בזמן שמייגן שוחחה עם כירון בתוך משרדו, אני ישבתי בחוץ על אחד הכיסאות הנוחים. השיחה נערכה בערך כשעה. עד שלבסוף מייגן יצא וכירון אחריה ומבט מודאג שאתו הוא אינו יוכל […]
פקחתי את עיניי וראיתי קשת בידי, קשת כסופה ואלגנטית ורצועת עור הייתה כרוחה במקום שבה אמורה להימצא היד, היא התאימה לי בדיוק לכף ידי, כאילו נוצרה בשבילי. היא הייתה מאוזנת […]
בבוקר למחרת, התעוררתי והתמתחתי. בהתחלה לא הבנתי איפה אני, אבל אז, נזכרתי בכל אירועי היומיים האחרונים. יש לי מסע חיפושים היום! קפצתי ממיטתי וחטפתי מכנסי ג'ינס מהתיק שלי. לאחר מכן […]
קלוב נתלתה הפוך בין הענפים בתנועה לא נוחה עם הרגל. נדהמתי. זה היה כול-כך מהר. "איה! אני חושבת שנקעתי את הקרסול." היא אמרה והבעת כאב שטפה את פנייה. "קלוב, את […]
פקחתי עיניים, השעה הייתה שעת בוקר לפי הקולות שנשמעו בחוץ ולפי האור שחדר פנימה.הייתי במרפאה שבבנין המרכזי.פרסי ואנבת' ישבו ליד המיטה שלי, במיטה לידי שכב לוקאס. הבטתי בזהירות בפניהם, ראשיהם […]
כולם התפזרו, ידעתי שיש כמה חבר'ה שמסתתרים בעצים הקרובים למקרה שהחניכים מהקבוצה השנייה יגזימו. אני ולוקאס עמדנו במקום רחוק יחסית מהדגל שלנו, כדי למשוך את כולם אלינו.ישבנו ליד אגמון קטן […]
ארוחת הערב הייתה קולנית במיוחד. המשחק היה עתיד להתקיים בסיום הארוחה וכלום התרגשו, היה מצחיק לצפות בזה אבל מצד שני זה הזכיר לי יותר מדי את החורף שעבר שכולם התכוננו […]
בשעה אחד-עשרה עמדתי בזירה ביחד עם פרסי. האימון שלנו באמת היה עם בני אתנה.לוקאס ישב בצד והביט בזמן שפרסי הסביר את מהלך השיעור, כל שאר החניכים ישבו מלפנים והקשיבו. אני […]
אני ופרסי הלכו לכיוון חדר האוכל אחרי שסידרנו את הביתן שלנו, התיישבנו בשולחן פוסידון וראינו את שאר החניכים נכנסים למקום. "חדר האוכל" היה שטח פתוח מוקף עמודי שיש לבן, היו […]
ערפל כחול הזדחל סביבו, שנינו עמדנו בחושך. שום דבר לא נראה מלבד הערפל."לוקאס" הקול היה רגוע, חזק ומפחיד בו זמנית. נרעדתי, גם הוא נרעד, לא רחוק ממני. "כמה זמן עוד […]
הבניין היה בדיוק מה שזכרתי, הקירות הלבנים, ספות עור ושולחן פינג-פונג ששימש שולחן למועצה, כאשר התכנסה אחת כזאת.כירון עמד והביט בי כשנכנסתי, רון ולוקאס כבר ישבו בשקט, "תודה שנכנסת אמה" […]
השנה הייתה המאה ה-2.באותם זמנים האימפריה הרומית צמחה בעצומתה ובגדולתה.הקיסר באותם ימים היה מרקוס אורליוס (בלטינית: Marcus Aurelius Antoninus Augustus).אורליוס נכלל אחד מאחרוני מבין "חמשת הקיסרים הטובים", ונחשב לאחד הפילוסופים […]
"האלים נודדים ממקום למקום. הם משנים את הכיוון שלהם למקום הידוע ביותר בעולם, המקום החשוב ביותר, מרכז העולם אם תרצה. והיום זאת ארה"ב שלנו. כמו שאתה בטח יודע מהסיפורים, האלים […]
משהו התקרב מתוך העלטה של הלילה ואני צעדתי לאחור כשאני דוחפת את רון אחורה."מה הדבר הזה?!" שמעתי אותו מתנשם ונסוג אחורה בעצמו. הבנתי את הפחד שלו.ראיתי ראש מפוחלץ של המפלצת […]
לרגע לא הצלחתי לנשום ואז עקפתי את פרסי ורצתי אל הסלון, לוקאס לא נראה בשום מקום, הסתובבתי כדי לראות את פרסי שנעמד לידי, "איפה הוא?" שאלתי בכעס.פרסי יכול לבוא הנה […]
"זאת לא הייתי אשמתי. לפני שנתיים, עוד לפני שהגעת למחנה בכלל, הייתי ממורמר בגלל שהדברים שספרו לי, היה לי קשה להכיל את העובדה שאני בן של אלה או שהאלים בכלל […]
צעדתי במסדרונות של בית הספר, בית הספר הזה היה כמו כל בית ספר אחר: מסדרונות עם קירות לבנים, כיסאות ושולחנות בכמה מקומות שונים, חדר מורים, מנהל עצבני. שגרה.נאנחתי ושאלתי את […]
"חתיכת…" חטפתי את החרב מהרצפה והסתערתי, מכה, חסימה, כמה תנופות, ולוקאס מצא את עצמו שוכב על הרצפה כשחוד החרב שלי מונח על צווארו, "איך זה להיות מהצד השני של הלהב?" […]
"היום אנחנו נלמד איך נלחמים במפלצות אמיתיות," אמר ריקי. ריקי הוא בן אתנה וגילו 24. הוא היה אמור לעזוב את המחנה כבר מזמן אבל כנראה שהוא העדיף להישאר ולהקים לו […]
הסיפור מספר על הרפתקאה של קבוצת ילדים, המגלים סוד כמוס על עצמם.הילדים לא חברים, וההיכרות היחידה בהם זו היא הלמידה באותה כיתה. הילדים לעומת כל הקשיים מוצאים דברים משותפים ומתידדים.זה […]
"יפה מאוד יחסית למשחק ראשון, ג'סיקה." אמר לי ניקו. "תודה, גם אתה." השבתי לו על המחמאה. "אז, את ביתן אחת-עשרה?" "כן, לא ברורה." אמרתי בעגמומיות. "הייתי אומר שאת בת אתנה […]
אחד הסתער אלי עם כידון שלוף, תפסתי את הכידון בין שתי החרבות שלי ושברתי אותה כאילו היה זרד. אחד החניכים היה פזיז מדי והסתער אל עבר ניקו, טעות גדולה, ניקו […]
הלכתי לביתן שלי,ושם ראיתי את ג'ייקוב בדיוק יוצא. "היי, ג'סיקה" הוא נופף לי, "את בא לאכול?" "כן" אמרתי, "חכה" התקדמתי לעברו. "אז מה?" הוא אמר, "שמעתי שהתפנתה המשֹרה של בי.אף.אף" […]
רייצ'ל עצמה את עיניה וכשפקחה אותן שוב, הן חזרו להיראות רגילות. "איך אני שונאת את זה…" מלמלה לעצמה. "אפילו לא משלמים לי על זה…" כירון הסתכל עליי, אני הסתכלתי עליו […]
"איידן?" שאלה קייט בשקט. הוא אפילו לא שם לב שהתקרבה אליו."אבא? זה.. זה באמת אתה?" שאל איידן כשדמעות בעיניו.שריקה דקה ועצובה נשמעה כשעוף החול פתח את מקורו."אבא?" שאלה קייט, ובאופן […]
חיברתי מבחן כדי לאתר את ההורה האולימפי שלך. הרמה שלו נמוכה, והוא לא כולל אפשרות של בן תמותה. המבחן עצמו שטחי, וכנראה שלא באמת יענה על השאלה, מי ההורה האולימפי […]
שם נמצא רדמנתוס בהיר-המחלפות, שם חייהם של בני אדם נטולי-דאגה. אין שם שלג,אין החורף רב, אין גשם לעולם, ואוקיינוס תמיד שולח את משבי זפירוס, הרוח השורק, להשיב את נפשם של […]
"דניאל!" צעקה רוזה. היא ניצלה את העובדה שאף אחד לא שקוע בה, חוץ מארבעה מלאכים שנלחמו בה. היא ידעה שהיא עומדת למות, אבל היא רצתה לראות אותו עוד פעם אחת. […]
רצנו לעבר ליזי שישבה שם בזירה, מוקפת בבני אפרודיטה. כנראה קרה משהו ממש נוראה עד כדאי כך שלבני אפרודיטה אכפת. חשבתי מודאגת. או, שסתם נשברה לה הציפורן. "ליז!" צעקתי לעברה. […]
היא התעופפה במקומה. כנפיה השחורות תפחו באיטיות באוויר והשאירו אותה במקום. משהו לא היה בסדר, משהוא עמד לקרות והיא לא אהבה את זה. היא הרגישה את זה בכל אחד מנימי […]
סיפורי עמים
לתרבויות רבות יש סיפורי עם, בין תרבויות אלו נוכל למצוא: סיפורי עם ממרוקו, סיפורי עם יהודיים, סיפורים מאיטליה ואפילו מאפריקה.
אז מה זה בעצם סיפורי עם? סיפורי עם למעשה הם סיפורי פולקלור נפוצים, הם סיפורים שאין להם זמן או מקום מוגר והם מועברים מפה לאוזן, בין אחד לשני ובין דור לדור. סיפורי עם הם סיפורים המבוססים על המציאות, על הדמיון ומה שביניהם, הם כוללים את סיפורי האגדות, סיפורי מעשיות, סיפורי מיתולוגיה, סיפורי פנטזיה ועוד.
כל תרבות מגבשת לעצמה מקבץ יפה של סיפורי עם קצרים, וכל תרבות מבטאת מאפייני התרבות הייחודיים לה דרך סיפורי העם שלה. סיפורי העם למעשה הם שיקוף של אותה תרבות וחברה, דרך ההצלחות, המכשולים בשילוב העבר ולמידת לקחים. סיפורי עם לרוב מסופרים על ידי תבנית קבועה, סיפורי העם נפתחים לרוב על ידי פתיחה פשוטה, על יד הגדרה של זמן אקראי "לפני שנים רבות" "פעם אחת היה" ועוד.
סיפורי עם לילדים
סיפורים אלו מאופיינים על ידי שלושה גיבורים: ראשונה היא דמות הטוב, שהוא למעשה דמות הגיבור והטוב הנצחי, השנייה היא דמות הרע, האנטיתזה לדמות הגיבור, והשלישית היא הדמות הניטרלית, שלמעשה תפקידה לגשר בין שתי הדמויות הראשיות, שהן הטוב והרע.
סיפורי עם מכילים מימד על טבעי, הם משתמשים ביסוד של כישוף, קסם או מקרה נס, כמו כן בדרכו של הגיבור הטוב, הוא פוגש דמויות מוזרות ומשונות אשר תומכות במשימת העל של הגיבור או להיפך. וכמו כל סיפור עם טוב, ניתן למצוא בסיפורים אלו את חוק השילוש, כלומר סיפורים אלו, ואגדות מסוג זה מאופיינות על בסיס של המספר 3, כלומר על הגיבור לבצע שלוש משימות, יש לו שלוש משאלות, יש לו שלושה מכשולים ועוד