צריך עזרה

10/01/2016 720 צפיות 5 תגובות

היי לכולם!
יכול להיות שאני קצת מבוגר מרובכם. אני בן 32. עקב כך, הסיפורים שאני רוצה לכתוב כוללים קטעים של סקס, ולכן אולי כדאי שרק מבוגרים כמוני יעזרו לי.
אחת הבעיות שלי בכתיבה היא שאני מרגיש שאני לא יכול לתאר בצורה אמינה סיפור חיים שהוא לא שלי, כך שכל הדמויות שרתו בצבא בין גיל 18 ל – 21, כולם בנים יחידים וכולם עקב כך היו ג'ובניקים אומללים, בתפקיד שלא התאים לאינטליגנציה הגבוהה שלהם ובחברת אנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך בהרבה, שרוב הזמן היו גם ממוצא אחר.
באופן יותר ספציפי, אני רוצה לכתוב סיפור על בחור שמגלה שאמו המנוחה הייתה בת לעם מוזר שאני מנסה להמציא כבר 10 שנים. הוא טס לטיול בארץ של העם הזה (מה שנשאר ממנה) ונהנה שם מבירות מתוקות, סמים חוקיים, הימורים ובנות שרוצות סקס באותה מידה כמו גברים. במציאות, אני מכיר רק בירה מתוקה אחת, סמים עשיתי לאחרונה באמסטרדם וזו חוויה עוד יותר גרועה משכרות, ובשני הדברים האחרים אין לי שום ניסיון. אז אם מישהו או מישהי יכולים לעזור לי, תבורכו!


תגובות (5)

כדי לכתוב ספרות זולה, לא צריך להתאמץ. רק לדמיין מה אתה היית עושה, לו לא היו קיימים חוקים, מוסר וגבולות.
כדי לכתוב ספרות גבוהה – צריך מאוד להתאמץ.

לדעתי, וותר על הרדידות. כתוב במשלב גבוה, ללא גסויות.
כך תזכה להרבה יותר הערכה.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

10/01/2016 21:43

    איפה ראית גסויות עד עכשיו? אמנם ניחשת נכון שבממלכת החלומות שלי אין מוסר וגבולות, ויש מעט מאוד חוקים. זו גם הסיבה שהם הסתבכו עם כל העולם ועכשיו הם מדינה מחולקת כעונש. העניין הוא שלי עצמי יש הרבה מאוד עכבות, אולי יותר מדי, ולכן אני אוהב לדמיין נשים שאין להן את זה. כשאני מדמיין את עצמי בממלכה הזאת אני לא מדמיין ערס כי אני לא יודע איך להיות ערס. הייתי מתייחס לנשים בצורה מאוד מכבדת, ובדמיון שלי הן היו קופצות עליי.

    10/01/2016 22:57

היי. אני באופן אישי לא אוהבת סיפורי סקס וכאלה. אתה נראה סופר טוב, אז אשמח אם תנסה לכתוב גם דברים מהדמיון שלך ולא רק מה שקורה לך במציאות… תודה, סול

10/01/2016 21:56

אולי אני עוד לא בת שלושים, אבל אולי בכל זאת תמצא את העצות שלי מועילות.
אז ככה- לפני שכותבים סיפור ארוך, מומלץ לרשום לדמויות הראשיות תאור דמויות. (זה אומר הכל- מהביוגרפיה שלהם עד לאיך הם מתלבשים, האופי, והאופן שבו הם מגיבים לדברים.) אני מוצאת את זה מאוד מועיל. ככה אפשר להכיר את הדמות באמת וברגע שהיא תתקל בסיטואציה מסויימת בסיפור ישר תדע איך היא אמורה להגיב.
במקקה שהמצאת עם חדש או אפילו זן חדש, מומלץ לרשום את ההיסטוריה שלו, המנהגים, ודברים אחרים המאפיינים את העם/ ארץ. (כולל מראה ייחודי, חוקים וכו.)
במקרה שנכתב על משהו קיים מומלץ לעשות מחקר קטן. כמובן שתמיד זכותך המלאה לשנות.
אחד הדברים החשובים ביותר לזכור הוא שמאחורי כל דבר שקורה צריך להיות הסבר הגיוני/ מניע בתחום הסיפור. (למשל: אם אתה רוצה לכתוב על ארץ בה הסמים הם חוקיים, אתה צריך להסביר למה זה ככה. לא הסבר שבהכרח הגיוני במציאות, אלא אחד כזה שיתקבל על ישי הקוראים.)
בדברים שאין לך ניסיום בהם, כאמור, מומלץ לעשות מחקר/ לקרוא ספרים בנושא/ לדבר עם אנשים בעלי נסיון.
מקווה שעזרתי קצת:)

11/01/2016 12:57

אני לא מסכימה עם רבים פה, ספרות סקס וחיי 'הצעיר המתוסכל שמחפש את עצמו' יכולה להיות טובה, אם אתה יודע לכתוב אותה.
כשאתה כותב כדמות שלא דומה לך בגיל, בחיים, באופי ולא בכלום, תנסה לחשוב על אנשים שאתה מכיר והם כאלה, תבסס את אופי וחיי הדמות שאינך קשור אליהם, על חיי מישהו שאתה מכיר, מישהו קרוב או רחוק יחסית, זה לא משנה, תנסה להיכנס לחייו, תחשוב מה הוא היה עושה, אם ישנו קשר קרוב, תדבר איתו על זה אפילו… ואם לא, תקרא קצת אולי סיפורי חוויות של טיפוסים כאלה באינטרנט או משהו, אני בטוחה שתמצא, ואז תפעיל את דמיונך ותהפוך את האישיות הזו לדמות מסיפורך שחווה חוויות שמתאים לה לחוות.

14/01/2016 20:33
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך