דובדבנים בשלכת (פרק 4)
קפה ״אלפונסו״,
פאלוס ורדס, לוס אנג׳לס,
2016.
״אספרסו קצר, גברתי?״
המלצרית הניחה את כוס הקפה על השולחן והתהלכה משם, נועצת מבט אגבי בהנרי.
״ראית איזה מבט היא דפקה לך?״
קלואי נראתה משועשעת למדי תוך כדי ערבוב ספל הקפה שלה. ״בכל זאת… אתה גבר נאה למדי אם יורשה לי להג-״
״אל תנסי אפילו!״ הנרי עצר אותה אבל הבעת פניו היתה משועשעת לא פחות.
קלואי עשתה קולות של בחילה מאחורי הקפה שלה.
״תזכיר לי שוב למה אנחנו נפגשים במקום הטחוב הזה כבר בפעם העשירית? חסר מקומות לשבת בהם לקפה בפאקינג לוס אנג׳לס…? ועוד כל כך רחוק מהבית שלך… בחיי שאתה אדם מוזר מאוד הנרי קרטר.״
הנרי זרק את שארית הסיגריה שלו למאפרה ונשען אחורה על הכיסא שלו.
״את יודעת טוב מאוד למה אנחנו פה, ניהלנו את השיחה הזאת בערך מאה פעם.״
הוא העיף מבט בשולחנות העץ המהגוני שלבטח ידעו ימים יפים יותר.
״אני לא מתכוון לשבת באיזה ׳סטארבקס׳ במרכז הדאונטאון או בבברלי, כשכולם מזהים את הפרצוף של ״הבן של קרטר״. נמאס לי ללחוץ ידיים לאנשי עסקים, לעיתונאים. אני כבר לא שם. לא רוצה שיזהו אותי. לא רוצה שידברו איתי… לא בתקופה הזאת של החיים שלי לפחות.״
״הנרי…״
״אל תרגישי רע בשבילי, קלואי. באמת. אני לא מסכן. אני פשוט צריך קצת… פסק זמן אני מניח. מכל זה. בדיוק כמוך, אם כבר אנחנו עוסקים בעניין…״
קלואי סיימה את האספרסו שלה והניחה את הספל על השולחן באיטיות מופלגת.
״אף פעם לא התערבתי בעסקים שלך עם אבא שלך. לא פעם אחת.
אני יודעת איך זה נראה מבחוץ. ואני לא ממש במקום של לתת לך עצות…״
היא ערבבה בהיסח הדעת את הספל הריק עם הכפית.
״אבל אני כן חושבת שמערכת היחסים שלך עם אבא שלך צריכה לעבור מקצה שיפורים. זה מתחיל במשפחה, ואז מגיע לעסקים, ומשם הכל מתדרדר במהירות אם לא מטפלים בזה בזמן…״
אביו של הנרי הוא פיליפ קרטר.
מצעירותו היה נחשב למבריק במיוחד בקרב חבריו הסטודנטים לספסל הלימודים. פיליפ גדל בדטרויט, מישיגן, בשיא הפריחה של העיר בזמנו.
הוא נכנס לאוניברסיטה בדטרויט במטרה אחת: לסיים תואר במדעים ובאלקטרוניקה עם הציון הגבוה ביותר. והוא גם הצליח – ועוד איך. אביו של פיליפ היה אדם קשה יום שעבד לפרנסת משפחתו בסלילת כבישים ובעבודת כפיים קשה מאוד. את פיליפ זה הרתיע. הוא כיבד מאוד את אביו. אבל הוא גם ידע שבהיעדר השכלה נאותה הוא יסיים את חייו באופן דומה, והוא קבע לעצמו יעדים שונים בתכלית.
פיליפ סיים בהצטיינות את התואר והקים חברה קטנה בשם ״קרטר פתרונות טכנולוגיה בע״מ״. מאוחר יותר השם שונה ל״קרטר טק״.
בתחילת דרכה החברה מנתה כעשרה עובדים בלבד, פיליפ בתור היזם והבעלים, ועוד כתשעה חברים שקיבץ, כולם מהנדסים, כולם גאוני אלקטרוניקה ברמה כזו או אחרת. החברה פנתה לשוק הכללי עם המצאות קטנות כגון נורות ניאון מחליפות צבעים שהותקנו בצעצועי ילדים, קלטי רדיו משופרים וקטנים יותר וכן הלאה.
לאחר שהחברה יצרה לעצמה הון ראשוני וגדלה מעט, היא שינתה את סגנון הייצור והחלה לפתח מוצרים ופתרונות לחברות תעשייתיות גדולות, ביניהן אינטל, מייקרוסופט מערכות ועוד מספר שחקנים גדולים בתחום ההייטק המתעורר.
בשנת 1992 ייצרה חברת ״קרטר טק״ את האבטיפוס הראשון שלה למחשב ביתי והפכה בבת אחת לשחקנית משמעותית מאוד בתחום מוצרי האלקטרוניקה למשתמש הביתי, עם נתח שוק של 35% בזמנו.
בשנת 2016, ״קרטר טק״ היא לא פחות מתאגיד טכנולוגי אדיר המונה עשרות אלפי עובדים הפזורים על פני 27 מדינות, עם מניות נסחרות בבורסה בשווי משוערך של 536 דולר למנייה. החברה משווקת מגוון מוצרים אדיר שכולל טלפונים סלולאריים מתקדמים, מחשבים ניידים, טאבלטים וגאדג׳טים שונים עם דגש רב על נוחות וחווית משתמש, עיצוב מודרני ולא מתפשר ואיכות גימור ברמה הגבוהה ביותר, לכל מוצר שיוצא ממפעל החברה.
ובתוך כל הקלחת הזאת, הנרי נולד וגדל.
תגובות (3)
אוהבת את הכתיבה שלך!! יפה!
עושה רושם שאתה מתמצא בתחום החומרה…
אני בודק תוכנה אבל מבין גם בחומרה :) וכמובן גיק מושבע XD