המשחק הכי גרוע שיש
אני אוהב משחקי מחשב בסגנון משחקי תפקידים. אני אוהב להיתקע במפה הראשונה הרבה יותר זמן ממה שהמעצבים של המשחק תכננו שאבלה בה, ולעלות רמות לאט ובזהירות. לראות את הלוחם הורג את החילזון בארבע מכות, ואז בשלוש, ואז בשתיים, ואז באחת. וכל מה שהוא עשה בשביל זה זה להרוג חילזונות, שוב ושוב ושוב. מה שאני לא אוהב זה כשמגדירים רמה כלשהי שהיא הכי גבוהה. 50, 99, 100, 342, גם 9,999. כל אחד מהם נמצא שם בשביל להגיד לי שגם אם אעשה את אותו הדבר שוב ושוב ושוב, בסוף זה יהיה חסר תועלת. היה משחק אחד ביפן, הוא יצא בשנות ה80 המוקדמות לאיזה קונסולה מיושנת. המשחק הזה לא מכר הרבה אך הפך לקלאסיקת קאלט עם השנים, והיום עותקים מקוריים שלו נמכרים בסכומים מגוחכים.
כשמתחילים לשחק מקבלים את הסיפור של הדמות הראשית: הוא בן 40, מרושש, מובטל, חסר בית, ובחוב של 10 מיליארד ין ליאקוזה. אחרי שהוא מאבד אצבע הוא מקבל את הגזרה המרה: אם תוך שבוע הוא לא מוכן עם כל החוב שלו, הוא והמשפחה שלו מתים. עם האיום הזה ו0 ין בכיס שלו, הדמות הראשית יוצא לדרכו. המשחק הזה נחשב לבלתי אפשרי. ביום הראשון אפשר להרוויח רק 50 ין ממטבעות שהדמות הראשית מוצאת ברחבי המפה, ואף עסק לא מוכן לראיין אותו בגלל שהוא צריך להתקלח בבית המרחץ, אבל כניסה לבית המרחץ עולה 55 ין. ביום השני אפשר להשיג 25 ין מלחטט בפח זבל שלא היה שם ביום הראשון, אבל בית המרחץ סגור בגלל הגשם והדמות הראשית חוטף דלקת ריאות אם הוא עומד בגשם 25 שניות, ואז הוא צריך לקנות בבית המרקחת תרופה, שעולה 80 ין שאין לו. ביום השלישי הוא מתמוטט ומובהל אל הרופא. הרופא מטפל בו בחינם ולדמות הראשית יש הזדמנות לגנוב לו את הארנק ולהרוויח 300 ין. אחרי שהוא לוקח את הכסף הוא הולך לבית המרחץ וסוף סוף יכול להתראיין למקומות עבודה, אך אף אחד מהם לא יעסיק אותו כי אין לו את מה שצריך. לדמות הראשית יש סטאטים שאפשר לשפר בכל מני פעולות: אינטליגנציה לחנות ספרים, סיבולת לעבודה במפעל, כריזמה ו1,000 ין לתרמית פירמידה, קואורדינציה לעבודה במספרה ומזל להימורים. רק ביום הרביעי הוא מקבל את ההזדמנות להתקבל לעבודה כלשהי, אבל אף אחת לא משלמת מספיק. במפעל יש חדר סודי עם שק איגרוף, ואם השחקן יתאמן עליו 20 פעמים עד הדדליין הוא יקבל את הסוף הסודי שבו הדמות הראשית קורעת את הבוס של היאקוזה והופך לבוס החדש. חוץ מזה לא הייתה דרך לנצח במשחק עם הסכום של החוב, חוץ מלהמר בקזינו. בקזינו יש מספר משחקים: בלאק ג'ק, פוקר ומכונות מזל. כל המשחקים דורשים הימור התחלתי, אך הסיכוי להגיע ל10 מיליארד לפני שמאבדים הכול הוא פחות מאלפית האחוז.
בקזינו ישנו משחק אחד ששונה מהאחרים – רולטה רוסית. אין הימור התחלתי, כדור אחד, סיבוב של התוף לפני כל ירייה, סיכוי של 5\6 לשרוד. על הכדור הראשון ששורדים מרוויחים 1,000 ין. על השני – 10,000, השלישי 100,000 וככה הלאה. נדרשים שבעה נצחונות רצופים ברולטה רוסית בשביל לנצח במשחק. הקטע הוא שאם העודף גבוה מספיק, אפשר לקבל סוף אחר בכל פעם. אפשר להחזיר ליאקוזה את החוב ולחזור להיות חסר בית ומרושש, או שאפשר להחזיר להם את החוב ולצאת עם עוד 90 מיליארד ין, שמזכים את השחקן באחוזה ענקית. בטריליון ין הדמות הראשית קונה את כל טוקיו, ובמאה טריליון את כל כדור הארץ. אבל זה דורש 12 ניצחונות רצופים ברולטה רוסית. אף אחד לא הצליח להגיע אפילו ל10 מיליארד לפני שהוא ירה לעצמו בראש וסיים את המשחק (שאין בו שמירות כיאה למשחק מהתקופה), אך שום דבר מזה לא משנה כי ב2009 מישהו גילה בטעות גליץ' במשחק. ביום הראשון, ליד המסומם המעולף שמוצאים לידו 2 ין יש קיר עם כתם של דם. כשמנסים לדבר עם הקיר הזה 5 פעמים ברציפות, עולה האופציה של לנגוח בקיר. אם הדמות הראשית נוגחת בקיר יש סיכוי של 10\9 שלא יקרה כלום, וסיכוי של 1\10 לקבל +1 למזל, כשהדמות הראשית מתחילה עם 0. אם יוצאים מהסמטה ואז חוזרים אליה, אפשר לדבר עם הקיר עוד 5 פעמים ולנסות שוב. אפשר לעשות זאת שוב ושוב ושוב, עד שמגיעים ל999.
זה הפך לסנסציה במעגלים הנישתיים שאי פעם שמעו על המשחק. חלק התחילו לדבר עם כל פיקסל במפה בשביל למצוא עוד סודות, חלק החלו במירוץ של מי יגיע ל999 מזל קודם, וחלק נכנסו לקרביים של הקוד של המשחק בשביל לגלות במה המזל הגבוה עוזר בכלל. הקבוצה השלישית הגיעו לממצאים שלהם ראשונים: הממצא הראשון הוא שב666 מזל תמיד מפסידים בקזינו. הממצא השני הוא שב777 מזל הסיכוי לזכות במכונות מזל עולה משמעותית, אך לא מספיק בשביל להבטיח ניצחון. והממצא השלישי הוא שב999 מזל קורה משהו מיוחד: היחס של הרולטה הרוסית מתחלק ב999. כלומר שאם משחקים ברולטה רוסית עם 999 מזל, הסיכוי לחטוף כדור הוא 5994\1. זה הופך את הניצחון של 100 טריליון לפשוט במידה ויש לשחקן את הסבלנות. האינפורמציה הזאת שילהבה את האנשים שהיו במירוץ, אך זה לא החזיק הרבה זמן. זה מאוד משעמם לדבר עם קיר בשביל לנגוח בו בשביל סיכוי של 10% שיקרה משהו טוב, שצריך שיקרה 999 פעמים. אנשים פרשו מהר מאוד, חוץ משניים שלא ויתרו. הראשון שהגיע ל999 מזל היה בחור בן 21 מדרום קוריאה, וזה לקח לו 5 שנים. באופן מפתיע, הוא הפסיד בסיבוב השלישי של הרולטה הרוסית, ובאופן לא מפתיע, הוא נשבע שלא לשחק במשחק הזה יותר בחיים. בשלב הזה הבחור השני היה ב910 מזל, ולקח לו עשרה חודשים עד שהגיע ל999. הוא זכה ברולטה רוסית 25 פעמים, סיים כשכדור הארץ בבעלותו והגיב בפורום שכל מה שהוא מרגיש זאת ריקנות. הבחור הזה היה אז בן 40 מטוקיו והמשחק הישן שהוא מצא בחנות יד 2 העביר לו מצוין את ה8 שנים הראשונות של הגירושין, אך גם לזה לא הייתה תועלת.
תגובות (0)