מינוס של מינוס הוא פלוס

puma161 25/03/2016 748 צפיות 2 תגובות

ומה אם העולם היה מתהפך פתאום? מה היה קורה?
בטח כולנו היינו מתחילים ללכת אחורה במקום קדימה, ולדבר במילים הפוכות.
ככל הנראה הרצפה הייתה הופכת לתקרה והתקרה לרצפה, וגלגלי המכוניות יהיו פתאום מרובעים והמים יישפכו לכיוון מעלה במקום מטה.
אולי כל האנשים היפים פתאום יחשבו למכוערים והמכוערים ליפי תואר, הכל תלוי בצורת המחשבה של ההיפוך.
אולי בכלל היינו חוזרים לתקופת ימי קדם, כשעוד נכללנו בשרשרת המזון ולא התחלנו להרוס אותה.
מי יודע? מה אם בכלל לא היינו? אם הפכנו בעצם למשהו אחר? מה ההיפוך של אדם? גז? דומם? צמח?
אם העולם היה הפוך משמעות המילים הייתה משתנה. 'כן' היה הופך ל- 'לא' ולהיפך, אם מישהו היה אומר "אני אוהב אותך" הוא היה מתכוון ל- "אני שונא אותך".
אם העולם היה הפוך, היינו גרים בשמיים? או נשארים עם הידיים על הקרקע? או הרגליים, תלוי את היינו מסתובבים תמיד בעמידת ידיים או סתם הולכים לאחור.
אנשים מלומדים יהפכו לטיפשים ואלה לגאונים.
האם מישהו מכם מסכים להיות היפוכו? אני לא. להיות ההיפוך של עצמך זה כמו להעביר מספר למינוס, זה מוריד מהערך, הופך את כל החישובים.
אולם, אם נחשוב קצת אחרת, נעבור לחשיבה קצת יותר אופטימית, לו היה העולם מתהפך הוא היה הרבה יותר טוב.
לא היה יותר את החור באוזון, כמות הפשיעות הייתה יורדת, כל הפצצות היו הופכות לפרחים.
כשחושבים על זה יותר לעומק, אם העולם היה מתהפך, כל דבר היה היפוכו. אם דברים עוברים להיפוכם והיפוכיהם הופכים אליהם, אז הדבר היה מבטל את עצמו כלומר, הכל היה נשאר אותו הדבר.
אולי חוץ מכמה דברים בודדים, אבל סגנון ההליכה לא חשוב, ולדיבור בסופו של דבר מתרגלים. אולי אנחנו היינו הופכים להיפוכנו, אך בעולם כמו זה ההיפוך הטבעי שלנו נמצא במקום רחוק אי שם, והוא היה נהיפך אלינו.
אם העולם היה מתהפך פתאום, מה הייתם עושים?
האם הייתם מנסים להשיב אותו לקדמותו, או שהייתם מתרגלים למצב החדש?


תגובות (2)

וואו זה גרם למוח שלי להתבלבל מעט. אהבתי את הקטע של ההיפוך שעושה ההפך שלו והופך להיות רגיל – זה מוזר ונכון באיזושהי צורה.
טקסט או קטע מאוד פילוסופי אם מסתכלים על זה בנקודת מבט שונה.
אהבתי למרות שאני עדיין מבולבל. XD

25/03/2016 15:20

    כמעט כל דבר שאני כותבת יוצא מבולבל, פשוט צריכים להסתכל על זה אחרת.
    שמחה שאהבת :)

    25/03/2016 15:34
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך