הסטנדאפיסט (פרק 9)
עמדתי בדלת כמה רגעים, מבסוט מעצמי מאושר עד הגג. שפשפתי את עיניי ונאנחתי 'יום יותר הזוי מזה לא יכול להיות לי…' חשבתי לעצמי. עמדתי עדיין בפתח אבל סובבתי את פניי לחדר.
הסתכלתי מחדש על המיטה, התמונה, היין השבור על הרצפה… 'נו באמת!' צחקתי על עצמי. 'אני מתנהג כמו ילד קטן… מירב צודקת. זה בגלל הכדורים. פעם הבאה שיקרה לי דבר כזה, פשוט לחשוב שאני מצליח להביס אותו… את השלד. כי בסך הכל- אם זה בשכל שלי?- אני שולט.'
נעמדתי עם הגב כנגד המיטה ונפלתי אליה. נבלעתי לתוך הפוך המחמם והמזמין. כמעט שקעתי בשינה עמוקה… הרגשתי את השרירים שלי נרפים, העפעפיים מכבידות…הייתי ברגעים האלה לפני השינה שהתת מודע מתערבב עם המודע, ומתחילים לחלום כשערים. יודעים על מה אני מדבר?
שחושבים על דברים חסרי הקשר… כמו בחלום. רק שזה לא. נו, בטח הבנתם!…
שמעתי רעשים.
סובבתי את ראשי ימינה והעיניים שלי נשלפו ממקומן לסרוק את מקור הרעש. היה רעש של…שקיות? לא… זה רעש יותר חזק… של שקשוק של משהו…
הרעש הפסיק.
ונעצתי מבטים לכיוון התקרה. מתעלם כביכול מהרעש שהיה… 'אם משהו קורה,' הזכרתי לעצמי: 'לחשוב שאני מנצח… אני השולט…'
שקעתי לתוך שינה עמוקה ולא הרגשתי בדבר. כנראה שזה באמת עזר! כנראה שהכל בראש שלי והתגברתי על זה! עכשיו אני לא צריך לדאוג יותר… נגמר הסיוט.
השעון המעורר צלצל בחוזקה ואני קמתי משינה מרעננת. הייתי ישנוני עדיין וקמתי לצחצח שיניים…
הסתכלתי מול המראה ותוך כדי צחצחתי שיניים. ואז… רגע! מה?..?!
הסתכלתי על החדר. הייתי בהלם.
'איפה הבקבוק יין שנשבר?…' שטפתי את הפה מהמשחה וניגבתי בזריזות. 'אולי היה שירות חדרים ואני סתם פרנואיד?..' והסתכלתי על הדלת במבט חטוף…היא הייתה פתוחה.
שמעתי את הרשרוש החזק הזה שוב… ושוב… וניסיתי לעצום עיניים ולסתום אזניים ולחשוב:"אני השולט, אני השולט, אני השולט.." והרגשתי שמשהו חלקלק עולה לי על הרגל…
זה היה נחש! פתחתי את העיניים מהר ונפלתי על הרצפה כקרבן חסר ישע לחוט קטלני.
ניסיתי לחשוב שאני מנצח אותו. תפסתי אותו מהראש שלו וזרקתי אותו מהחלון הפתוח. הסתכלתי למטה וראיתי אותו נופל.
ראיתי אותו נופל.
אז הסתובבתי חזרה לחדר וראיתי אותו בדיוק שם, איפה שהוא היה קודם לכן! אבל זה לא הגיוני!!! והסתובבתי וראיתי נחש מטפס מהחלון…אותו נחש שכנראה זרקתי, ושוב הפנתי את מבטי לפנים החדר וראיתי שאני מוקף בנחשי חנק…
"היא חנקה אותי" המשפט של הזקן הדהד במוחי… "היא חנקה אותי…" זה חזר על עצמו…
תגובות (0)