכֶם תְּנוּ לִי אֲחֻזַּת קֶבֶר עִמָּכֶם וְאֶקְבְּרָה מֵתִי מִלְּפָנָי. (בראשית
כג ד).
עִם-לָבָן גַּרְתִּי וָאֵחַר עַד-עָתָּה. (בראשית לב ה).
הָיָה עִם לְבָבְךָ לִבְנוֹת בַּיִת לִשְׁמִי הֱטִיבֹתָ כִּי הָיָה עִם לְבָבֶךָ. ( מלכים א\' ח יח)
ו. באותו הזמן.
הַכֹּל הֶעֱלָה שֵׁשְׁבַּצַּר עִם הֵעָלוֹת הַגּוֹלָה מִבָּבֶל לִירוּשָׁלִָם. (עזרא א יא).
ז. יחס פעולה: אל- , עבור-.
מַלֵּא שְׁבֻעַ זֹאת וְנִתְּנָה לְךָ גַּם אֶת זֹאת בַּעֲבֹדָה אֲשֶׁר תַּעֲבֹד עִמָּדִי עוֹד שֶׁבַע שָׁנִים
אֲחֵרוֹת. (בראשית כט כז).
זֶה חַסְדֵּךְ אֲשֶׁר תַּעֲשִׂי עִמָּדִי. (בראשית כ יג).
וַתַּגְדֵּל חַסְדְּךָ אֲשֶׁר עָשִׂיתָ עִמָּדִי לְהַחֲיוֹת אֶת-נַפְשִׁי (בראשית יט יט).
ח. יחס פעולה: נגד-
וּבָנִיתָ מָצוֹר עַל-הָעִיר אֲשֶׁר הִוא עֹשָׂה עִמְּךָ מִלְחָמָה (דברים כ כ).
וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. (בראשית לב כה).
אם:
1.א. אישה שיש לה ילד, נקבת בעלי חיים שיש לה ולדות, הורה ממין נקבה.
\"אִמִּי, זִכְרוֹנָהּ לִבְרָכָה, הָיְתָה צַדֶּקֶת גְּמוּרָה/ וּבְאַלְמְנוּתָהּ עֲנִיָּה מְרוּדָה\" (\"אִמִּי,
זִכְרוֹנָהּ לִבְרָכָה\", חיים נחמן ביאליק)
\"לְכָל אִישׁ יֵשׁ שֵׁם שֶׁנָּתַן לוֹ אֱלֹהִים וְנָתְנוּ לוֹ אָבִיו וְאִמּוֹ/ לְכָל אִישׁ יֵשׁ שֵׁם שֶׁנָּתְנוּ לוֹ
קוֹמָתוֹ וְאֹפֶן חִיּוּכוֹ…\" (\"לְכָל אִישׁ יֵשׁ שֵׁם\", זלדה)
\"וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁם אִשְׁתּוֹ חַוָּה כִּי הִוא הָיְתָה אֵם כָּל חָי\" (בראשית ג׳ – פסוק כ׳)
ב. אישה מנהלת או אחראית במוסד.
אם הבית מנהלת את הפנימיה.
ג. מקור, מה שיש לו הסתעפויות.
הבטלה אם כל חטאת.
על לוח האם במחשב מורכבים לוח המעבד, כרטיס זיכרון, כרטיס תקשורת,
כרטיס שמע, ועוד.
התברר ששלוש החברות שהשתתפו במכרז, כולן חברות בת של חברת אם
אחת.
2. א. במקרה ש-, בתנאי-
אם לא תאכל, יבוא שוטר.
\"הֲלוֹא אִם־תֵּיטִיב, שְׂאֵת, וְאִם לֹא תֵיטִיב, לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ; וְאֵלֶיךָ, תְּשׁוּקָתוֹ,
וְאַתָּה, תִּמְשָׁל־בּוֹ\" (בראשית ד, ז)
\"ואם קיבל הבעל אחריות הנדוניה עליו, ונעשת ברשותו־-אם פחתה, פחתה
לו, ואם הותירה, הותירה לו־-הרי זו נקראת נכסי צאן ברזל; ואם לא קיבל
אחריות הנדוניה עליו, אלא הרי היא ברשות האישה־-אם פחתה, פחתה לה,
ואם הותירה, הותירה לה־-הרי זו נקראת נכסי מלוג.\" (משנה תורה, ספר
נשים, הלכות אישות, פרק ט\"ז)
ב. במשפט שבועה: לא, שלא.
\"וְהוּא יָרַד לִקְרָאתִי הַיַּרְדֵּן וָאֶשָּׁבַע לוֹ בַה\' לֵאמֹר אִם אֲמִיתְךָ בֶּחָרֶב\" (מלכים א
ב, ח)
שתיכם ו-שתיהם – לא קיימות מילים כאלה בשפה העברית. סופרייז!!
צריך לכתוב ולומר:
שניכם – 2 + גוף שני, נוכחים, אתם. אומרים כאשר מדובר בשני זכרים או
בזכר ונקבה.
שתיכן – 2 + גוף שני, נוכחות, אתן. אומרים כאשר מדובר בשתי נקבות.
שניהם – 2 + גוף שלישי, נסתרים, הם. אומרים כאשר מדובר בשני זכרים או
בזכר ונקבה.
שתיהן – 2 + גוף שלישי, נסתרות, הן. אומרים כאשר מדובר
בשתי נקבות.
מקווה שמעכשיו תתחילו לכתוב בצורה שהיא יותר אתן יותר תקינה.
תגובות (37)
עדיין אני לא אוהבת את זה.
זה מתנשא ומזלזל מאוד!
את יכולה להצביע על החלקים שבהם זה יצא מתנשא עכשיו? אני אתקן
הכותרת…
ולי בערך הכול נשמע מתנשא…
הכותרת? תיקנתי אותה כדי שלא תהיה מתנשאת, וגם השאר לא מתנשא יותר, להפך, מה מתנשא בכך שאמרתי שהן לא מביאות את היצירתיות שלהן בסיפורים? ואני הדגשתי שיש להן יצירתיות. אני לא רואה כאן התנשאות יותר, אם את יכולה ממש להעתיק לי משפטים או חלקים ולהסביר לי למה הם מתנשאים אני אשמח.
בכותרת מה שמתנשא זה שכתבת שלכולם יש שגיאות כתיב בסיפור.
וזה דיי מעצבן שאת חושבת שלך אין שגיאות כתיב בכלל בסיפורים שלך…
אני מצאתי סיפור אחד שלך עם שגיאת כתיב!
את יודעת ששגיאות כתיב זה לא רק שגיאה במילה נכון? זו גם שגיאה במשפט, למשל לא לעשות רווח אחרי סימני פיסוק זו שגיאת כתיב. לכתוב מילה שלא קשורה למשפט זו שגיאת כתיב. את צריכה להבין שאני לא מדברת על שגיאות כתיב במילים כמו "כען" ושהן קוראות פעם אחת, אני מדברת אתך על שגיאות שחוזרות על עצמן והבנות בטוחות שככה צריך לכתוב, מה אם הן יעשו ככה במבחן? המורה תפסול להן את התשובה, מבינה? ואף אחת גם לא מתקנת למרות שזה חוזר וחוזר וחבל לי עליהן שהן ידברו בשגיאות ויכתבו בשגיאות.
אני כועסת עלייך!
ומתי בדיוק אמרתי שלא לכולן יש שגיאות? לכולן יש שגיאות כתיב, לא אמרתי שלא.
למה את כועסת עליי? כי החלטתי לעזור לבנות ולהסביר להן איך אפשר לכתוב בצורה תקינה? אני לא מבינה אותך.
אני כועסת עלייך כי הפסקתי לי את שרשרת התגובות! |:
אההה… אופסי?
☻
היי לך :)
קודם כל – מסכימה איתך. יש המון המון המון סיפורים שחוזרים על אותו הרעיון. אבל יש כאלו שמשנים תעלילה ומכניסים טוויסט, and i like it ;)
בקשר לשגיאות כתיב, אני מסכימה איתך כלכך !! יש פה המון משתמשים עם שגיאות כתיב עצומות, זה מחרפן. אני אישית לא קוראת סיפורים כאלו – כי זה הורס את כל הקריאה !
ובלי לפגוע, כתבת למעלה כל מיני דברים, על עם, אם, אל, יחס של איות, זמן.. אבל סורי, אני לא חושבת שמישהו יקרא את זה. גם אני לא קראתי .-.
פשוט דילגתי. יש דרכים יותר מעניינות לכתוב ולהסביר ;)
לורין ❤️
אני לא קראתי…
אני פשוט לא רציתי לתת דוגמאות מעצמי כי פחדתי שאני לא אהיה ברורה אז הבאתי הגדרות מדויקות של המילים האלה כדי שיבינו איך משתמשים באותן מילים. ולגבי זה שיש את אותם סיפורים שמכניסים טוויסט, אותם אני אוהבת, ומכירה ואני שמחה שהם קיימים כי זה אומר שבנות לוקחות את הז'אנר לכיוון שלהן אבל הרבה בנות לא אז ניסיתי לעורר אותן מעט ושיביאו את עצמן לסיפורים. חוץ מזה, בלי הטוויסט זו ממש העתקה.
גם עם טוויסט זאת יכולה להיות העתקה…
לדוגמה אם הן מעתיקות טוויסט של סיפור אחר…
בינתיים לא ראיתי שום טוויטס מועתק מלבד האמנזיה (לא הסיפור שלי, המחלה), שבאה בעיקר לקראת הסוף.
זאת הוכחה שאפשר ל העתיק טוויסט!
זאת הוכחה שאפשר להעתיק טוויסט!
אני לא יודעת מה הקטע עם הסדר של הסיפורים, אבל לא משנה…
ותראו, היא עשתה משהו טוב, סבבה? להסביר למישהו מה הצורה הנכונה לדבר בה זה הדבר הכי טוב שמישהו יכול לעשות.
אני יכולה להגיד בכנות שאותי אישית לא תיקנו על דברים מסוימים כשהייתי קטנה ועכשיו נדפקתי, כי רק בערך בתחילת כיתה ח' הבנתי את הכל ועדיין לפעמים יש לי בלבול עם ע' ו א'.
אז תכלס, זה שבאים מתקנים אתכם לא אמור לעצבן אתכם, זה אמור לגרום לכם להבין ולתקן.
ודרך אגב, זה רק חלק קטן ומזערי, תחשבו שצריך גם לדעת לפסק נכון ולשים סימני שאלה/קריאה במקום הנכון וכו'…
וזו הבעיה העיקרית שלי, ואף אחד לא עוזר לי אתה. יש סיכוי שאת תעזרי לי עם סימני הפיסוק?
אם את רוצה, אין לי בעיה לעזור…
ישש!!!!
אני מסכימה עם כל מה שכתבת. אני חושבת שטוב שאת עוזרת או מנסה לעזור לכל מי שכותב כאן.
עוד עניין, כותבים כאן גם בנים.
ואני לא חושבת שזה מתנשא.
אני יודעת אבל לא יצא לי להיתקל בבן שכותב בסיפורי אהבה או בכללי בצורה הזאת באתר. היה רק אחד אבל הוא פרש לפי מה שאני יודעת.
אני דווקא לא חושבת שזה מתנשא בכלל, להפך! מישהו היה צריך להגיד את זה. פעם רציתי לכתוב על זה אבל אז החלטתי שפשוט אני לא יקרא סיפורים כאלה.. חוץ מזה שמתי לב שגם לי יש טעויות שלא שמים לב אליהן במהלך הכתיבה אז לא הערתי בואו נקווה שמי שצריך לקרא את זה יקרא ושאנשים יפסיקו לכצוב על נושאים לעוסים וחרושים לא דווקא סיפורי ערסים:)
לכתוב *
כל הכבוד על המסר!
לדעתי זה מעולה שאת העלת את זה, כי זה מחרפן שאנשים כותבים עם שגיאות כתיב.
נגיד: עיום זה יום אשגיעוט קטיב.
זה מחפרן!
את צודקת מאוד בקשר לטעויות כתיבה אבל יש משהו אחד שלא הבנתי… נגיד אני כותבת סיפור על שניים ששונאים אחד את השני ובאמת שאני משקיעה את עצמי בסיפור הזה אז אני נחשבת לא יצירתית? את חצי עוזרת חצי פוגעת שימי לב וכל הכבוד שאת מנסה לעזור אין הרבה כמוך
לא, כי לא רואה אצלך דפוס חוזר. חוץ מזה, את משאירה חותמת בכתיבה שלך, מה שהרבה מהבנות לא, וזה מה שמציק לי, שהן לא באמת מביאות את עצמן לסיפור. לכל אמן יש את החתימה שלו, כדי שידעו לזהות שזה שלו, לציירים זו החתימה שנמצאת בצד השמאלי התחתון של הציור, לסופרים זו הכתיבה, והעלילה. ורוב הבנות לא משאירות את החתימה שלהן בסיפורים.
תודה❤️ וכל הכבוד
בקטנה, לא לקח לי גם הרבה זמן.
אני מסכימה לחלוטין, אבל שגיאות כתיב זה דבר אחד ונושא הסיפור זה דבר אחר – אם יש בנות שאוהבות את הרעיונות החרושים האלה, שיהיה להן בכיף, אבל מה שכתבת עלול לפגוע באלה שכותבות ומשקיעות בסיפור, אבל כאן כתבת יותר על שגיאות הכתיב אז אני מניחה שזה סביל.
יש עוד הרבה דוגמאות נוספות: רווח לפני סימני פיסוק, שימוש מרובה בסלנג, אותיות אית"ן… אני מניחה שצריך לכתוב מדריך שלם לתיקון השגיאות הנפוצות האלה, אבל זה גם מה שמראה פעמים רבות על איכות הסיפור – יש סיפורים שלמים שמצאתי שגיאות כבר במשפט הראשון ולא המשכתי לשני. אולי מצער, כי הסיפור היה יכול להיות מעניין וטוב, אבל השגיאות האלה צורמות מדי בעין ואני לא מסוגלת להביא את עצמי לקרוא את ההמשך.
ובעיקרון, זה גם די פוגע שכתבת שלכולן יש שגיאות כתיב ואין יצירתיות. דבר ראשון, יש כאן גם בנים, ודבר שני זה מעליב ופוגע, כי גם אם יש לי שגיאות כתיב והקלדה מדי פעם לפעם אני משתדלת לא לכתוב דברים חרושים מהסוג שהזכרת.
בכל מקרה, למרות שאני לא מסכימה לחלוטין עם כל מה שכתבת אני מסכימה עם הרוב, אז כל הכבוד לך שהבאת את עצמך לתקן את הנושא :>
חחח מה?
אם את מדברת על העתקות הסיפור שלך אמנזיה "דומה" כמו 2 טיפות מים, לאנימה דרך אגב עם אותו שם(אמנזיה)
אני אישית דיי חדשה באתר, ואני מבינה שלפעמים יש באתר סיפורים קצת רדודים ועם מעט שגיאות כתיב
אבל "החיבור הקצר" הזה שלך ממש לא לעניין ומאוד מתנשא אז בו נגיד שהפוסל במומו פוסל קחי לתשומת לבך….
לך/לכי ללמד לשון
אני כל כך מצטערת שעזבת עכשיו.