בני נוער ממעטים לקרוא ספרות יפה-טיעון
בני נוער רבים ממעיטים לקרוא ספרות יפה ונוטים לעולם הסרטים ומשחקי וידאו.
מורים ועמותות חינוך מבצעים נסיונות חוזרים ונשנים לעידוד בני נוער לקריאת ספרות יפה אך ככל הנראה אין זה עולה בידם .
מה רע בכך? הורים רבים נשאלים ע"י ילדיהם ןהוריהם לא יודעים היכן להתחיל והיכן לסיים,אינסוף נימוקים יכולים לבסס טענה זו.הרי לנו מקצת מהם,
בספרות יפה ישנם מילים ספרותיות שאיננו משתמשים בהם בשפת הדעבור ולכן כאשר אנו ממעיטים לקרוא נוצרת אצלנו דלות לשונית וספרותית.
הפעילוית החינוכיות לעידוד קריאה החלט מתחילת העידן הדיגיטלי ועד היום הזה.
פעילי האגודות מעודדים בני נוער לקריאה באמצעות הענקת פרסים.
הורים ומחנכים לעיתים מגיעים לכישלון צורב או מאידך לניצחון מוכתר והכל בזכות המטרה. אם המטרה שלו נקייה והוא באמת רוצה לגרום לתלמידיו להרחבת דעת,לעושר לשוני ורווחה רגשית סביר להניח שיגיע להצלחה ואם ח"ו מטרתו הפוכה אז גם התוצאה תהיה בהתאם .
לכן רצוי שכל מחנך בפני עצמו יפעל לפי ראות עיניו ,לטובת התלמידים ,ולא לפי מה שמשרד החינוך ובית הספר מכתיבים לו שכן כל תלמיד בפני עצמו -יחודיי.
תגובות (0)