dani9196
שטויות.

שאיפה

dani9196 05/11/2013 1064 צפיות 18 תגובות
שטויות.

"אנשים, הם לא ממש מפריעים לי. ובכן, כן, הם טיפשים למדי… אנוכיים… אכזריים… אבל הם לא מפריעים לי… כלומר, תראו אותם, הם הצליחו לבנות חברה מאורגנת להפליא, ומקושרת גלובאלית, אבל הם לא מנצלים את זה… אין להם שאיפות. קחו למשל את גזע הפולוקס מקבוצת הכוכבים התאומים, תוך כמה אלפי השנים בהם התקיימו בתור חברה, הם הצליחו להמציא את המסע הבין כוכבי ואת התרופה למוות, וזה עם חברה הרבה פחות מאורגנת מהאנושית. הם הצליחו, כי להם היה משהו שלאנושות אין, שאיפה. הם ידעו והסכימו מראש שזה מה שהם רוצים לעשות – למצוא דרך להגיע אל כוכבים אחרים ולפתור אחת ולתמיד את הבעיה המטרידה שהיא המוות, והם ישבו במשך כמה אלפי שנים ועבדו על העניין, עד שלבסוף הצליחו. והם עשו זאת בזמן קצר ועם אמצעים דלים יחסית, וזה בגלל שהם ידעו מה היעוד שלהם והקדישו את כול חייהם עבורו. בני האדם מצד שני… לבני האדם אין יעוד. הם חיים בחברה מאורגנת להפליא, ועם זאת, כול אחד מהם חי לעצמו, מקדיש את כול חייו לרדיפה אחר האינטרסים הזמניים שלו. כלומר, הם יכלו להקדיש את חייהם למטרות נעלות בהרבה, ועם חברה וקידמה כשלהם, גם להצליח בגדול, אבל הם פשוט מבזבזים זמן, מאמץ ובכול הכנות, את עצם החיים שלהם, על עצמם. ואני לא מדבר רק על כך שישנן מטרות חשובות בהרבה משירות עצמי, כי הם יכלו גם לשרת את עצמם יותר טוב אם רק היו מפסיקים לשרת רק את עצמם כול הזמן. כלומר, אם היו משתפים פעולה ובמקום להתרכז רק בעצמם, היו מחליטים לרכז את כול האמצעים העומדים לרשותם לצורך יעוד אחד מוגדר וקבוע מראש, כמו הפולוקס, הם היו מוצאים תרופה למוות בזמן קצר בהרבה. אבל במצב הנוכחי, כול אחד מהם משרת רק את עצמו ומת, ואז הכול יורד לטמיון. זה פשוט טיפשי. הם פשוט מבזבזים את החיים שלהם. יחסית ליצורים כה תבוניים, הם טיפשים להפליא. גזע הפולוקס הצליחו להבין כבר מזמן שהמוות מהווה בעיה חמורה ביותר וקבעו מיד משהסיקו זאת שעליהם לפתור את הבעיה. בני האדם לעומתם, ממשיכים להשלות את עצמם באשליה מטופשת של אלמותיות. הם אומרים לעצמם שהכול יהיה בסדר ושהמוות הוא רק חלק מהחיים, למרות שהם מספיק חכמים כדי להבין שהמוות הוא מטרד לא קטן. הם פשוט מסרבים להתמודד עם הבעיה. אך הרסניים, אנוכיים וטיפשים ככול שיהיו, בני האדם לא מהווים איום על אף גזע תבוני מלבד עצמם. בהינתן חוסר האמביציה שלהם, אינני מאמין שיצליחו לפתח שיטה יעילה למסע בין כוכבי בעתיד הקרוב, ולכן החלטתי, בתור ראש המועצה לשימור גזעים תבוניים, להשאיר את בני האדם להתקיים עוד מחזור גלקטי אחד, עד לחידוש הדיונים בעניין גזעים תבוניים מסוכנים."

-מתוך דבריו של ראש המועצה הגלקטית לשימור גזעיים תבוניים, גורגונישיו הקיסטן על האנושות. נלקח מהפרוטוקול של ישיבת המחזור הגלקטי המאה ושלושים ושניים מיליון.

"גזע הפולוקס הוא גזע שאפתני ומסוכן למדי. תוך זמן קיומם הקצר, הם הצליחו להגיע להישגים מרשימים בהחלט ומההתנהגות האגרסיבית שלהם כלפי יצורים אחרים מכוכב הבית שלהם ניתן להסיק כי כאשר יפגשו עם גזע תבוני נוסף, ינסו להשמידו. על כן החלטתי, בתור ראש המועצה לשימור גזעים תבוניים, לא לחכות למחזור גלקטי נוסף ולפעול בעניין הפולוקס לפי פרוטוקול 'גזע תבוני מסוכן'. השאפתנות והתבונה של הפולוקס ראויים להערצה, אך הסכנה הנשקפת מהם לגזעים תבוניים אחרים היא ממשית ומידית, לכן אני חושש שנאלץ להכחיד את הפולוקס כולם, מלבד פרט יחיד שישלח לשימור בהקפאה קריוגנית, כפי המצוין במסמך הפרוטוקול."

-מתוך דבריו של ראש המועצה הגלקטית לשימור גזעים תבוניים, יביבוב קורפורקור על הפולוקס מקבוצת הכוכבים התאומים. נלקח מהפרוטוקול של ישיבת המחזור הגלקטי ה-131,999,930.

מסכנה מתבקשת: שאפתנות והרצון להגיע לאנשהו הם דברים מסוכנים העלולים להביא להכחדה. אם ברצונה לשרוד, על האנושות להמשיך במסלול הנוכחי שלה – אל שום מקום.


תגובות (18)

טוב זה מדכא.

05/11/2013 08:26

למה?

05/11/2013 08:29

שטויות? שטויות פילוסופיות שעוסקת בהתקדמות הגזע האנושי להכחדתו, לא בגלל התקדמות הטכנולוגיה אלא בגלל הפרימטיביות הטבעית שלנו. זאת מחשבה די מדכאת, הלא כך?
למרות זאת, אהבתי מאוד את קטע זה. הוא כתוב בצורה נאה מאוד, יש לו מבנה מיוחד שלא ראיתי כבר מספר שנים והרעיון עצמו הוא מקורי למדי.

-אורי

05/11/2013 08:35

כי בעצם זה אומר שעדיף שנמשיך להתקדם לשום מקום אבל תחשוב שנייה, לאן באמת אפשר להתקדם? זה גורם לי להרגיש כאילו אני קיימת רק בשביל כלום. שאני סתם נוצרית שאנחנו לא יותר מעוד יצור בעל חיים ולא יותר מזה, אנחנו לא חשובים אנחנו לא בעלי משמעות ואנחנו סתם. זה מדכא. זה גורם לי להרגיש שאנו סתם. שכל היקום הוא פשוט סתם ולמעשה חלל ריק הוא שווה ערך אל היקום שלנו.

05/11/2013 08:36

*נוצרתי.
תיקון אוטומטי מטומטם.

05/11/2013 08:37

זו צורת הסתכלות, כן.
(אבל אנחנו עדיין יכולים למצחוא תרופה למוות כמו הפולוקס ולקוות שלא יכחידו אותנו כי אנחנו אלימים…)

05/11/2013 08:43

מצוין. מה שכן, מה שמסקרן אותי היא ישיבת המחזור הגלקטי. זו מעין וועידה של ישויות עליונות, הקובעות אילו גזעים יתקיימו ואילו יומתו? או שאלו רק יצורים תבוניים בעצמם? כי אם זו האפשרות השניה, אז אתה יכול לכתוב סיפור מד"ב על המאבק הפוליטי על האם להכחיד גזעים תבוניים זה אתי או לא.

15/11/2013 05:49

האמת היא שיש למועצה הגלקטית לשימור גזעים תבוניים סיפור רקע די סבוך (אותו לא פרסמתי). דרך אגב הם הוזכרו גם בסיפר אחר שלי. הם בעצם גזעיים תבוניים שפרצו את גבולות המרחב והזמן ועכשיו נמצאים (אם זה מתאים לומר "נמצאים") בעל מרחב ובאים לבקר מדי פעם במרחב ולעשות כול מיני דברים כמו לשמר גזעים תבוניים ולהכחיד כאלה שמסכנים אחרים.

16/11/2013 09:27

אני מבין. ומהו שם הסיפור (ואגב, פיתחתי תיאוריה מעניינת לגבי מהותו של העל מרחב. אם תרצה לשמוע אותה בהזדמנות, רק תגיד)?

16/11/2013 09:55

הסיפור נקרא "אנחנו פשוט מבזבזים את הזמן", הוא לא טוב כמו זה, אבל הוא סבבי כזה.
ואתה יכול להשמיע לי את ההיפותזה שלך (כי אני מניח שזו לא "תיאוריה" של ממש) בכול זמן שתרצה.

16/11/2013 11:11

טוב, בעניין העל מרחב, הרעיון הקטן שלי היה שהעל מרחב הוא פשוט המקום (או העל מקום) שבו נמצאים החלקיקים בזמן סופרפוזיציה (מנהור קוונטי). חשבתי לכתוב סיפור מצחיק על זה.
ועוד דבר קטן: בלי "סבבי" בבקשה. זו רק בקשה, אבל אני שונא את המילה הזו (אפילו יותר מאת המילה "סבבה").

16/11/2013 11:36

לפי מיטב הבנתי, סופרפוזיציה אינה מנהור קוונטי, אלא התופעה הגורמת למנהור. תופעת המנהור נובעת מהתנהגותם הגלית של חלקיקים (דואליות גל חלקיק, כלומר, מצבו של החלקיק מתואר כפונקצית גל המתארת את הסיכוי שהחלקיק ימצא במקום מסוים ברחבי הגל לאורך זמן, או במילים אחרות, החלקיק נמצא בכמה מקומות בו זמנית – בסופרפוזיציה). אפשר לחשוב על החלקיקים כמו גלי קול למשל, ברגע שהם פוגעים במחסום, הם מעבירים את ההדהוד (פונקצית הגל) שלהם אליו והמחסום מעביר אותו לצדו השני. התהליך מתאפשר בגלל שפונקציאת הגל אינה מתאפסת לגמרי בפגיעה במחסום פוטנציאל, אלא ערכה יורד כאשר היא ממשיכה לנוע דרכו ולכן ישנו הסיכוי למצוא את החלקיק בעברו השני של המחסום, (כיוון שפונקצית הגל המתארת את הפוזיציה האפשרית של החלקיק נעה דרך המחסום.) בקיצור, סופרפוזיציה היא תופעה נרחבת יותר ולאו דווקא מנהור קוואנטי, (אני חושד שידעת את כול זה) ובעניין התאוריה שלך, כול עניין הסופרפוזיציה הוא סטטיסטי והסתברותי בלבד ואין החלקיק נמצא למעשה בכול המקומות בו זמנית, אלא רק מסתבר שהוא נמצא בהם, ולכן, לפחות לדעתי, ההסבר שלך לא עונה על שום שאלה, אבל זו רק דעתי. וסבבה, אני לא אשתמש יותר במילה "סבבי".

16/11/2013 15:18

אני מבין. אם כבר, ידעת שלאחרונה גרמו לסופרפוזיציה מבוקרת במעבדה? הימים עד למסע בלתי מוגבל בזמן-מרחב ספורים (או השנים,, או העשורים, או…טוב, הבנת את הרעיון).

17/11/2013 05:27

מה זאת אומרת שגרמו לסופרפוזיה בתנאים מבוקרים? גרמו לחלקיק להיות בשני מקומות בו זמנית פיזית והשקיפו על זה?

17/11/2013 10:43

בדיוק! מרגש, נכון?

17/11/2013 10:44

טוב, אי אפשר לומר שהשקיפו על זה (אתה מכיר את העקרון) אבל אני מניח שזה הופיע להם בחישובים.

17/11/2013 10:45

טוב, אי אפשר לומר שהשקיפו על זה (אתה מכיר את העקרון) אבל אני מניח שזה הופיע להם בחישובים.

17/11/2013 10:46

מעורר תקווה…

17/11/2013 12:33
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך