מתבגרת – פרק 1 – הבשורה
עד כיתה ו' הכול היה בסדר, זאת אומרת, נראה לי שהייתי ילד רגיל, עם חברים, לימודים וכל זה. על בנות לא חשבתי יותר מדי, בית הספר שלי הוא בית דתי, ולמדנו בו בנים ובנות בכיתות נפרדות. מתישהו לקראת כיתה ו' התחלתי לשמוע על בנים שמדברים עם בנות, ואפילו התחילו להגיד על מישהו (כנראה בצחוק) שיש לו חברה, אבל כל הדברים האלה היו חדשים לי והעדפתי לא להתעסק איתם.
הסימן הראשון שמשהו לא בסדר היה קצת אחרי תחילת כיתה ו'. הרגשתי בבליטות שצומחות לי באזור החזה, כמו איזו נפיחות. חשבתי שזאת בטח פריחה או משהו, אבל היא לא עברה, ולהיפך, עם החודשים הבליטות רק גדלו. ניסיתי לחפש קצת באינטרנט אם דבר כזה יכול לקרות לבנים, לא כזה הבנתי את כל מה שקראתי, אבל ראיתי שיכולה להיות תופעה כזאת לבנים בגיל ההתבגרות וזה עובר אחרי חצי שנה. הוקל לי, אבל עדיין משהו בתוכי היה לא שקט. החלטתי לספר לאמא, מתוך מחשבה שהיא כבר תצליח להרגיע אותי. להפתעתי, אמא שלי הייתה נראית רצינית מאוד כשסיפרתי לה, ואמרה לי: "נצטרך להראות את זה לרופא, אני מניחה שהוא כבר יוכל להגיד מה זה אומר. אתה יודע, אתה עומד להיכנס לגיל ההתבגרות, וזה גיל שבו כל מיני דברים מתחילים לקרות לגוף שלך. אני ואבא נצטרך לספר לך כמה דברים כשהוא יבוא". הנחתי שהיא מתכוונת למה שקוראים לו בסרטים "השיחה" שזה כנראה כל מיני דברים מגעילים שהורים מסבירים עליהם לילדים שלהם כשהם מתחילים לגדול, לא נעים, אבל כולם כנראה עוברים את זה.
כשהלכנו לרופא הדברים המשיכו להיות מוזרים, הרופא בדק אותי ואז אבא ואמא דיברו עם הרופא הרבה זמן כשאני ישבתי בחוץ. בסוף הם יצאו ואמרו שייקח כמה שבועות עד שהבדיקות יחזרו.
אחרי כמה שבועות הרופא התקשר לאבא ואמא. הם היו נראים מודאגים וקראו לי לחדר שלהם. בחדר הם אמרו לי: "הרופא אמר שהתוצאות חזרו ואנחנו צריכים לנסוע אליו כדי לשמוע מה קרה, אבל יש משהו שחשוב שתדע קודם: אצל רוב הילדים ברור כשהם נולדים האם הם בנים או בנות, אבל במקרה שלך… כשנולדת נולדת עם איברים של בנים וגם של בנות. לא ידענו כל כך מה לעשות, והרופאים אמרו לנו שעדיף לגדל אותך כבן, ולתת לזמן לעשות את שלו. אנחנו חושבים שמה שקורה לך עכשיו קשור לזה. אתה יודע… לבנות מתחילים בגיל הזה כל מיני שינויים, ויכול להיות שזה מה שקורה לך"
"אתם צוחקים עליי???" התגובה הראשונה שלי הייתה לא להאמין להם, ואחרי זה הגיע הכעס. איך לא אמרו לי על זה היום? איך לא ידעתי מכלום? אם זה היה אמיתי הייתי יודע. בטח שאין לזה משמעות, סתם ההורים שלי החליטו לבלבל לי במוח. "בוא נחכה עד שנלך לרופא, הוא בטח יגיד לך מה זה יותר בוודאות" אמרו לי ההורים שלי, כשהם ראו את ההתנגדות שלי.
ביומיים הבאים, עד שהגיע התור שלנו לרופא, המחשבות על מה שההורים שלי אמרו לי לא נתנו לי מנוח. אם מה שהם אומרים נכון, אז מה בעצם זה אומר? מה אני? בן? בת? שניהם? בבית הספר הסתכלתי מדי פעם על הבנות מהשכבה, האם אני בעצם כמוהן? לא יכול להיות. ומהצד השני הסתכלתי גם במבט חדש על החברים שלי. האם יכול להיות שיש בינינו הבדל נסתר, שלא ראיתי עד היום?
בפגישה אצל הרופא הוא קרא קודם כל להורים שלי וקצת זמן אחר כך הוא קרא גם לי. הרופא אמר לי: "שלום יאיר, הבנתי שההורים שלך סיפרו לך קצת על מה שקרא בלידה שלך, על מה שאתה בעצם. אני רוצה בכל זאת לחזור על זה כדי שניישר קו על מה שאנחנו יודעים ואז אני אסביר לך על מה שקורה בגוף שלך עכשיו."
הרופא חזר בערך על מה שההורים שלי אמרו לי ואז אמר: "עכשיו אתה מתחיל את גיל ההתבגרות, גיל שבו קורים הרבה שינויים בגוף, ובנים ובנות חווים אותו בצורה שונה. לא יכולנו לצפות מראש, בגלל המצב המיוחד שלך, איך אתה תחווה את גיל ההתבגרות, אבל עכשיו, בזכות הבדיקות שעשינו, אנחנו יודעים שההורמונים הנשיים בגוף שלך נעשו פעילים מאוד"
"הורמונים? מה זה אומר?" הכול כאן נשמע מפחיד ומעורר רעות, בעיני.
"אלה חומרים שהגוף מפריש. יש כל מיני סוגים של הורמונים, לכל מיני צרכים, ויש גם הורמונים שקיימים רק אצל בנים או רק אצל בנות. את ההורמונים האלה הגוף מפריש החל מגיל ההתבגרות, והם משפיעים על מבנה הגוף, הקול, והרבה ממה שמבדיל בין גברים לנשים."
"ומה בעצם קורה בגוף שלי?"
"לפי הבדיקות שעשינו, הגוף שלך מפריש הורמונים נשיים ברמה גבוהה, בעצם לגמרי כמו גוף של אישה. עדיף שאימא שלך תספר לך את כל ההשלכות של זה… אבל אני רק אגיד שזה אומר שהגוף שלך הולך להיראות כמו גוף של נערות בגילך. הבליטות שראית בחזה… אלו בעצם התחלה של שדיים".
"ומה עם ההורמונים הגבריים? הם גם משפיעים?" שאלתי בתקווה
"המממ… התבגרות של בנים מתחילה בגיל קצת יותר מבוגר, אז עכשיו עדיין קשה לדעת. אבל ממה שראינו לא נראה שיש בגוף שלך איזו פעילות הורמונלית גברית. כנראה שמראש המערכות האלה היו חלשות, והעוצמה של ההורמונים הנשיים לא משאירה להם מקום להשפיע. חשוב שתזכור שכל הדברים האלה, הם דברים שאף אחד לא ידע כשנולדת, כולל אבא ואמא שלך. אם הם היו יודעים… אולי היו מגדלים אותך אחרת."
מגדלים אותי כמו בת? זה מה שהוא רומז? השיחה הזאת עצבנה אותי.
"אז מה בעצם אתה רוצה שאעשה עם כל זה?"
"כרגע אני לא אומר לך כלום. ההורים שלך בטח כבר ידברו איתך על מה שתעשה הלאה. כרגע אני רק רוצה להגיד לך ש… שמה שאתה כרגע מרגיש בגוף שלך זאת התחלה של התבגרות נשית, אותה הרגשה שמרגישות הבנות מהשכבה שלך. וההרגשות האלה ימשיכו ללוות אותך גם בשנים הבאות."
תגובות (0)