מחלת הקורנפלקס של ברכה- 3
בס"ד
מחלת הקורנפלקס של ברכה- פרק 3
העיתונאים הוצאו, וראש הממשלה כחכח בגרונו.
"אכבד את ידידי נשיא ארצות הברית להסביר…" פתח, אך אובאמה קטע אותו: "אתה יכול להמשיך. העונג כולו שלי".
"אז ככה", אמר ראש הממשלה, "אני מצטער שהפתענו אתכם, אבל זה עניין חשוב ממדרגה ראשונה. מאז קום המדינה לא נתקלנו בתופעה המדאיגה הזאת. אבקש אם תוכלי, לקרוא את ביתך הנחמדת לכאן".
ברכה החווירה במטבח עד כדי כך שהיא הייתה המומה לגלות שהיא עוד לא התעלפה.
גם אמא שלה לא נהנתה כלל מהרעיון. "מה הבעיה עם הבת שלי?" גמגמה בחוסר ביטחון.
"את זה בדיוק אנחנו רוצים לבדוק", אמר ראש הממשלה בקול עמוק, ואובאמה הנהן בהסכמה.
ברכה כשלה אל הסלון, ממוללת את ידיה בחוסר מנוחה. לשווא נסתה ליצב את נשימתה ואת קולה.
"שלום לך!" אמר ראש הממשלה בסבר פנים רציני, ואובאמה חייך. היא פרצה בבכי.
כולם בחדר כחכחו במבוכה, ואמה אמרה: "היא נבוכה ומבוהלת מאד. כל זה נפל עלינו בהפתעה. גם אני הייתי רוצה לדעת יותר במה מדובר, אם אפשר בבקשה".
סוף סוף, לאחר מריטת עצבים איומה, הבינו ברכה ואימה, וגם אביה שהוזעק בינתיים למקום, מה יש לראש הממשלה לומר.
מסתבר שזו מחלה נדירה מאד מאד מאד, שבה בגלל סיבות רגשיות ופיזיות מסוימות, הופך האדם לקורנפלקס, ורק ניתוח מסובך שגילו לאחרונה יכול להחזיר אותו חזרה למצב של בן אדם. הניתוח מעולם לא נוסה על איש, כיוון שלא היה עוד אדם בעולם בכל תשעים השנים האחרונות שחלה במחלה הזאת. (בפעם הקודמת זה היה גור חתולים ממוסקבה, אבל אז עוד לא ידעו לבצע את הניתוח הזה. הגור האומלל סיים את חייו בתור קורנפלקס. אז אפילו לא ידעו מה זה כיוון שעדיין לא המציאו את הקורנפלקס, כך שהבהלה הייתה באמת גדולה).
בקיצור, ראש הממשלה כל כך התרגש מהסיפור העצוב, שהסכים יחד עם עמיתו מחוצלארץ לממן את הוצאות הניתוח כולל הטיסה לשווייץ הלוך וחזור, שם יתבצע הניתוח המסובך ע"י דוקטור מומחה בעל שם עולמי.
הימים הבאים עברו על ברכה כסיוט מתמשך. בדיקות, צילומים, תוצאות, אבחונים, המתנות מורטות עצבים בחדרי המתנה קודרים, וויכוחים, דמעות, פחדים, לילות שלא נגמרים.
הכי מייאש היה לשמוע את הרופא המומחה ביותר שאיתו נפגשו הוריה של ברכה.
"מקרה מצער. אני חייב להכין אתכם: זה ניתוח שהסיכויים שלו נמוכים עד אפסיים. אם היה אפשר הייתי ממליץ להמנע מלהכניס את הילדה לניתוח. אבל כיוון שהגעתם מאוחר מידי, אין ברירה, והניתוח חייב להתבצע, ובהקדם. איחוליי"
יומיים לפני הניתוח היא לא ישנה בלילה. כל הלילה היא התפללה ובכתה שתצא מהעניין הזה בשלום. היא לא רצתה למות.
יום לפני הניתוח נכנסו הוריה של ברכה וברכה לרב גדול ומפורסם כדי לקבל את ברכתו לניתוח. הם רצו לקבוע את הפגישה הרבה לפני, אך לא היה ניתן כיוון שאלפי אנשים עם מקרים דחופים כבר מחכים לפניהם חודשים רבים. עקב דחיפות העניין עלה בידיהם לקבוע את הפגישה יחסית מהר.
הרב הרים את עיניו מהספר, הביט בברכה בעיניים טובות, ואמר: "אל תעשו את הניתוח. אין שום צורך. הילדה בריאה".
ברכה והוריה חשבו שלא שמעו טוב.
המשך יבוא בעז"ה.
כל הזכויות שמורות ל"נסיכה של שבת" (טובה מילר). אין לעשות שימוש ללא רשות בכתב.
תגובות (0)