Moonstone
אגב, בנוגע לסיפור "דם מלכותי" - פרק שלישי יעלה בקרוב פשוט קצת נתקעתי.

קלאסי.

Moonstone 12/08/2015 979 צפיות 8 תגובות
אגב, בנוגע לסיפור "דם מלכותי" - פרק שלישי יעלה בקרוב פשוט קצת נתקעתי.

אני זוכרת שהלכתי ברחובות העיר העמוסה. לא היה לי יעד ברור. אחרי בערך חצי שעה של הליכה במעגלים התחלתי להרגיש מוזר. לא הרגשה של מחלה, אולי אינטואיציה, העיקר שזה לא הרפה ממני. ניסיתי להזכר אם קרה משהו מיוחד במהלך היום: כמו כל יום רגיל קמתי, התארגנתי והלכתי לבית הספר. בזמן הלימודים הכל הלך רגיל ואז בסוף היום הלכתי ל… למה אני לא זוכרת? התאמצתי להזכר מה עשיתי אחרי בית הספר ובכלל, מה הביא אותי להליכה בלי יעד הזאת. כל מה שאני זוכרת הוא שיצאתי מהשער לכיוון תחנת האוטובוס…
לפתע הרגשתי צורך עז ללכת לכביש שליד התחנה. בלי לדעת למה התחלתי לרוץ לשם. כשהגעתי ראיתי מעגל גדול של ניידות משטרה, אמבולנסים ואנשים מבוהלים. התקרבתי באיטיות אל ההמון ומחזה נוראי נגלה אל עיניי: שורת גופות מדממות וחבולות שוכבות בשורה מסודרת. עברתי על הגופות הדוממות. הרגשתי כאילו מישהו נתן לי סטירה מצלצלת. זיהיתי את הגופה השנייה משמאל, זאת הייתה אני. רגע… אני?! הרי זה בכלל לא הגיוני! תמונות החלו לחזור אליי – אנשים צורחים ונמלטים, אני נופלת, שמי הצהריים הכחולים-מבריקים מחשיכים. ההבנה הכתה בי. אני מתה.
"אכן, את מתה, אנחנו מתים." אמר קול גברי לידי. עברו כמה שניות עד שהשתכנעתי שהוא דיבר אליי. הבטתי בו ובשורת הגופות, הוא שכב שם, ממש לידי.
"אנחנו מתים? איך זה קרה? איך אנחנו כאן עכשיו?" שאלתי אותו. במחשבה לאחור, אני לא יודעת מאיפה גייסתי את הכוח לצאת מההלם הדיכאוני ולשאול שאלות.
"גם אני לא זכרתי דבר ממה שקרה עד שהקשבתי לשוטרים. זה היה רצח." הוא ענה.
"רצח?! רצחו אותי?!"
"כן. את רואה את האיש שנאבק עם השוטרת הזאת שם בצד? הוא הרוצח."
ראיתי את השוטרת מנסה ככל יכולתה לאזוק את הרוצח.
"בנוגע לאיך אנחנו כאן," האיש המת המשיך, "אל תסמכי על המילה שלי אבל לפי דעתי אנחנו זיכרון. עשיתי על הנושא עבודת גמר בעברי. לא רוחות, אלא הזיכרון שלנו, של אחרים עלינו, אפשר לקרוא לזה הצל שלנו."
"נראה לי שהבנתי. מה שעוד לא הבנתי, זה למה האיש הזה רצח אותנו?" תהיתי.
"אולי כי היה לו משעמם. אולי כי שגרת החיים לא הייתה שווה את זה"
זה לא היה קולו של האיש המת. הקול הגיע מאחורי. הסתובבתי וראיתי את הרוצח. הוא עמד ובהה במתרחש. חבורת השוטרים התפזרה וראיתי את גופתו המדממת. מפרצופי השוטרים הסקתי שהוא ירה בעצמו.
"קלאסי לא?" הרוצח אמר בעודו בוהה במתרחש, "פשוט קלאסי."
הנהנתי בשקט.


תגובות (8)

הרעיון לא משומש מדי, ולכן – מוצלח.
חסרים לטעמי כמה תיאורי סביבה, רקע אנושי, רגשות…

פיסוק:
"אחרי הליכה במעגלים, (חסר פסיק) התחלתי…"
"… הכל הלך רגיל, (שוב חסר פסיק) ואז בסוף…"
"… אחרי בית הספר, (פסיק) ובכלל – (קו מפריד יותר מתאים לתחביר, אם כי זו לא טעות) מה הביא…"
"כל שאני זוכרת, הוא, ש…" (פסיק לפני -או- אחרי המילה 'הוא', תלוי היכן לדעתך על הקורא לקחת נשימה).
"לפתע, (פסיק) הרגשתי צורך…"
"מבלי לדעת למה, (פסיק) התחלתי לרוץ".
"כשהגעתי, (פסיק – נו מה יהיה?) ראיתי…"
התקרבתי אל ההמון, (פסיק) ומחזה…"
"שוכבות בצורה מסודרת. (לרדת שורה) עברתי…"
"זה לא הגיוני!" (לרדת שורה, ואפילו להוסיף שורה רווח).
"אנשים צורחים; אני נמלטת; השמיים…" (נקודה-פסיק במקום פסיק).
"אנחנו מתים" (הנקודה מיותרת בסוף ציטוט).
"דבר ממה שקרה, (פסיק) עד שהקשבתי".
"… זה היה רצח" (נקודה מיותרת) … "הוא הרוצח" (שוב נקודה מיותרת).
"בנוגע לאיך אנחנו כאן" (פסיק מיותר) … "על המילה שלי, (חסר פסיק) אבל…"
"הזיכרון שלנו; (נקודה פסיק במקום פסיק) של אחרים עלינו. (נקודה במקום פסיק)".
"אפשר לקרוא לזה הצל שלנו". (נקודה בסוף משפט -ולא- בסוף ציטוט).
"לא היתה שווה את זה…" (שלוש נקודות מדגישות את התהיה, ללא הנקודות זו תשובה החלטית. לשיקולך).
"לא היה זה קולו של המת, (פסיק) הקול הגיע מאחוריי".
"ראיתי את הרוצח. (לרדת שורה) הוא עמד ובהה".
"מפרצופי השוטרים, (פסיק) הסקתי…"
"קלאסי, (פסיק) לא?" .. "פשוט קלאסי". (נקודה בסוף משפט -לאחר- הציטוט).

עברית:
"לא מחלה, [אלא] אולי אינטואיציה" – חסרה מילת ניגוד.
"העניין הוא ש" או "עיקר כוונתי הוא ש" – לא 'העיקר ש'.
"כמו [ב]כל יום" – היום אינו הנושא, אלא מה שקרה בו.
"הכל הלך [כ]רגיל" – זה סיפור, לא שיחת טלפון (וגם אז כדאי לדבר נכון).
"להליכה חסרת היעד" – במקום 'בלי-יעד'.
"ללכת [אל] הכביש" – הכביש הוא היעד. 'לרדת לכביש' משמש למשהו מיידי.
"[מ]בלי לדעת למה" – לאותיות בכל"מ יש שימוש חשוב.
"היתה זו… אני!" – הצעה בלבד, להעצמת ההפתעה.
"זה הרי לא…" – נכון יותר מ-'הרי זה לא'.
"אמר קול גברי" – לא 'קולל'. נכון, טעות הקלדה, אבל מה עם הגהה?
"איך אנחנו כאן? שאלתי" – המילה 'אותו' מיותרת.
"היה זה רצח" – הספרותי, לעומת 'זה היה רצח' – העממי.
"בנוגע לאיך הגענו לכאן" או "איך זה שאנחנו [נמצאים] כאן".
"[האיש המת] המשיך" – (המילים 'האיש המת' מיותרות). ההמשך מתייחס בהכרח לאותו הדובר.
המילה 'תהיתי' מיותרת. לחלופין – "תהיתי בקול".
"לא היה זה קולו" – במקום 'זה לא היה'.
"כשהסתובבתי, ראיתי את… הרוצח" או "היה זה… הרוצח".
"מפניהם של השוטרים" – יותר מכובד מ-'פרצופיהם'.

תוכן:
המת לא זוכר איך הוא מת? זה קרה ממש עכשיו?
הלם – אולי, דיכאון? לא מתאים לרוח.
אם הרוצח הוא גבר, שוטר אמור להשתלט עליו, לא שוטרת.
'זיכרון של אחרים'? והרי יש לגיבורינו מחשבות וזיכרונות משל עצמם!
השיחה השקטה והמנומסת בין הרוצח לנרצח, לא מתחברת לי עם הסיטואציה רוויית האקשן. גם ההשלמה המיידית של הגיבורה עם מצבה, מוזרה משהו.

משלב לשוני גבוה יחסית למצוי באתר, כבוד.

12/08/2015 03:39

אין לי מושג על מה הכותב למעלה בילבל את השכל אבל אני חושבת שזה סיפור נפלא

12/08/2015 10:15

וואו ממש תודה על העזרה אני אקח לתשומת ליבי!

12/08/2015 11:47

ותודה^^

12/08/2015 11:48

זה ממש יפה אל תעשי את זה רק סיפור קצר זה יפה אני רוצה להמשיך ליקרוא תעשי את זה ספר בבקשה !

12/08/2015 12:13

אהבתי

12/08/2015 15:21

ממש אהבתי את צורת הכתיבה. אני אוהבת שסיפורים נגמרים במין סוף לא ברור, אבל אני מסכימה עם ליה, בבקשה תמשיכי לכתוב את הסיפור הזה!

24/08/2015 13:23

והרגע שהיא מגלה שהגופה זו בעצם היא העביר בי צמרמורת, את כותבת בצורה מרתקת.

24/08/2015 13:27
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך