קורס התעופה של ארתור דנט
דמיינו אם תרצו פרסומת:
שחקן –
כשנפלתי מהצוק, ידעתי שהכול יגמר בקרוב. פניקה בוודאי לא תעזור לי, דבר לא יציל אותי מזה. החלטתי שעלי להירגע, ליהנות מרגעי האחרונים. הרפיתי את גופי, עצמתי את עיני ונשמתי עמוקות. כשפקחתי אותן שוב, יכולתי לראות את האדמה שועטת לעברי במהירות מטורפת. האדרנלין הציף את גופי, הרגשתי חופשי. "אני עף!" צווחתי במלוא ראותי, חש את משב הרוח מבדר את שערי. הייתי מאושר, חופשי מכול דאגה, הבנתי – ככה זה מרגיש לעוף. לא היה לי אכפת ממה שיקרה הלאה.
לפתע חלף על פני בצניחתי מטה מה שנראה כחציל מעופף. בהפתעתי הפניתי את ראשי כלפי מעלה, אל עבר אותו הירק המפתיע, מנסה ללכוד אותו במבטי, אך הוא הוא כבר נעלם, חלף, התעופף לו. שיהיה, אמרתי בלבי ופניתי לחזור ולעסוק בצניחתי מטה, כשלפתע גיליתי דבר מופלא, דבר מפתיע מאין כמוהו. בהיסח הדעת שגרמה לי הופעתו של הירק המכונף והמוזר, לא שמתי לב שאני דואה, מרחף באוויר בחוסר משקל, סנטימטרים ספורים מן הקרקע שעד לפני רגע איימה לרסק אותי, כאילו כוח המשיכה פשוט לא חל עליי. ההרגשה הייתה פשוט מופלאה.
קריין –
מיומנות התעופה, כך אומר המדריך לטרמפיסט בגלקסיה, מתבטאת בביצועה של פעולה אחת ופשוטה למדי: השלכת עצמך אל הקרקע והחטאתה. למעשה, אינך צריך לעשות שום דבר בעצמך בכדי להגיע לתעופה, מלבד אותה ההשלכה הראשונית כלפי מטה, כמובן, מכאן כול השאר ייעשה בעבורך. כוח המשיכה ידאג שאכן תושלח אל עבר הקרקע, ואתו הדבר שיגרום לך להחטיאה, גם הוא אמור לעשות את פעולתו ללא התערבות מצדך, אמנם אותו הגורם שיסייע לך בהחטאת הקרקע הוא קצת יותר חמקמק ופחות מצוי מכוח המשיכה. מכאן שרוב אלה המנסים תעופה, על אף פשטותה לכאורה של הפעולה הנדרשת להשגתה, מסיימים כערימת איברים מרוסקת וקשה לזיהוי המוטלת על הקרקע.
אין טעם בלנסות ולהחטיא את הקרקע בכוונה תחילה, אומר המדריך, זה לא ילך. עליך לחכות שמשהו אחר יסייע לך לעשות זאת, איזה גורם אקראי ופתאומי לכאורה שיפתיע אותך כול כך, עד שתשכח כי הנך נמצא בתהליך של התקדמות אל עבר מוות כמעט בטוח (שאותו גם לא התכוונת לנסות ולמנוע בכוונה תחילה, שהרי אין בדבר טעם, כאמור).
אך מניין יצוץ גורם שכזה? דבר כה מפתיע עד שיסיח את דעתך ממוות כמעט בטוח. כאן נכנס לתמונה ארתור דנט, מדריך מומחה ומנוסה לתעופה. הייחוד בקורס התעופה של ארתור דנט טמון בכך שאותו הדבר שיציג בפנייך בזמן צניחתך אל עבר הקרקע יפתיע אותך באמת ובתמים, כך שתעופתך תובטח, לפחות במקרים בהם תמצא חן בעייני מר דנט. העניין הוא שאם אתה הולך לקורס שכזה, כשמדובר במתחריו של דנט, אתה מגיע מתוך הידיעה שמשהו אמור להפתיע אותך על מנת שהתהליך כולו יצלח, ולכן אתה מצפה שאיזשהו גורם "מפתיע" כזה או אחר יצוץ מתישהו בזמן צניחתך, וזה די נוטל את העוקץ מן העניין. אתה אולי לא יודע מתי או אפילו מה זה יהיה, אך אתה כבר מצפה שמשהו יצוץ מתישהו, ולכן, ב-42 אחוז מן המקרים, תמצא את עצמך אומר: "נו – נו. אין כאן כול הפתעה." ומתרסק אל הקרקע בצווחה איומה. בקורס של ארתור דנט לעומת זאת, אינך יודע אם בכלל יופיע דבר שכזה או אפילו אם ומתי תושלך אל עבר הקרקע ולכן אינך מצפה לדבר.
ארתור דנט נחשב לחלוץ בתחום התעופה ורעיונו החדשני, עליו מבוסס הקורס שלו, מוגן בפטנט. שיטתו היא פשוטה אך גאונית לחלוטין, לא כול התלמידים שנרשמים אל הקורס שלו זוכים להופעתו של אותו הגורם המפתיע, ולכן, אין הוא נתפש כמובן מאליו או צפוי. כעשרים ואחד אחוז מן המתלמדים פשוט מושלכים אל עבר הקרקע וזהו זה, כדי למצוא את מותם הוודאי, (כך שאחוז הכישלונות של ארתור דנט עומד על פי שניים פחות מן הממוצע בקורסים אחרים!) כמו כן, לאחר שאתה נרשם לקורס, אינך פשוט נוסע לשם בצורה מאורגנת ומושלך אל עבר הקרקע בשעה קבועה מראש. במקום זאת, אתה נחטף מביתך בשלב מסוים במהלך חייך, ללא שום הודעה מוקדמת, מוכה עד אבדן הכרה, מובל קשור ומכוסה עיניים אל מיקום סודי ושם מושלך מצוק גבוה ללא כול התראה או הסבר. הדבר גורם לכול העניין להיות מפתיע ולא צפוי בהרבה ממה שהיה בשיטה הרגילה ומבטיח את תעופתך בכמעט מאה אחוזים מתוך שבעים ותשעת האחוזים של צניחות בהם מר דנט בוחר לחוס על חיי הצונח ולהציג בפניו את אותו הגורם המפתיע.
אז הצטרפו עכשיו לקורס התעופה של ארתור דנט. תעופה מובטחת!
*התעופה אינה מובטחת. ארתור דנט ושאר מארגני הקורס אינם אחראים לתוצאות ההשתתפות בקורס ואינם מקדמים או מעודדים לקיחת חלק בענף הספורט המסוכן הנקרא תעופה או באף ענף ספורט אחר.
תגובות (12)
בבקשה תגיד לי שזה לא אמיתי.
אם לא זה ממש טוב.
זה פאנפיק. מה הכוונה לא אמתי?
הכוונה היא-
יש באמת מישהו שמציע לאנשים לעשות צניחה חופשית למותם?
ואומר שיש דבר כזה תעופה אצל בני אדם?
מה פתאום? חחחחח
אהבתי!
תודה (לשתיכן).
חחחחח וואי סיפור גדול!! ואהבתי שהוא סותר את עצמו.. כמו לדוגמא בסוף שהוא אומר תעופה מובטחת! *התעופה אינה מובטחת… LOL..
אבל הכי הצחיק אותי המשפטים כמו : " ..מר דנט בוחר *לחוס* על חיי הצונח…" ואני כזה WTF? זה כזה – טוב אני יוכל לחיות, אם מר דנט *יועיל בטובו* וישאיר אותי חיה…
קיצר- מדרגת 5 :)
תודה, תודה… *קד לקהל*
אהבתי ביותר. אם כי אני חייבת להודות שהופתעתי על כך שלא ציינו את הצורך הברור והבלתי מעורר במגבת.
רגע, זה אומר שאני אתחיל לעוף עכשיו??
ניתן לציין שמגבת תהיה שימושית בתור תכריכים למקרה שארתור דנט יחליט לא להופיע ולניקוי הזיעה והדם למקרה שהוא כן.
שמח לראות שמישהו שאינו יקבוע קורא את זה. כמו כן, שמח שאהבת, ולמגבת אין שום קשר לתעופה לפי המדריך. עד איזה ספר קראת?
את כולם. את הקשר למגבת ציינתי בתגובה הקודמת, וחוץ מזה תמיד *דגש* צריך מגבת!
הממ… אני עצמי קראתי רק עד השלישי. די נמאס לי מהסופים (ובעצם גם כול השאר) חסרי המשמעות של אדמס, אבל אולי עוד אחזור למדריך. זו סדרה גאונית.