דיי לקיטורים!!
"אני עייף"
"אני רעב"
"לעזאזל עם מכונת קפה הזאת"
"הטלפון הזה יכול להיות יותר איטי?"
"המורה הזאת יכולה לחפור יותר?"
"ההורים האלה לא מבינים מילה ממה שאומרים להם?"
"התיק הזה כל כך כבד"
אלו, רק חלק קטן מן הקיטורים הקורים לנו ביום יום.
את האמת? אנחנו דור יחסית מפונק.
כולנו.
למה?
כי עד לפני שלוש מאות לא היה בכלל ממשל דמוקרטי ועצמאי כמו שיש לנו כעת, וגם בהמון מידנות עדיין אין שלטון דמוקרטי כמו שלנו או שלטון דמוקרטי בכלל.
אנו דור שישן רוב שעות היממה.
אנחנו דור עם טכנולוגיה שעושה כל פעולה הכי קטנה שלנו, מברשת שיניים חשמלית לדוגמה.
אנחנו דור עם סמארטפונים שמשלבים לנו כל כך הרבה דברים במכשיר אחד ועוד זה נכנס לכיס ולתיק! לפני כמה עשורים הסלולרי היה יותר גדול מהפרצוף שלך והיו צריכים להטעין אותו בתחנות רכבת!
לפני מאות שנים רק למספר מאד מאד מועט של אנשים (עשירים ואך ורק עשירים) הייתה אפשרות ללמוד, להשכיל ולפרוץ לעתיד טוב יותר משהיה לך.
ההורים שלנו הביאו אותנו לעולם, נתנו לנו אפשרות לחיות על הכוכב הזה שאולי לרוב גורם לכם לאבד את העשתונות אבל מביא לכם גם דברים כל כך יפים – אהבה, שמחה, אושר, כלים, מחשבות, חלומות, חברים.
להזכיר לכם מה בני עם ישראל נאלצו לסחוב על גבם במצרים?
אנחנו צריכים לחשוב חיובי, לצאת מבועת הפינוקים שמקיפה אותנו ולקחת את הכלים שנתנו לנו ולעשות בהם את הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות מהם!
אני גם צריכה להפסיק לקטר, גם אני לא 'מלאכית' וגם אני מתלוננת לא מעט, אבל אני מנסה לשנות את זה, ואני חושבת שזה משהו שכל הדור הזה צריך לעבור.
ולא, אני לא אומרת שאסור להתלונן, כי זו באמת דרך נהדרת להוציא עצבים, אבל לחשוב לפני, להבין מה יש לך ביד לפני שאתה מוציא את המילים המפונקות הללו מפיך.
תגובות (9)
נכון אבל אי אפשר למנוע מהטכנולוגיה להתפתח
אני לא אומרת את זה, אני אומרת שצריך להבין כמה מזל יש בידינו שאנחנו בכלל יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזאת ולהנות ממנה.
הדלקת אצלי נורה אדומה ( ככה אומרים נכון ? )
בחיים לא הייתי חושב על זה ;)
היי, אני פסימית כמעט-גמורה, מקטרת 20/5 , אבל אני לא מפונקת או משו, אני מסתדרת עם מה שיש לי, אני לא דורשת הרבה, ואני משתדלת כמה שאפשר להיות בנאדם נחמד.
אני יריבה מושבעת של לימודים, אבל עדיין אני מודעת לזה שיש לנו מזל שאנחנו זוכים להשכלה ולא עובדים/מתחתנים בגיל הזה…
בקיצור, אפשר לומר שאני ואת באותו ראש (אם לא הבנת את זה מהתגובה שלי ;)
אבל… אבל… זה כיף לקטר!!! מה לעשות שזה פשוט כיף! בדרך כלל אני חושבת כמוך אך אני כבר הבנתי שהאנשים בעולם הזה אינם מלאכים, ממש לא. לדעתי צריכים להקציב חמש דקות קבועות ביום לקיטורים! יושבים בזוגות וכל אחד בתורו מקטר ותפקידו של השני להנהן ולהסכים עם דבריו. זה מאוד מספק מבחינה רגשית.
מוח אצה אהבתי את הרעיון שלך…!
ספירוש יש מצב שאנחנו תאומות שהופרדו בלידתן?!
מיקנק כן ככה אומרים ושמחה שנתתי לך חומר למחשבה :)
תני לי להבין., את לא חלק מהדור הזה שאת מדברת כאילו את כזו זקנה שעברה כל כך הרבה בחיים שלה, שמרשה לעצמה למתוח ביקורת כזו על "הדור של היום"?
לא.
אני פשוט יודעת די הרבה על ההיסטוריה ובכללי יש לי ידע כללי רחב, אני אוהבת ללמוד ולדעת דברים כי אז אני מרגישה שיש לדעות שלי ערך נוסף כי יש להן בסיס מוצק.
וזה הבסיס של הדעה הזאת.
ואת האמת שתמיד אמרו לי שאני מעט מבוגרת לגילי, בקטע חיובי, אמרו לי שכיף לדבר איתי כי אני רואה דברים בצורה טיפה שונה משאר הנוער, לא יודעת למה אני כזאת, אולי כי אני יודעת הרבה.
וחוץ מזה אני מתבססת על עובדות שקיימות בשטח את הקיטורים האלה אני שומעת כל הזמן, אם זה מהפה שלי, או של אחותי או של חברות שלי או מילדים בשכבה או מהנוער שקיים בעיר, אני לקחתי משהו שקיים, והבאתי אותו לכתב, זה תמיד נראה שונה שרואים את המציאות של היום על נייר, אני לא מופתעת שלקחת את זה בקטע שלילי.
כולם מקטרים. גם הדורות שהיו לפנינו וגם אלו שהיה אחרינו. אולי לנו יש חיים יותר קלים עם הטכנולוגיה, אבל מי שאוהב לקטר ימצא על מה (מנסיון). אז גם אם זה ממש מעצבן, זה כנראה כבר חלק מאיתנו :)