Dream Catcher
בחרתי לקרוא לטקסט ''קול באישה ערווה'' מפני שלמרות שפסוק זה מתייחס כביכול לשירה ברבים, הוא התאים לסיפור שלי לפי דעתי. אישה היא עוצמתית, יפה וחזקה ולא משנה מה היא תלבש. *הסיפור לא נכתב על שום אירוע ספציפי, בעיקר ביקורת לחדשות הנוראיות שמתחדשות בכל יום* ''אז תיפטרי מהבושה להיות אישה זה משחרר'' - רק אלוהים ישפוט אותי, קרן פלס.

קול באישה ערווה

Dream Catcher 06/07/2015 1702 צפיות 22 תגובות
בחרתי לקרוא לטקסט ''קול באישה ערווה'' מפני שלמרות שפסוק זה מתייחס כביכול לשירה ברבים, הוא התאים לסיפור שלי לפי דעתי. אישה היא עוצמתית, יפה וחזקה ולא משנה מה היא תלבש. *הסיפור לא נכתב על שום אירוע ספציפי, בעיקר ביקורת לחדשות הנוראיות שמתחדשות בכל יום* ''אז תיפטרי מהבושה להיות אישה זה משחרר'' - רק אלוהים ישפוט אותי, קרן פלס.

כל חייה שירה שמעה פקודות:

– "אל תלבשי קצר מדי! רואים לך את הירך!"
– "מה זה?? כל הבטן שלך בחוץ! תכסי את עצמך! את יודעת איזה סוטים מסתובבים שם בחוץ??"
– "את לא יכולה ללכת ככה לבית הספר! את תפריעי לבנים להתרכז בשיעור!"
– "למה את לובשת את הסמרטוטים הארוכים האלה? אישה צריכה להראות קצת עור. אבל לא יותר מדי כן?"
– "יש לך חצ'קונים. איך את יוצאת ככה לרחוב? קצת מייקאפ לא יזיק"
– "אבל למה את מתאפרת כל כך הרבה? הכי יפה טבעי"
– "מה לבשת שהוא עשה לך את זה? אה.. מכנס קצר? נו את יודעת, לבנים יש צרכים.. הם לא שולטים בעצמם.. בפעם הבאה תתכסי קצת"

לאנשים תמיד היה מה להגיד על כל דבר

שירה בלעה, ובלעה ובלעה, ולא הבינה למה מאז שהיא כל כך קטנה צריך להיות לה אכפת מה הבנים יחשבו על מה שהיא לובשת.. למה הם לא שולטים בעצמם…? או שאולי… הם כן יכולים לשלוט בעצמם? אולי המורה, המנהלת, היועצת, השכנה, הקופאית, הנהגת, השומרת, השפית, הבוסית, הדיילת.. אולי הן פשוט ממעיטות בערכם? אולי הן רוצות בטובתה, אבל לא מבינות שהן רק עושות לה נזק?

שירה העבירה שעות במיטה שלה והחליטה שאת השבוע הקרוב היא מקדישה בפיענוח השאלה שהעסיקה אותה כל כך:
האם ההחפצה, הבושה וההסתרה היא מוצדקת.. או שאולי משהו לא מתפקד טוב במערכת.

היא הגיעה למקומות שלא חשבה שתגיע אליהם; ביניהם פגישה עם רב. "כל כך הרבה מצאו אצלו תשובות, אולי גם אני אמצא".

מה שקרה שם נשאר מטושטש. שירה לא מדברת עליו עם אף אחד. שירה פצועה. לשירה'לה כואב עכשיו בלב. פגעו בשירה'לה התמימה והקטנה, שהשנה חוגגת כבר 25. וזו רק דוגמה אחת להטרדות שעברה שירה'לה במהלך חייה. אבל שירה קיבלה את כל התשובות שהייתה זקוקה להן.

לשירה יש פרוייקט: שירה הולכת להפיץ בעולם ידיעה מרעישה – להיות אישה זו לא בושה. גברים יכולים לשלוט בעצמם. אישה היא לא אובייקט מיני. גם לנשים יש צרכים.


תגובות (22)

סיפור קשה.

06/07/2015 23:44

    מסכימה איתך לגמרי.. סיפור קשה תואם למציאות קשה

    06/07/2015 23:55

יפהיפה.הייתי רוצה לראות קצת יותר תיאור של הרגשות של שירה בקטע היותר קשה של הסיפור, כדי להעצים את החוויה.
תמשיכי לכתוב!
אליה.ן

06/07/2015 23:50

    תודה רבה אליה, התייחסתי. ושיניתי משהו קטן, אבל לא רציתי להכביד בגלל שהסיפור אמור להיות מנקודת מבט של צופה ובחלק הזה מתייחסים לשירה כמו ילדה חסרת אונים ורציתי שזה יודגש. מעריכה את העובדה שקראת והתייחסת! תודה לך!

    06/07/2015 23:54

    שינוי מצויין^^ ממליצה לך ללכת לישון
    אליה.ן

    06/07/2015 23:59

    חח כדאי לי להקשיב לך אליה. אני כבר לא אחראית על השטויות שאני עושה כל כך מאוחר בלילה. או שמא כל כך מוקדם בבוקר? לילה טוב.

    07/07/2015 00:00

מדהים.
גברים הם לא חיות ולפעמים הציבור שלנו שוכח את זה.
וחיות יש בכל מקום..בדמות סתם אנשים ברחוב, אנשים קרובים, דתיים וחילונים.

06/07/2015 23:53

    כיף לשמוע אנשים שמבינים ♥

    06/07/2015 23:55

יש לי הרבה להגיד בנושא,
אני דתייה והאמת שאני בכלל מכסה את הגוף בשביל להעצים את גוף האישה ולא להיפך, לא בגלל שאני ממעיטה בערך שלי או משהו.
תחשבי שאת רואה משהו יפה פעם אחת- את מתרגשת ונדהמת וכאשר הוא הופך מופקר ונורמלי הוא כבר לא מרגש ומיוחד. אני חושבת שגם צריך לכסות ולשמור כי יש אנשים שלא מסוגלים לשלוט בעצמם (תמיד יהיו כאלה ואל תגידי לי אז שילמדו לשלוט בעצמם כי לא, הם בכלל על סמים או אלכוהול) ואם הם לא מסוגלים לשלוט אז אני לא זאת שתבוא ותזמין לעצמה כל מיני צרות למינהם.
ואני דווקא חושבת שפמיניסטיות
מ ו ר י ד ו ת מהערך של האישה.
לגברים ונשים יש צרכים שונים וזה לא משנה כמה תנסי להילחם בזה אלו הן עובדות.

07/07/2015 00:52

    אין לי בעיה עם מה שאמרת, זו דעתך ואני מכבדת אותה אבל לא הבנתי איזה צרכים שונים יש לאישה ולגבר.. יש להם אותם צרכים הישרדותיים שיש לכל אדם..

    07/07/2015 02:19

    someone1, את אומרת שאישה שלובשת בגדים מסוימים מזמינה לעצמה צרות?
    גבר שמטריד או תוקף אישה על רקע מה שהיא לבשה מזמין לעצמו צרות!
    וגם, בגדים שחושפים חלק מגוף האישה הופכים אותה למופקרת? כי אם זה נכון לפחות חצי מהבנות במדינה מופקרות, וזה ממש לא נכון.
    איך פמינסטיות מורידות מהערך של האישה? איזה ערך זה? צניעות? איך רצון לשיוון בין המינים מוריד את הערך של האישה?
    כי אני פמינסטית ולא נראה לי שאני מורידה מהערך של האישה.
    לאילו "צרכים שונים" את מתכוונת? מיניים? אשמח אם תסבירי.
    ואיך בכך שאת מכסה את הגוף שלך את מעצימה אותו? סקרנות בלבד^^
    מצטערת אם יצאתי תוקפנית או שפגעתי באמונה שלך או הדעה, זה נושא שנוגע לליבי ואני מכבדת את הדעה שלך או האמונה שלך- פשוט לא מסכימה איתה.

    07/07/2015 12:20

אה ואגב,
אם את מכסה זה לא הופך אותך ללא-יפה או ללא-עוצמתית

07/07/2015 00:54

    כל אחד ודעתו :) כל אחת תלבש מה שטוב לה, אם זה ארוך או קצר, זה לא אומר עליה כלום כבן אדם. ופמיניסטיות רוצות שיוויון בין נשים וגברים.. איך בדיוק הן מורידות מהערך של נשים?

    07/07/2015 02:17

    וכמובן שלא ולא התכוונתי לזה במובן הזה אישה כאישה לא משנה מה היא לובשת כל עוד היא בן אדם טוב היא תמיד תהיה יפה, עוצמתית וחזקה

    07/07/2015 02:20

אהבתי את הסיפור. לא משנה מה תלבשי- עדיין זו לא הזמנה להטרדה מינית או אונס, וגם- להגיד שגברים לא שולטים בעצמם גורם להם לחשוב שהם לא יכולים לשלוט בעצמם, וזה מפגר כי הם יכולים.
אני לא חושבת שצריך להתלבש באופן מסוים כדי להימנע מאונס או הטרדה- כמה וכמה פרויקטים הוכיחו שנשים לבשו מגוון רחב של בגדים כשהן הוטרדו.
(אחד כזה הוא: http://www.mako.co.il/women-fitness/Article-589ee74cb119941006.htm)
והרב ההוא ששירה פנתה אליו- הוא תקף אותה או אנס אותה או הטריד אותה מינית? כי זה בהחלט נשמע ככה.
אני חושבת שהשם בהחלט מתאים לסיפור- גם כי קול של אישה שמתנגדת מיד מוכתר כאסור והיא מכונה בהרבה מאוד מקומות "שרמוטה" או "זונה" או "מופקרת".
בקיצור, ממש אהבתי ואני מסכימה עם כל מילה.

07/07/2015 12:10

    כמה כיף לי לקרוא את התגובות.. ומה שקרה עם הרב אמור להיות פרשנות של הקוראים אבל כן זה בהחלט לכיוון הזה.

    07/07/2015 13:04

    עכשיו משום מה נורא עצוב לי בגלל שירה. אבל ממש, למרות שהיא דמות שכנראה המצאת, כי אחת מכל שש נשים נאנסת וזה מספר עצום ואיכשהו הסיפור שלך הזכיר לי את זה למרות שזה לא סיפור אונס. (זה היה חתיכת משפט ארוך)
    זה הרגש הכי חזק שהרגשתי בשבוע האחרון אז אני צריכה להגיד לך תודה.
    *תודה*
    (שמחה שכיף לך לקרוא את התגובות^^)

    07/07/2015 13:39

בס"ד, מסכימה איתך לחלוטין שלהיות אישה זו לא בושה. ממש ממש לא. אבל בנות שלובשות צנוע לא עושות את זה כי הן חושבות שהגוף שלהן זה דבר רע אלא כדי לקיים את המצווה של אלוקים, ואם הן מתביישות ומרגישות רע עם הגוף שלהן זה עצוב וזה לגמרי לא צריך להיות ככה, ואלוקים עצוב איתן ביחד. בגמרא (התלמוד) כתוב "אין אישה אלא ליופי", והכוונה שם שהאישה יפה והגוף שלה יפה, רק שכל היופי הזה על פי דרך התורה, שמור מלבדה לאדם אחד בעולם, וזה בעלה. אישה צריכה להרגיש הכי טוב בעולם עם הגוף שלה, ככה אלוקים רוצה. וחלק מהמהות של רב זה שהוא מקיים את המצוות של אלוקים, וכיוון שיש עבירה חמורה מאד לאנוס או לפגוע מינית, "רב" שאונס הוא ממש לא רב. יש אנשים שמתחזים לרבנים.

07/07/2015 16:41

ואני לא אומרת שאנשים דתיים אף פעם לא פוגעים מינית, כי אלוקים נתן את התורה לבני אדם ולא למלאכים. אבל אם דתי פוגע מינית הוא לא פועל על פי הדרך של אלוקים אלא על פי הדרך של הפקרות שהכל מותר. ולכן כשרואים דתי עושה מעשה רע, זאת לא הוכחה שהדתיים רעים ושהתורה רעה.. זאת הוכחה שהיצר הרע וכל החברים שלו הם רעים. זה הוכחה שדרך של הפקרות היא רעה. ומשום מה אנשים נהנים לפתוח חדשות ולקרוא על דתי שעשה משהו רע. זה עושה להם טוב, אני לא יודעת למה. וזה עצוב. מה שכתבתי היה כללית על הנושא ואני ממש לא באה לחנך מישהו אם זה נראה ככה, כי זה הכי לא אני. רק שהדברים כאבו לי והייתי חייבת להגיד מה שיש לי על הלב, בלי שום עניין לשנות אף אחד. ו"קול באישה ערווה" זה לא שהאישה עשתה משהו רע או שהיא צריכה להתבייש, אלא טכנית זה דבר שאסור לאדם זר להיות חשוף אליו, כמו כל חלק בגוף שאסור, אלא רק לבעלה. ואישה היא הכי יפה ומתוקה ומדהימה בעולם בעיני אלוקים, הגוף שלה והקול שלה וכל מה שהיא. יום טוב!! :)

07/07/2015 16:52

הדבר הראשון הוא, שהגישה החיובית שלך מדהימה ומהממת. ושאפו על זה. כתבתי בתיאור שזה לא נכתב על שום מקרה ספציפי, יכולתי לכתוב אתזה גם על עובר אורח ואיש צבא ווואט אבר. זה מקרי לחלוטין. הדבר השני הוא שאני יודעת למה מתכוון הפסוק ונתתי לו את הפרשנות שלי :)

07/07/2015 17:44

לגברים יש צרכים יותר פיזיים מנשים, זו עובדה. גבר לפי דרך הטבע צריך לעשות סקס והוא גם נקשר באופן פחות עמוק לאישה מאשר שהיא נקשרת אליו. כמובן שהצרכים ההישרדותיים הם דומים אבל הצרכים הגופניים לא.
ושאלת איך פמיניסטיות מורידות מהערך של האושה אם הן רוצות שווין, בדיוק בגלל שהן רוצות שווין- האישה יותר עליונה מהגבר מ

07/07/2015 18:25

תסלחי לי אבל אני לא הולכת להתייחס לערמת השטויות שכתבת. ביי!

08/07/2015 15:54
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך