שמואל פרק 1

Bloddy bomb 17/01/2023 215 צפיות אין תגובות

-נקודת מ. עלי-

בבואי אל המשכן הממוקם בשילה , המחשבות חלפו במוחי במהירות.

חפני ופינחס שהם גם כהנים מנהלים איתי יחד את מהלך עבודת הקורבנות.

הם שניי בניי שעושים את עבודת הקודש בשל ה' יתברך. האם הם באמת מקיימים את עבודת הקורבנות? האם הם מתנהגים באופן נאות לעולי רגל הבאים מערים רחוקות וקרובות?

כדי לקיים את מצוות של שלושת הרגלים. פסח , סוכות ושבועות.

חפני ופינחס בניי אינם נוהגים בכבוד לאנשים שבאים להקריב קורבנות שחלקם היו נותנים לקהל ישראל וחלק שנותר לכהנים העובדים במשכן בשילה.

הם זלזלו בעבודת המשכן ולא שמעו בקול האנשים שביקשו מהם קצת לחכות לפני שהבשר יהיה צלוי כמו שצריך ולא נא כי אסור להם לגעת כל עוד הקורבן לא נעשה כראוי.

הלכתי לאיטי בעודי רואה אישה נכנסת להיכל בצעדים שקטים. באותו הרגע כשראיתי אותה היא הייתה נראית לי שיכורה.

-נקודת מ. אלקנה-

אני וקבוצה שלמה של אנשים עולים לשילה כדי להתחזק בעבודת הקורבנות. אני במקור מרמתיים צופים עם שתי נשותיי , חנה ופנינה. לפנינה יש עשרה ילדים, לחנה אין ילדים.

היא עקרה כבר שנים רבות. חנה כל הזמן הייתה מתוסכלת ממצבה ,בגלל דיכאונה היא סירבה לאכול אפילו.

אמרתי לה שאני טוב בשבילה כמו עשרה בנים. אך היא לא רצתה להקשיב אליי. למרות זאת, היא הולכת למשכן שילה כדי שה' יקשיב לתפילות שלה.

עלי חושב אותה לשיכורה, כי כנראה לא ראוי לאישה שיכורה שכמוה להתפלל בהיכל ללא סיבה מוצדקת.

הוא ניגש אליה , היא לא הסתובבה אליו כי היא הייתה כל כולה מרוכזת בתפילתה. היא הייתה מרת נפש כי לא היו לה ילדים. חנה הניעה את שפתיה וקולה לא נשמע כלל.

באתי אל עלי כדי לבשר לו שעונש הוטל עליו ועל בניו שהם עתידים להיכשל במלחמת ישראל הבאה.

-נקודת מ. של המספר-

סיפורו של שמואל הנביא לאחר תקופה שבה אלקנה עלה אל שילה כדי להתחזק רוחנית בעבודת המשכן שהוקם בשילה. עלי ובניו היו כהנים במשכן , יהודים רבים עלו לשם כדי להקריב מנחה לה'.

אלא שחפני ופינחס לא שמעו בקול ה' והמשיכו לזלזל בעבודת הקורבנות. לה' נמאס מעלי, שלא עשה את ההשתדלות הנכונה כדי לתקן את דרכיהם המעוותות של בניו.

אלקנה ששימש באותם הימים של אז כנביא נשלח מאת ה' להסביר לעלי שהמשך כהונתו מצויה בסכנה.

המשך בשבוע הבא..


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך