מחולל הזמן – פרק א
קול קירקושי המתכת של פתיחת דלת התא שלי הן שמעירות אותי משנתי .
אני עוד לא מוכנה לקום . עוד לא .. רק עוד קצת …
צינת הבוקר הסגרירי חודרת מתחת לפיסת הבד הדקה שאני מתכסה בה .
אני עוצמת את עניי בחוזקה , כל כך בחוזקה עד שהן כבר מתחילות לדמוע
" לא אקום ! עוד לא .. לא מוכנה !" צעדי הסריס הזחוח נשמעים היטב על רצפת התא הגבשושית .
קול צרוד ומאושר עד בחילה מבשר לי " היום יום סגירת חשבונות פרחחית ! היום יום סגירת חשבונות!"
אני מתאפרת שלא לצרוח . יום סגירת חשבונות . אני כבר יודעת מה זה אומר .
אני עדיין לא מתרוממת , אני מניחה שאיפשהו בתוכי אני מתפללת שהסריס ישכח אותי , ילך לתא אחר,
אבל הוא , בשמחה לא פחותה בה הוא סיפר לי את החדשות המרנינות , מתחיל לנענע את גופי בפראות , עד שאני ממש יכולה להרגיש את העצמות זזות ממקומם, עד שהדמעות מתחילות לעלות לי בעיניים …..
עד שאני כבר לא יכולה יותר .
אני מתרוממת באחת , מביטה על פניו הילדותיות והשמנות , שזורחות מאושר , כאילו ממש לפניי דקות אחדות קיבל מתנת טקס מעבר מוצלחת ביותר .
הוא מחייך אליי חיוך רחב ודוחה ואומר "בוקר טוב פרחחית !" חיוכו הדוחה מתרחב שהוא מתקרב אליי , ולוחש לי באוזן " גלי לי פרחחית .. לא באמת חשבת שלא יתפסו אותך ? לצאת בלי עונש על עברה כזו?" הוא מצקצק בלשונו בזעזוע מזויף " אוי אוי אוי … לגנוב מבית ראש העיירה… עד כמה טיפשה את כבר יכולה להיות ??"
אני מעבירה את מבטי אל הרצפה הלחה , מרגישה איך הזעם מפעפע בי ,
הוא צודק . באמת הייתי טיפשה .
אבל הייתי חייבת . היא הייתה רעבה. אחותי התינוקת הייתה רעבה .
"ועכשיו ?" קול בראשי צורח " מי ידאג לה עכשיו שאת הולכת למות מוות אכזרי כל כך??"
אני נושמת עמוק ומנסה לא לחשוב . המחשבות מכאיבות לי יותר מידי .
בצעד כושל אני מתקדמת לעבר הסריס , מרימה את ידי ונותנת לו לענוד לי את האזיקים .
**********************************************************************************************************
קול ההמון נשמע כבר מהשדרה החמישית .
אני מנסה בכל כוחי שלא לחשוב מה זה אומר , שכולם באו . לראות אותי מתה .
אבל ככול שאני מתקדמת על המדרכה מכוסת הטחב וקול ההמון רק ממשיך להתחזק,
זה מתחיל להיות קשה יותר ויותר שלא לחשוב על זה .
כשאנחנו מגיעים לכיכר הגדולה , אני והסריס המתועב שמלווה אותי , לא שמים לא אלינו בכלל .
כולם עסוקים יותר מידי בלהריע לראש העיירה שעולה בצעד כבד על הבמה , פניו הקטנים והמכוערים מכווצים ממאמץ.
אני נאבקת שלא להקיא . כולם מאושרים כל כך . כאילו הם הולכים לחגוג את טקס המעבר שלהם .
ממש לא כאילו הם הולכים לקחת חלק בתלייה המונית של ילדה בת 16.
מרחוק אני מבחינה בחבל . שמוט , עלוב כל כך . ואני הולכת למות שם .
הגרון שלי מתכווץ במחאה למחשבה הזאת , בדיוק שזוג ידיים גרומות מושכות אותי אליהן .
מתוך החיבוק החונק שנאי נמשכת אליו אני מריחה ריח מוכר של אבק וטחב, יחד עם רוזמרין לבישול .
הריח של אימא .
היא מצמידה אותי בחוזקה אל גופה הצנום , אני יכולה לשמוע שהיא מתייפחת .
"רק לא לבכות " קול מצווה בראשי " לא לבכות . הם ייהנו מזה . עדיף שפשוט תיתני להם חתיכת בשר משובחת "
אני לא יכולה שלא לחשוב על הילדה הקודמת שהם תלו . למרות שהבטחתי לעצמי שלא אחשוב עליה.
קטנה כל כך. רק בת 12 . יותר צעירה ממני .
אבל מה שהיא עשתה היה פשע שאין עליו כפרה . היא תקפה סריס. רק כי הוא החטיף לאח שלה .
אצלנו בעיירה זה דבר שלא יעשה .
אני נזכרת בעל כורחי בהבעה המבוהלת שהייתה לה על הפנים שהיא עתה על הבמה ההיא.. שעכשיו עומדת מולי , והתקדמה לעבר החבל , הלב שלי נמחץ שאני נזכרת בתשואות הרמות שעלו מהקהל שהיא החלה לבכות בכי תמרורים .
אני לא אתן להם את התענוג הזה . אוכלי נבלות שכמותם . אין סיכוי.
אבל ככול שאימא ממשיכה לחבק אותי עוד ועוד , זה מתחיל להיות קשה יותר ויותר שלא לפרוץ בבכי של ילדה קטנה , ליפול על זרועותיה הדקות , ולתת לה לשאת אותי . שלא אאלץ לעשות את זה לבד .
פתאום היא מרפה. עכשיו אחרי שאני כבר לא שומעת אותה מתייפחת באוזני , אני יכולה להבחין שהקהל השתתק .
בטח הבחין בי ובאימא , אולי פתאום הם נזכרו שאני רק ילדה .
"בסך הכל " אני חושבת לעצמי " הם לא באמת רעים , הם פשוט שמחים שזה לא מהאנשים היקרים לליבם . אני חושבת שאני מבינה אותם . נראה לי "
כשאני סוף סוף מעזה ומרימה את הפנים שלי ומביטה עליהם , אני רואה שעל פניי כולם נסוכה הבעת הלם מוחלטת .
אבל הם בכלל לא מסתכלים עליי
הם מסתכלים על הרצפה שמתחתיי ,רק עכשיו אני שמה לב , שמשהו . מושך לי בחצאית .
עכשיו, שאני מפנה את מבטי למטה , אני כבר לא יכולה לעצור את הדמעות , בבכי תמרורים , אני מתכופפת , מרימה אותה ומאמצת אותה אל לוח ליבי . את אחותי הקטנה . את אנני .
אני יכולה לשמוע את הלמות ליבה הקטן , פועם בפראות , את אצבעותיה הרזות , הרבה יותר מידי , מסתבכות לי בשיער , את נשימה על הכתף שלי . נשימה מהירה ומבוהלת .
אני יודעת שהיא יודעת . אין לי ספק . היא יודעת שהיא לא תראה אותי יותר אף פעם . וגם אני יודעת .
אני מצמידה אותה אליי , עוד קצת .. רק עוד קצת . ואז מרפה .
מבלי לפתוח את העיניים אני מניחה אותה בעדינות על הרצפה.
בדיוק שאצבעות שמנמנות מושכות לי בשיער , גוררות אותי לעבר הבמה .
הקהל עדיין שותק. כנראה המום .
סוף סוף האצבעות מרפות ואני מוטחת באלימות על האדמה הלחה .
לוקחות לי דקות ארוכות לפתוח את העיניים . דקות ארוכות מאוד , הקהל עדיין לא משמיע הגה .
אני כבר לא בטוחה שהוא בכלל שם .
שאני פותחת את העיניים אני רואה את התחתית השחורה והבוצית של הבמה שעלייה אני עומדת להיתלות , כשאני נעזרת בכל דבר אפשרי , אני מתרוממת , נעמדת , ומביטה לעבר האנשים שיושבים שם . עד הבמה .
הם שלושה . ראש העיירה האכזר , אשתו המלוקקת , ובנם המפונק .
אני לא יכולה להביט על האישה , ובטח שלא על ראש העיירה , אז אני מביטה אל עבר הבן , במבט נוקב וחסר פשרות . אבל הוא לא מביט בי .
עיניו הכחולות משוטטות סביב סביב . רק לא עליי . כאילו הוא מפחד ממני . מתבייש . ובצדק .
הוא גדול ממני רק בשנה כמעט . רק שנה . זהו.
עכשיו אני כבר רוצה שהוא יסתכל , כל כך רוצה . כמו ייתן לי הוא ,דין וחשבון על מה שאביו הולך לעשות לי . לגזול את חיי .
אבל הוא לא מסתכל.
אני ממשיכה להביט בו שפתאום קולו הצרוד והמוכר של הסריס צווח לי באוזן
" תעלי כבר פרחחית ! תעלי כבר !"
אני עולה , לא מסירה את מבטי מהנער , שפתאום קולו שלא ראש העיר נשמע בבהירות מפחידה ומצמררת . כאילו הוא מדבר לי ישר לתוך האוזן :
" אמה וונדרסון. בעוד רגעים ספורים הולכת למצות את עונשה על גנבה מתועבת ביותר "
הוא מכחכח בגרונו ברוב חשיבות ואז ממשיך
" לפי בית המשפט העליון לפשעים עכשווים ועתידיים ,העונש שנקבע הוא עונש מוות "
אני יכולה ממש להרגיש את עיניו הקטנות והמימיות מתמקדות בי בחדות
" נא לצעוד אל החבל "
לצעוד אל החבל . פשוט כל כך . לצעוד ולהשאיר הכל הכל מאחור . את כולם מאחור .
אני מתחילה לצעוד.
עדיין לא מסירה את מבטי מהנער . שיסתכל . רק שיסתכל .
ברגע שאני מגיעה לחבל קורים שני דברים במקביל ,
צרחה צורמת שמכאיבה לי לעור התוף נשמעת מכיוון הקהל, וכולם בלי יוצא מהכלל מחפשים מי צרח,
והנער מסתכל .
לפני שאני מצליחה להבין מה קורה , אני מרגישה מישהו שתופס אותי ביד , מושך אותי אחריו .
ואני רצה , בכל כוחי , רק לברוח , להעלם , לא משנה לי עם מי , לא משנה לי לאיפה . רק לברוח .
מאחור אני שומעת את צרחת ראש העיירה שמבין שנעלמתי , ומלפניי אני רואה את יער הערפל .
ההכרה שלשם אני הולכת מכה בי כמו ברזל מלובן ישר בבטן ,
יער הערפל. אוי ואבוי לי .
אני מתעלמת מהצורך שלי לעצור , להתרחק משם . הכל טוב יותר ממה שהשארתי שם מאחור .
מהר מאוד אני מרגישה את הקוצים החדים שורטים באכזריות את הרגליים היחפות שלי, אני רצה עוד ועוד . מתעלמת מהכאב , שמתחיל להיות פחות ופחות נסבל .
אני לא עוצרת .
***********************************************************************************************************
לוקח לי זמן להתעורר
אני אפילו לא יודעת כמה , גם לוקח לי המון זמן להבין מה מעיר אותי , שאני מבינה אני קופצת בבהלה .
זוג ידיים גבריות, מנענעות אותי בעדינות , מלטפות לי את הגב .
הידיים שלו . של הנער.
תגובות (4)
זה מצוין שזה ארוך!!!!!!!!!
תקשיבי זה אחד הסיפורים הכי יפים שקראתי באתר!!! (אני יודעת שזה רק הפרק הראשון אבל עדיין…)
ופליז תמשיכי!!!!
מקסים!
יש לך יכולות כתיבה מאוד גבוהות, יש לך שליטה מוחלטת על תארים, עלילה מעולה, פתיחה מצויינת. רק שאלה קלילה: האם את חובבת של משחקי הרעב?
ערב טוב לילך
הסיפור מהמם, כייף לקרוא אותו והאורך שלו רק משפר את תוכנו
תודה ואנא תמשיכי
ב ק י♥♥♥♥♥♥♥
תודה רבה !! זה ממש חשוב לי לשמוע את מה שאתם חושבות , ותמיד נפלא לקבל טפיחה על השכם ..בקשר לשאלתךVenoturus אכן כן .. אני חובבת משחקי הרעב , ואת צודקת לגמריי שהסיפור מאוד מושפע מכך :)