ערסים זה לא רק מילה- פרק ראשון

liormor 18/08/2014 2119 צפיות 8 תגובות

הלכתי ברחוב השומם מאדם, הקור חדר לעצמותיי, בבוקר שעוד יצאתי היה שמש והיא חיממה את רחובות העיר, עכשיו, בשעות הערב המאוחרת יש קור שחודר לעצמות.
נותרה לי הליכה של חמש או שש דקות עד שאני מגיעה לבית שלי.
יש לנו בית יציב, יש לי אח גדול ואח קטן, האח הגדול, מאור, התגייס לצה״ל לפני שבועיים וחצי, והאח הקטן שלי, דניאל, עולה לכיתה ב', ואני, אוראל, אני בת שש עשרה, עולה לכיתה י'.
אמא שלי, רינת, קוסמטיקאית, היא עושה טיפולי פנים, ומסדרת ציפורניים לאנשים שונים, אבי, מיכאל, איש נדל״ן, מתווך דירות ליתר דיוק.
הגעתי לתוך הבניין ועליתי למדרגות בידיעה כי אין אף אחד בבית מפני שמשפחתי הלכה לבילוי במסעדה וצריכה לחזור בעוד מעט זמן, שלפתי את המפתח מתיק הצד שלי ופתחתי את מנעול הדלת, נכנסת לדירה הכול כך צחורה שלנו, נעלתי את דלת הבית וישירות התקדמתי לכיוון המקלחת.
נכנסתי פנימה, מורידה את הקרדיגן הדק ששמתי בבוקר, בוחנת את עיני הירוקות הכהות, נוטות לחום, ושיערי הבהיר והגולש, ילדה רגילה בסך הכול.
לאחר שסיימתי להתקלח שלפתי מגבת ראנדומלים מערימות המגבות בארון והתעטפתי בה, מתקדמת לכיוון חדרי שממוקם בקצה המסדרון, לבשתי סווצ'ר עבה, עם טייץ שחור וארוך, ועדיין היה לי קר, הלכתי למטבח, מכינה כוס שוקו חמימה ומתקדמת לכיוון הסלון, מטעטפת בפוך הגדול, ומדליקה את הטלוויזיה הישר לתוכנית שאותה אני אוהבת.

—-

אז אני ליאור מור אם אתם רוצים לדעת עלי משהו כתבתי כמה דברים בפרופיל.
אני רוצה שתגדו לי מה אתם חושבים על הכתיבה, ועל הרעיון, שעדיין מתגבש.
אשמח שתעקבו.


תגובות (8)

הכתיבה מאוד יפה ובשביל בעצם להבין את הרעיון אני אצטרף לקרוא את ההמשך :)
בסך הכול, זה לא נשמע סיפור של ערסים. יש לך כתיבה יפיפייה, את יכולה להפוך את זה לסיפור עמוק ומדהים. רק את תחליטי איך להמשיך את זה, קחי את הבחירה הנכונה בעיניך ^^

18/08/2014 00:36

אני עם זאת שמעליי ברוב הדברים.
הכתיבה שלך ממש יפה, אפשר להגיד שהיא קצת מזכירה את שלי. ממש אהבתי שלא עשית הקדמה, כמו בסיפור ערסים שגרתי, אהבתי את הדרך שהעברת את הדמות. בשונה ממאיה אני יכולה להגיד שזה יהיה מאוד מעניין לראות את ההתפתחות של זה בתור סיפור ערסים.
בכול אופן בהצלחה ואני אמשיך לעקוב.

18/08/2014 00:40

נשמע סייפור ממש ייפה ומעניין להמשיך לקרוא אותו…

18/08/2014 00:43

אהבתי מאוד את הרעיון תמשיכייי

18/08/2014 00:43

המ… בעיקרון זה לא היה שונה משום הקדמה של סיפור ערסים שההקדמה היא הסבר על הדמות הראשית, אבל לפחות זה לא כתוב בשפה רדודה, עם קללות, סמיילים ושגיאות כתיב.
לדעתי הדמות היא גם דמות טיפוסית מסיפורי ערסים, עם שיער בהיר ארוך ועיניים ירוקות. אם את רוצה לנפץ את התדמית של סיפורי הערסים אני ממליצה לך לשנות את הדמות הראשית, תהפכי אותה לחובבת רוק, פריקית, אימו, עולה חדשה מארץ כלשהי (רוסיה, סקנדינביה, סינגפור, ספרד… לא חסר) או אפילו ילדה מפונקת שלא קרה לה דבר בחיים. אני ממליצה לך לא ללכת על המראה הבטוח של הבנות בסיפורים, אלא לגוון- שיער שחצי ממנו קצוץ, שיער מקורזל, שיער בגוונים שונים (כחול, סגול, ירוק, ורוד, שחור עם קצוות בצבע כלשהו או אפילו ג'ינג'י), שיער קצר. ובקשר לעיניים- גם עיניים חומות זה בסדר גמור ודווקא יפה מאוד. אבל אפשר גם בזה לגוון- אפשר שיהיו לה עיניים אפורות או שחורות. היא גם לא חייבת ליהיות עם היקף של 90-60-90, את יכולה למלא אותה בבטן או לגרוע ממנה, לעשות לה עצמות בולטות או בטן טיפה בולטת, שרירים בבטן, את יכולה גם לעשות אותה לא מפותחת בכלל. גם צבע העור יכול ליהיות חיוור, רגיל, אדמדם (זה אמיתי. הצבע עור שלי ורדרד… בערך) או שחור. כמה שיותר גיוון יותר טוב.
כנל לגבי הדמות של בערס- כדאי לגוון בה.
בהצלחה!

18/08/2014 00:48

היה שמש = הייתה שמש, נקבה~
הפסיק לפני – ומסדרת ציפורניים… מיותר.
כול = כל.
מגבת רנדומליים = מגבת רנדומלית.
מערימות = מערמת.
מתקדמת = התקדמתי, פועל בהווה ואת כותבת בעבר – לשים לב.
מטעטפת = מתעטפת.
יש לך הרבה מקומות שהייתי שמה בהם נקודה במקום פסיק.
עוברת לפרק הבא >>>

18/08/2014 18:09

הדמויות שמעלי דיי אמרו הכול. מסכימה עם USER הדמות לא חייבת להיות מושלמת. אני אישית אוהבת פגמים בדמויות.
הפרק קצר מידי, כאילו כמעט ולא קורה בו כלום חוץ מזה שהיא באה לביתה.
הסיפור נשמע מעניין אני עוברת לפרק הבא.

19/08/2014 00:57

סיפור ממש יפה :) אשמח אם תקראי את שלי :)

24/08/2014 16:09
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך