מבוך הפיתוי

Bloddy bomb 27/08/2023 223 צפיות אין תגובות

כותרת: "מבוך הפיתוי"

ז'אנר: פיתוי/מוסר

סגנון: נרטיב ממוסגר

מתווה:

הקדמה
א' מתרחש בישראל של ימינו, מדינה עשירה בהיסטוריה ותרבויות מגוונות.
ב. הציגו את הגיבור, דניאל, ארכיאולוג צעיר ושאפתן.
ג' דניאל מוזמן להצטרף לפרויקט חפירה בירושלים בהובלת ד"ר שרה כהן הנודעת.

II. הפיתוי
א' דניאל מגיע לאתר החפירה ונשבה ביופיה ובמסתורין של ההריסות העתיקות.
ב' ד"ר כהן חושף חדר נסתר, שלפי השמועות מכיל חפץ רב עוצמה שיכול לספק כל רצון.
ג. דניאל נהיה אובססיבי במציאת החפץ, משוכנע שזה יביא לו תהילה, עושר ואהבת חייו, רייצ'ל.

III. הדילמה המוסרית
א.כאשר דניאל מעמיק בחפירה, הוא נתקל בדילמות מוסריות שונות.
ב. הוא מגלה שלכוחו של החפץ יש מחיר כבד, שכן הוא משחית את רצונותיהם של בעליו.
ג. דניאל עד להשלכות ההרסניות של החפץ על אחרים, מה שמוביל אותו להטיל ספק ברצונותיו שלו.

IV. הנרטיב הממוסגר
א. הציגו דמות משנית, גבר יהודי מבוגר בשם יצחק, שחולק את סיפורו שלו עם דניאל.
ב' יצחק מספר על ניסיונו בתקופת השואה, שם עמד בפני פיתויים ובחירות מוסריות בלתי נתפסות.
ג' הנרטיב של יצחק משמש מקבילה למסעו של דניאל, המדגיש את המאבק הנצחי בין פיתוי למוסר.

ו' גאולת דניאל
א' דניאל מגיע לנקודה קריטית שבה עליו להחליט אם להמשיך ולרדוף אחרי החפץ או לנטוש את רצונותיו.
ב. הוא מהרהר בסיפורו של יצחק ומבין את חשיבות הבחירה במוסר על פני פיתוי.
ג' דניאל מתעמת עם ד"ר כהן, שנכלה מכוחו של החפץ, ומנסה לשכנע אותה להרפות.

VI. שיא ורזולוציה
א. מרדף מרתק מתחיל כאשר דניאל וד"ר כהן מתחרים נגד הזמן כדי למנוע מהחפץ ליפול לידיים הלא נכונות.
ב' דניאל מקריב את רצונותיו ומשמיד את החפץ, שובר את אחיזתו בכל המעורבים.
ג. הסיפור מסתיים בחוכמתו החדשה של דניאל ובמחויבות מחודשת לחיות חיים מוסריים ומספקים.

נקודות מפתח:
1. הפיתוי והסכנות של הפיתוי בסביבה ישראלית מודרנית.
2. חקר המוסר וההשלכות של כניעה לפיתוי.
3. הנרטיב המקביל של ניצול שואה קשיש, המדגיש את המאבק הנצחי בין פיתוי למוסר.
4. מסעו של הגיבור מאובססיה לגאולה, לימוד חשיבות הבחירות המוסריות.
5. העימות השיא וההרס האולטימטיבי של החפץ, המסמלים את ניצחון המוסר על הפיתוי.
6. ההחלטה, שבה הגיבור יוצא חכם יותר ומחויב לחיות חיים מוסריים ומספקים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך