אני רוצה להצליח. 22:45 אני חייבת להצליח ללמוד, ההזדמנות האחרונה לשפר את הציון מתקרבת ולקחו לי שלושה שבועות לעשות את שיעורי הבית שהיו לבוחן בו קיבלתי 25. למה אני כזאת […]
אור וחום לא נכחו בהיכל הקודר. תקרתו הגבוהה הסתתרה בצללים מטפסים, שוואדג'ת חשה בנוכחותם גוברת מרגע לרגע. הקרב החשוב ביותר בכֶּמֶת התרחש ממש מאות מטרים מעל ראשה, מעל התקרה החשוכה… […]
זה יהיה סוף רע? אם אני אמות כאשר ראשי מונח בתוך חבל תלייה. ~~~ "עוד פעם בבית?" שאלה אימי בעודה מתאפרת ואני עומד מאחוריה, מנתק את מבטי מהשתקפותה במראה. היא […]
הוא נאבד בתוך עצמו, שומע את הד קולו, קורא אי שם לעצמו. ~~~ עמדתי, הפנים שלי הביעו באופן מדויק להפליא את ההפך ממה שבאמת הייתי. החזקתי את היד שלי, הכנסתי […]
שלי כהן התבוננה בבניין העצום מתנשא אל-על, על כל מאות חלונות הזכוכית שבו. כשנפתחה דלת הכניסה החלקה, הלוגו של "תעשיות בלו-ריין" נחצה לשניים. היא לא תשקר: כל זה חדש לה, […]
מה אם אני אף פעם לא ארגיש משהו, האם משהו ישתנה אי פעם? הרגש לא קיים יותר וזה מרגיש כמו דף לבן שאני חותכת עם העט ומשחיטה עד היסוד, מחפשת […]
כולם התנשפו ברטט; דיאנה שמה לב שהגלגול של דמטר במיוחד. הם במקום בטוח עכשיו. קשה לשכוח את הספינה הסולארית של רע. הוא ישב שם – ראש ציפור והכל – משולב […]
אז איך לילי תסביר את מה שקרה? הכל קרה כל-כך מהר! לא, זה לא טוב. היא פעלה, לא חשבה! לא, גם זה גרוע. אבל ממש. הכלב קפץ אז היא הלכה […]
דין עמד מול דלת ישנה ולבנה. צבעה המתקלף הרגיש לו כמעט כהשתקפות למצבו. הוא רצה כבר לקרוע את העמדת הפנים המגוחכת הזו, לעטות את שריונו בגאווה, להרביץ לכוח העתודה, להילחם […]
פעימות הלב שאנו מרגישים הם פעימות זמן, נפילה בניהם היא נפילה סופית. דילוג במערכות קונבנציונליות היא הצלחה? ואם לא אז מה הוא כישלון? לחתוך שדות אורז מלאי ריח או לחתוך […]
הרוח ניסתה לתלוש את הדפים מידיי. היה לי קר, וכמעט ולא הרגשתי את הידיים ואת הדפים בהם החזקתי. לא הרבה אנשים עברו, אבל דפים היו בשפע, דפים היו אינסוף. הקור […]
תחילה היתה אדמה. אפלה בתוך אי-קיום: תהום. האוויר נסוב. תפארת גלופה בממלכת השמים: אלמוות. ראשית היה הגשם. מטאמורפוזיס קדום, גלום מתוך האש: כתר-מלכות חדור חושניות. חדירה, דמעה, נפילה חסינה דרושה […]
אז חזרתי. מתה מתמיד וכואבת ושרופה בבשר עד העצם, עד הפאקינג עצם. חזרתי לספר שרע שם. רע שם. ממש. בעולם החיצון הזה שחשבתי שאמצא בו נחמה. בידיים. בגברים הנהדרים שהושיטו […]
הוא והיא, היא והוא. הם ישבו ממש ככה בכיתה, מחליפים פתקים אף על פי שהמורה לא כל כך רחוקה מהם. הם לא פחדו, הם היו שקטים כמו קירות בזמן השיעור, […]
אני מניח שאת האור עצמו בני אדם רואים רק פעם בחייהם. אני כבר לא בטוח אם ניתן לקרוא לשלב בו הם רואים את האור ל"חיים". לפעמים הם רואים את האור […]
לכל הקוראים והקוראות היקרים שלי (בעיקר קוראת כרגע, אני מניח?) אני לא בטוח לגביי המדיניות של אתר "סיפורים", אבל חשוב לי ליידע אתכם הקוראים שלי. לכן למי שעוקב אחריי, ורואה […]
איזבל שכבה פצועה במיטתה כאשר הפחד במעלה עורפה לא חדל לעקצץ. היא לא הפסיקה לבחון את המסמכים מהתיקייה שמטרד השאירו. הראשונים היו היא ודור – סוּסָאנוֹ וטסוּקוּיוֹמִי; אחריהם היה מסמך […]
אל השינוי ישב מול שולחן הכתיבה, והתבונן בשני הטלפונים הנייחים. המנורה הצהובה האירה בקושי את השולחן עצמו ואת מה שמעליו. שיניתו נותר בעלטה. "אז… מי הולך לדבר על הפיל הגדול […]
זה לא היה ארוך כפי שחשש שזה יהיה. בנוסף, הוא לא חשב שציפורים יכולות להזדקן – קל וחומר אלים. "מששמעת הכל," רע סיכם, "הבחירה בידך, תום עדן: האם תרצה-" "אני […]
אִיזֶבֶל בְּלוּ-רִיין שכבה במיטתה, על מזרן נוח ביותר, בזמן שאור השמש חדר פנימה ומילא את חדרה בצורות זוהרות ושבורות. זיכרון הקרב נגד דָמוּ עדיין הדהד בראשה. היא מעולם לא הושפלה […]
תום אהב את הדרך בה הרוח ליטפה את שיערו הקצוץ. טוב… הוא היה קצוץ רק בשוליים; בשביל המרכזי שעל קרקפתו ועד עורפו היה שיער ארוך שהתבדר במשב האביבי והחמים. הוא […]
חושך לא היה דבר חדש עבור דיאנה סהר; היא הייתה חיית לילה ככלות הכל. את רוב מלאכת הצייד קיימה לא לעיני השמש, אלא לאור הלבנה. אבל האפלה בביתה של הילדה […]
הכותב היקר שלכם… מת! רוח רפאים השתלטה על המשתמש שלו, ועכשיו כל מה שהוא יעלה זה סיפורי דרמה על שתי מלחיות שולחן ועל החיים הקשים כשנמצאים על המפה. מפת השולחן. […]
יום אחד הרשל'ה החליט להיו סוחר, מדי יום הוא ניגש לעבודתו כמוכר. הרבה סחורות הציג הזבן, וביניהם דף נייר גדול ולבן. יום אחד ניגש אליו איש בסקרנות, ושאל על נייר […]
כל מה שאי פעם רציתי זה להיות שלמה עם עצמי. לאהוב את עצמי, נקודה. בלי משהו נוסף, בלי \"אבל\". להסתכל על עצמי במראה ולא להיות כמעט מה שאני רוצה. להפסיק […]
אם יש חיים, אני צריכה לחיות אותם. אם יש אהבה, אני צריכה לחוות אותה. אם יש תקווה, אני צריכה להיאחז בה. אם יש מילה, אני צריכה להיות האחרונה שתעמוד בה. […]
מסופר על זקן שנדד בעולם כנווד, עד שלא נשאר בכיסו מטבע אחד. הוא הסתובב בין הדוכנים ברחוב, והבחין בדוכן לחם טרי קרוב. בדרך כלל הוא היה ישר והוגן, אך באותו […]
שניהם יצאו מהרכב. "מוכנה?" שאל דמו, מתבונן בשלט שעליו נכתב "תעשיות בלו-ריין" בעברית כחולה וענקית. הלוח עצמו ניצב במרחק-מה מרחבת הכניסה למבנה רב-חלונות ומבריק. "מישהו עוד עלול לזבוח להם בטעות," […]
'אֶרִישְתוּ ודָמוּ בדרכם לסוּסָאנוֹ וטסוּקוּיוֹמִי,' שיניתו הרהר בלבו. הוא שם את פעמיו אל עבר קריית אונו, במטרה לפגוש את היעד הבא שלו. הוא נסע באוטובוס מתנדנד, ונזכר באחד מן הימים, […]
דלת רכבו של דין נפתחה. נערה מטופחת למדיי התיישבה על-ידו במושב הקדמי. שיערה השחור והארוך התגלש חלקות במורד כתפיה. גפיה וגבה היו צרים וארוכים יחסית, כלל צווארה, שתמך בראשה העגול. […]
סיפורי עמים
לתרבויות רבות יש סיפורי עם, בין תרבויות אלו נוכל למצוא: סיפורי עם ממרוקו, סיפורי עם יהודיים, סיפורים מאיטליה ואפילו מאפריקה.
אז מה זה בעצם סיפורי עם? סיפורי עם למעשה הם סיפורי פולקלור נפוצים, הם סיפורים שאין להם זמן או מקום מוגר והם מועברים מפה לאוזן, בין אחד לשני ובין דור לדור. סיפורי עם הם סיפורים המבוססים על המציאות, על הדמיון ומה שביניהם, הם כוללים את סיפורי האגדות, סיפורי מעשיות, סיפורי מיתולוגיה, סיפורי פנטזיה ועוד.
כל תרבות מגבשת לעצמה מקבץ יפה של סיפורי עם קצרים, וכל תרבות מבטאת מאפייני התרבות הייחודיים לה דרך סיפורי העם שלה. סיפורי העם למעשה הם שיקוף של אותה תרבות וחברה, דרך ההצלחות, המכשולים בשילוב העבר ולמידת לקחים. סיפורי עם לרוב מסופרים על ידי תבנית קבועה, סיפורי העם נפתחים לרוב על ידי פתיחה פשוטה, על יד הגדרה של זמן אקראי "לפני שנים רבות" "פעם אחת היה" ועוד.
סיפורי עם לילדים
סיפורים אלו מאופיינים על ידי שלושה גיבורים: ראשונה היא דמות הטוב, שהוא למעשה דמות הגיבור והטוב הנצחי, השנייה היא דמות הרע, האנטיתזה לדמות הגיבור, והשלישית היא הדמות הניטרלית, שלמעשה תפקידה לגשר בין שתי הדמויות הראשיות, שהן הטוב והרע.
סיפורי עם מכילים מימד על טבעי, הם משתמשים ביסוד של כישוף, קסם או מקרה נס, כמו כן בדרכו של הגיבור הטוב, הוא פוגש דמויות מוזרות ומשונות אשר תומכות במשימת העל של הגיבור או להיפך. וכמו כל סיפור עם טוב, ניתן למצוא בסיפורים אלו את חוק השילוש, כלומר סיפורים אלו, ואגדות מסוג זה מאופיינות על בסיס של המספר 3, כלומר על הגיבור לבצע שלוש משימות, יש לו שלוש משאלות, יש לו שלושה מכשולים ועוד